Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hentet dekk på ViaNor Kongsberg, Bridgestone S22 foran+bak, for 4.300,- (uten omlegging/avbalansering). Men da tror jeg fikk veldig bra deal, både "god kunde" og Kongsberg Næringspark rabatt oppå hverandre...
På motorsykkeldekk koster de totalt 3.771,- så bare drøyt 500,- i forskjell, da synes jeg greit å handle lokalt.
På motorsykkeldekk koster de totalt 3.771,- så bare drøyt 500,- i forskjell, da synes jeg greit å handle lokalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Når jeg handlet Road 5-dekkene mine for lenge siden var det snakk om nesten samme prisen for et bakdekk handlet lokalt som det var for et dekksett på nettet. Det klarer jeg ikke å forsvare.
Ser nå at de lokale skal ha 750kr per dekk for å legge om dersom du ikke handler dekk hos dem.
Ser nå at de lokale skal ha 750kr per dekk for å legge om dersom du ikke handler dekk hos dem.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Da er Conti Roadattack 3 bestilt fra Dekkonline. Blir nok liggende litt, de som står på holder ei stund - men da er jeg klar når de gamle ryker. Skal bli spennnede å prøve noe annet enn Brigdestone B 23. Ikke all verdens utvalg med 18 toms forhjul.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Conti Roadattack 3 mener jeg det var som satt på den første 1290'en min. Gode dekk, som varte lenge, mer enn K, og hadde et jevnt slitemønster.
Tror du har gjort et godt valg her
Så lenge du ikke har mulighet for å Mitas Terra Force-R foran og bak på sykkelen din
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Sånn ser Mitas Terra Force-R dekka ut på KTM'en etter snart 8000 km.:
Knapt halvslitt. Mest pen kjøring på disse dekkene fram til nå. Blir nok litt mer "heftig" kjøring så fort man kommer seg ut på tur de nærmeste ukene .
Dekka er også ganske så punkteringsresistente, viser det seg. Veien hjem her jeg bor er grovgruset skikkelig samtidig med at bredbåndskablerer gravd ned i veigrøfta her. Og Mitasdekka har tatt utfordringen på strak arm uten å gi etter .
Satser på at det fortsetter slik .
Knapt halvslitt. Mest pen kjøring på disse dekkene fram til nå. Blir nok litt mer "heftig" kjøring så fort man kommer seg ut på tur de nærmeste ukene .
Dekka er også ganske så punkteringsresistente, viser det seg. Veien hjem her jeg bor er grovgruset skikkelig samtidig med at bredbåndskablerer gravd ned i veigrøfta her. Og Mitasdekka har tatt utfordringen på strak arm uten å gi etter .
Satser på at det fortsetter slik .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvor lenge har de tenkt å la de sitte på? Min skarve erfaring har lært meg at siste halvpart inn til slitemerkene går skummelt mye fortere enn første. Bytter du før sommertur?AJ skrev: ↑22 mai 2021, 18:51 Sånn ser Mitas Terra Force-R dekka ut på KTM'en etter snart 8000 km.:
Dekka er også ganske så punkteringsresistente, viser det seg. Veien hjem her jeg bor er grovgruset skikkelig samtidig med at bredbåndskablerer gravd ned i veigrøfta her. Og Mitasdekka har tatt utfordringen på strak arm uten å gi etter .
Satser på at det fortsetter slik .
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Har hatt dårlig erfaring med andre dekkmerker tidligere når det gjelder akkurat det du nevner, nemlig foruroligende rask slitasje på "oppløpssiden", for å bruke et slikt ord.niko skrev: ↑22 mai 2021, 19:40Hvor lenge har de tenkt å la de sitte på? Min skarve erfaring har lært meg at siste halvpart inn til slitemerkene går skummelt mye fortere enn første. Bytter du før sommertur?AJ skrev: ↑22 mai 2021, 18:51 Sånn ser Mitas Terra Force-R dekka ut på KTM'en etter snart 8000 km.:
Dekka er også ganske så punkteringsresistente, viser det seg. Veien hjem her jeg bor er grovgruset skikkelig samtidig med at bredbåndskablerer gravd ned i veigrøfta her. Og Mitasdekka har tatt utfordringen på strak arm uten å gi etter .
Satser på at det fortsetter slik .
Men har så langt ikke erfart det samme med Terra Force-R dekkene, faktisk. Disse har jeg opplevd som mer forutsigbare. Dvs. ingen overraskende rask slitasje den siste halvdelen av dekkets levetid.
Og siden de forrige Mitasdekkene jeg har hatt på 1290'en har holdt det godt gående i 14000 km. og mer, så kan det nok være at jeg kjører på disse jeg nå har på i sommer og bytter til de nye før MCsidens tour-treff i august.
Men vi får se... Jeg har jo et sett liggende klar hos dekkforhandleren jeg bruker og skulle det vise seg at det er tilrådelig å bytte så får jeg gjort dette ved et kjapt pit-stop besøk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 497
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg sitter å shopper etter nye dekk nå og ser at det finnes flere varianter av samme dekk, med tilsynelatende like specs.
Noen som har snøring på hva som er forskjellen på disse?
Noen som har snøring på hva som er forskjellen på disse?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If you gonna be dumb you gotta be tough
-
- Innlegg: 497
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Supert, tusentakk!
If you gonna be dumb you gotta be tough
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Noen som har prøvd Metzeler Roadtec 01 SE og kjørt Roadtec 01 før, som kan dele erfaring?
Skal til å bestille et sett i bakhånd, men finner ikke noe review på disse 2 utgavene opp mot hverandre og hva som er nytt med SE..
Edit; fant en liten sak her som sier SE er bedre, og det var jo ikke annet å vente https://www.visordown.com/reviews/produ ... -se-review
Når det gjelder kjørelengde så får jeg fint 9000km av Roadtec 01 HWM dekkene før fordekket begynner å trappe, og da er det plutselig kveld for de dekkene.
Skal til å bestille et sett i bakhånd, men finner ikke noe review på disse 2 utgavene opp mot hverandre og hva som er nytt med SE..
Edit; fant en liten sak her som sier SE er bedre, og det var jo ikke annet å vente https://www.visordown.com/reviews/produ ... -se-review
Når det gjelder kjørelengde så får jeg fint 9000km av Roadtec 01 HWM dekkene før fordekket begynner å trappe, og da er det plutselig kveld for de dekkene.
-
- Innlegg: 497
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvordan måler 01 og z8 seg mot hverandre?
If you gonna be dumb you gotta be tough
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Kortversjonen på forskjellen her: Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR19 TL 60W M/C, Variante D, forhjul sammenlignet med dette dekket Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR19 TL 60W M/C, Variante K, forhjul
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 20
- Registrert: 03 aug 2021, 12:13
- Motorsykkelen din: 2021 Yamaha Ténéré 700
- Sted: Follo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg har nettopp kjøpt en billig, brukt lett-mc for øvelskjøring med guttungen. Dekkene på denne (100/80-18 53H og 110/80-18 58H) avviker fra produsent-spekk og vognkort (80/100-18 og 90/90-18). Bakdekket er 1 år gammelt, mens fordekket må byttes. Felgdim er 1.85 og 2.15, og iflg dekkprodusent passer dagens dekk felgdimensjonen, så jeg antar at det teknisk sett er greit.
Jeg vurderer kjøpe samme type fordekk som det som sitter på. Men, hvordan er det med lovligheten av å ha annen dekkdimensjon enn det som står i vognkortet?
Dekkene er forøvrig Bridgestone Battlax BT46.
Jeg vurderer kjøpe samme type fordekk som det som sitter på. Men, hvordan er det med lovligheten av å ha annen dekkdimensjon enn det som står i vognkortet?
Dekkene er forøvrig Bridgestone Battlax BT46.
nå: 2021 Yamaha Ténéré 700 + 2015 Honda CB125F
før: 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
før: 2015 Yamaha MT-09, 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ser ikke bort fra at jeg kan ta feil, men er det ikke slik at det er lovlig å gå opp inntil to dimensjoner i størrelse?
I så fall er du akkurat innafor.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering