Åssen du i det hele tatt klarer å overse Triumph sin Speed Twin 1200 er for meg en gåte.
Classisk nakensykkel med masse punch,
okay, så høres ikke 98 hk så mye ut, men 112,5Nm allerede på 4250 rpm er bare dritgøy. Faktisk så dritgøy, at for meg er det bare GSA 1250 som er gøyere.
Få fleskerumpa di opp til Graarud og prøvekjør en.
På tide kanskje å KJØRE litt mc igjen, og ikke bare synse og mene? :-D
Bjerknez skrev:Synse og mene er jo halve morroa! :)
Haster ikke dette. Må jo ha noe å krangle om her inne i vinter :)
Du kjører 1- en tur i året på 2 x60 mil. Etter hva du skriver her på forumet.
Det må vel være det samme hva du kjøper. Katastrofe i utgifter og verditap uansett, med mindre du finner en klassiker som stiger i verdi.
Siden dette er min blogg, så kommer det mer synsing etc. hva jeg tenker når det kommer til valg av neste sykkel. Det går litt opp og ned hvilken sykkel jeg trekkes i mot. Akkurat nå trekkes jeg mest mot KTM SuperDuke 1290R eller evt. GT versjonen. Jeg har prøvekjørt denne og vet at man sitter ganske oppreist på denne, noe jeg liker. Motoren sparker jo så det holder og den har på en måte litt karakter.
Men klassisk er den selvsagt ikke. Heller det stikk motsatte. Det er et valg jeg må ta vedrørende hvilken retning jeg til slutt tar.
Hvis det er cruiser jeg ender opp med, så er det i øyeblikket kun en som skiller seg ut i mine øyne og det er HD Fat Bob.
BMW R Nine har potten på feil side. Så denne blir det ikke. Neeeesten litt synd, men slike detaljer er viktig for meg.
Speedmaster er også en utrolig flott sykkel. Kunne kanskje tenkt meg litt mer motor, men jeg har ikke kjørt den (enda). Jeg sammenligner den litt med sykkelen jeg hadde først. (Yamaha XVS1300) som også hadde 80HK'er og omtrent samme moment. Langt i fra kjedelig, men jeg har nå eid en S1000R etter dette og gud så gøy det er med SKIKKELIG drag også... men den må prøvesittes, og kjøres før jeg gjør meg opp noen mening utover det jeg har synset om her :)
Triumph Rocket er fremdeles ikke helt glemt. Denne har absolutt alt jeg er ute etter. Kanskje bortsett fra vekt og svingvillighet. Men prisen er jo noe stram.
Speed Triple RS 1200 frister også...
Vinteren er snart i annmars, og jeg merker at jeg skal få fyllt dagene :)
Må slå ett slag for KTM 1290 og pålitelighet , selv om det er SAT varianten. Min 2016 mod. har nå gått 105.000km (60.000 i mitt eie) helt uten problemer. Motoren har du jo alt prøvd.