Kikket litt på en større utgave av bildet med tanke på mulig framtidig montering av Tutoro Automatic Chainoiler, som jeg regner med du vurderer å gå til innkjøp av?
Ser ut til å være gode muligheter for en mest mulig skjult montering slik jeg har vært med å fått til på nikos TDM 900 med god bistand fra eieren, og de tre KTM'en jeg har montert systemet på.
Bistår gjerne som monteringskonsulent, om ønskelig .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Blir å kjøre hjem i dag ja kjellv. Du er hjertelig velkommen. Er vel ikke hjemme før etter kl 13 en gang tenker jeg, var visst en gjennomgang på sykkelen som tar litt tid før jeg saler opp, men du får sende på en sms så skal jeg gi beskjed når jeg tror jeg er på plass. Svarer jeg ikke så er jeg i kjøre modus.
Skulle bestille Tutoto ja AJ, det er en gudegave til oss med kjede. Men tror du ikke at de har tatt ferie og sender ikke før 22 juli. Tror det blir greit å få gjemt det unna.
Tok sin tid før jeg kom meg av gårde fra Trondheim i går grunnet en relativt grundig innføring i alle funksjoner på sykkelen som tok sin tid. Fikk en fin og rolig tur med lett innkjøring av dekk, bremser etc. mens regnet stort sett lå 10 min bak meg hele turen helt til jeg møtte kjellv rett før jeg var hjemme.
300km unnagjort av de 1000 første før man kan "åpne" litt på bensin krana, men du verden for en maskin. Fikk kjent litt på hva mc media har snakket om når det gjelden denne motoren og sykkelen. Adaptiv cruise control er kommet for å bli også på mc, utrolig behagelig på rene transport strekker. For ikke å snakke om blindsone varsling, det er et fantastisk tillegg som helt sikkert kommer til å berge noen fra å bli påkjørt ved feltskifte.
20210710_151252_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Gratulerer igjen med en kjempe maskin, gleder meg til vi treffes litt senere på mcsiden treffet :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Audi Mannen skrev: ↑09 jul 2021, 21:37
Var en liten tur i Bartebyen i dag og stakk innom hos Eberg Motor. Der var de i full gang med klargjøring av sykkelen. Ble invitert inn i verkstedet og fikk lurt meg til et lite bilde.
Overlevering i mårra ca.kl 09.00 fikk jeg vite dersom det passet, og det gjør det jo .
Min nærmest med de røde side dekslene, og en med de orginale i bakgrunnen.
Forsinket levering på eksos anlegget og håper det er kommet når 1000km service skal gjøres unna.
20210709_140706.jpg
Gratulerer med flott doning
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Audi Mannen skrev: ↑11 jul 2021, 20:02
Tok sin tid før jeg kom meg av gårde fra Trondheim i går grunnet en relativt grundig innføring i alle funksjoner på sykkelen som tok sin tid. Fikk en fin og rolig tur med lett innkjøring av dekk, bremser etc. mens regnet stort sett lå 10 min bak meg hele turen helt til jeg møtte kjellv rett før jeg var hjemme.
300km unnagjort av de 1000 første før man kan "åpne" litt på bensin krana, men du verden for en maskin. Fikk kjent litt på hva mc media har snakket om når det gjelden denne motoren og sykkelen. Adaptiv cruise control er kommet for å bli også på mc, utrolig behagelig på rene transport strekker. For ikke å snakke om blindsone varsling, det er et fantastisk tillegg som helt sikkert kommer til å berge noen fra å bli påkjørt ved feltskifte.
20210710_151252_resized.jpg
Gratulerer med en syk sykkel.
Ducati er jo uten diskusjon det merket som topper når det gjelder elektronikk på sykler.
Og GS ligger langt bak og er direkte gammeldags når det gjelder den biten.
Multistrada er jo også ett lokomotiv på skinner på veien.
Til og med lillebroren som jeg har, svinger nesten av seg selv, er så dønn stødig og stabil i svinger, så lett og smidig at jeg ikke har opplevd lignende kjøreglede på noen andre sykler.
Gratulerer med en syk sykkel.
Ducati er jo uten diskusjon det merket som topper når det gjelder elektronikk på sykler.
Og GS ligger langt bak og er direkte gammeldags når det gjelder den biten.
Multistrada er jo også ett lokomotiv på skinner på veien.
Til og med lillebroren som jeg har, svinger nesten av seg selv, er så dønn stødig og stabil i svinger, så lett og smidig at jeg ikke har opplevd lignende kjøreglede på noen andre sykler.
Du er inne på noe der. Den er overraskende flott på sving til å ha den vekta og med raskt nedlegg helt uten drama. Et lokomotiv vil jeg si. Jeg hadde en liten tur i går på Atlanterhavs veien og det blåste som vanlig ganske bra. Når jeg fikk sidevind så var den utrolig stødig og jeg merket den ikke så godt som før. Tror nok at gyro effekten av motsatt rotasjon på veiv etc. bidrar til denne styre følelsen og effekten sammen ned en nøye planlagt geometri på sykkelen. Jeg er ihvertfall happy. Men.... det skal sies at jeg sendte mine tanker tilbake til Tracer'n også her på lørdag siden jeg har begrensa erfaring til sammenligning. Den kan ikke sammenlignes med V4'n, men den er nok en bedre sykkel enn kanskje mange tror og spesielt når man tar prisen i betraktning.