GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Globe »

Duville skrev:Ser at det nå begynner å bli alvorlig her i denne stua. Før du går videre på dette så snakk med noen, det er viktig det - og så er det også viktig å gjøre unna alle forstyrrende oppgaver MENS snøen ligger, sånn som å få tømt skrot og rask OG husk å stoppe i tide før du har tømt garasjen helt. Husk at alt på 2 hjul SKAL stå igjen når du slutter å rydde.... :vs
Hmmm..noen å snakke med ja...du sier noe :)..Kona sier noe av det samme..."vi må snakke sammen"..tror ikke akkurat det hjelper på den PMS som river i en MC-skrott for tiden :D

Alt på 2 hjuls skal få stå i fred ja, faktisk så skal de "sentreres" i garasjen, og vårpuss skal startes...kosejobb :thumleft
Godtvoksen skrev:Huffavmeg, nå angrer jeg veldig på småertingen i går. Håper du er i stand til å tilgi.... :scratch
Ertingen din har jeg bare godt av...om det skulle vært meg som hadde slukt noen KM før deg...hadde nok jeg også gitt deg noen hint om hvor fantastisk tur det hadde vært ;e ...men du må gjerne strø litt salt i såret ved å vise noen bilder :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Misha »

Globe skrev:
Kom igjen...syng med meg (melodien tror jeg dere kjenner igjen på teksten:
Bilde
Og VÅR med din glede og barnslige lyst,
vi hilser sesongen velkommen.
Vi hilser deg alle med jublende røst,
ti tusene ganger velkommen

Vi klapper i hendene,
vi pusser og vi skrur,
så glad er vi, så glad er vi
vi setter oss forisktig på sykkel'n
og niiiiiiiikker Bilde

...plystre...plystre....plystre....


To be continued...... ;e
:knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Globe »

Etter litt garasjerydding, står nå MC'er klare for sesongen....det eneste som stopper dem nå, i tillegg til litt ruskevær i dag, er garasjeporten :bananas

Bilde

Bilde
(Mobilbilder)


Vindskjermen på Volusiaen skal erstattes med en "quickrelease"-type, og den skal være noe lavere enn den som er på nå!
Disse "skjermbøylene" foran og bak på Volusiaen er jeg heller ikke heeeeelt sikker på om jeg liker....mest sannsynlig blir disse montert av.

Godtvoksen

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Godtvoksen »

Se er var alt på stell... :thumleft Når du får ledig tid så må du bare komme å rydde i min garasje også.. ;e

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av RuneMC »

Ser bra ut dette her :thumleft Kan ellers melde om fine kjøreforhold på Hurumlandet +5C (gikk bra med overtrekksvotter over sommerhanskene og varmeholker), opphold fra kl 12 og tørre veier og litt sol fra kl 15 ca (jeg kjørte hele tiden fra det ble opphold) - men akkurat idag var jeg glad jeg hadde sykkel av typen hvor det går an å stå oppreist over de verste telehivene... :prf var faktisk mer av det idag enn forrige lørdag...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:Se er var alt på stell... :thumleft Når du får ledig tid så må du bare komme å rydde i min garasje også.. ;e
Blir gjerne med på en garasje-rydding-dugnad ved mulighet :thumleft

RuneMC skrev:Ser bra ut dette her :thumleft Kan ellers melde om fine kjøreforhold på Hurumlandet +5C (gikk bra med overtrekksvotter over sommerhanskene og varmeholker), opphold fra kl 12 og tørre veier og litt sol fra kl 15 ca (jeg kjørte hele tiden fra det ble opphold) - men akkurat idag var jeg glad jeg hadde sykkel av typen hvor det går an å stå oppreist over de verste telehivene... :prf var faktisk mer av det idag enn forrige lørdag...
Hmmm...reiser til Sætre, Hurum i morgen :D ...men da med bil :sk? :D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Globe »

Fullpakket bil, på vei sørover, har nå pause på Tiurkroa, halvveis mellom Trondheim - Oslo. Tørre fine veier gjennom hele Østerdalen, så langt. Har møtt endel mc'er. Utført "bikerwave" gjennom bilvinduet, en vinket tilbake :)

Da lukter det av burger, chips og toast her i bilen, så da er det bare å sluke noen mil til :)

Fortsatt god kveld til dere alle !

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Dexter »

Ha en fin tur videre. Kjør forsiktig!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Godtvoksen »

God tur videre på påsketur... :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Globe »

Louis og Hein Gericke
Da er 2. etappe av påsketuren tilbakelagt....var i Kiel i går, fikk da tatt meg en tur innom Louis og Hein Gericke. Louis hadde virkelig bra utvalg i klær, hjelmer og kjøreutstyr forvørig, i butikken. Ble ikke noe kjøp...denne gangen...men jeg tok med meg 2010-katalogen fra begge butikkene...og det kan bidra med mange timer med "påskekrim" resten av påska :)

Bilde


Hjemme hos....
På tirsdagen rakk jeg også en tur innom forumist Dexter i Kongsberg, der ble det servert kaffe og kake, mens mc-prat og it-praten gikk. Vi rakk også en kjapp tur innom garasjen før jeg dro. Vi måtte jo kjenne eksoslukt og høre R-lyd før vi avsluttet besøket ;e Et svært hyggelig møte med en hyggelig kar som jeg kun har chattet og kommunisert med her på forumet. Takk for gjestfriheten Dexter :thx

Hjem til MC
Gleder meg nå til å kjøre hjem til trøndelagen i morgen...håper vær og føret tillater noen mil i salen før påsken er over ;e

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Globes Logg

Legg inn av Bubbu »

Hallo hvor mange eksemplarer to du med? Hint Hint :moi:
(The Beast )

Gammelgutt

Re: Globes Logg

Legg inn av Gammelgutt »

Er det mulig å reise med Kielferga ned en natt og hjem med neste ferge neste natt slik at en får god tid i Kiel?. Slik at jeg får tittet innom disse fantastiske butikkene og testet sykkelen på autobahn.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Globes Logg;..da er også jeg igang....

Legg inn av Dexter »

Globe skrev: Hjemme hos....
På tirsdagen rakk jeg også en tur innom forumist Dexter i Kongsberg, der ble det servert kaffe og kake, mens mc-prat og it-praten gikk. Vi rakk også en kjapp tur innom garasjen før jeg dro. Vi måtte jo kjenne eksoslukt og høre R-lyd før vi avsluttet besøket ;e Et svært hyggelig møte med en hyggelig kar som jeg kun har chattet og kommunisert med her på forumet. Takk for gjestfriheten Dexter :thx

Hjem til MC
Gleder meg nå til å kjøre hjem til trøndelagen i morgen...håper vær og føret tillater noen mil i salen før påsken er over ;e
Det var virkelig hyggelig med besøk! Her hos oss er alle velkommen! (så vet dere det alle sammen). Fikk jo en helt fantastisk påskeoppsats fra Globe! Den står midt på stuebordet nå. Konemor ble kjempeglad da hun fikk se den. Hun hadde ønsket å være hjemme når du kom. Får ta det en annen gang. Vi glemte forresten å snakke om Vestlandsturen ;e
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg: Påskemorgen slukker sorgen

Legg inn av Globe »

Ahhh..har hatt en flott påskeferie med hele familien, på biltur...men nå...hjemme igjen...ankomst i går kveld...står opp tidlig..og hva møter meg av vær og føre...jo..skyfri blå himmel..sola har nettopp kommet opp....vindstille...riktignok litt kaldt...enda, men det er tidlig på morgenen...har nå vært en tur i garasjen...pusset litt støv av chrome og lakk, justert styre bitte litte granne opp, vært i kjelleren og funnet frem sideveskene, kjøreutstyr ligger dandert, batteri til kamera er på lading...i dag blir det tur :thumleft


Bilde "Påskemorgen, slukker sorgen..." ;e Bilde

:mc7

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Påskemorgen slukker sorgen

Legg inn av Godtvoksen »

Riktig god påske, nå var det virkelig din tur til å få smak på sesongen :thumleft

Bilde


Jeg våknet opp til vått snøvær i dag, men det har nå gått over til regn...

Svar