Bagasjeløsninger m.m
Bagasjeløsninger m.m
Har ikke vært helt fornøyd med å ha tankbag på GSA`n, tanken er liksom stor nok som den er synes jeg. Og har innsett at jeg heller ikke trenger så mye plass som tankbagen har. Har derfor kjøpt en liten bag fra Wunderlich for å montere på styret. Den ser ut til å kunne romme både solbriller, kompaktkamera og en powerbank på lading. Er også egen lomme med gjennomsiktig plast for å ha mobiltelefon på lading. Synes den passet godt på styret og den er ikke i veien på noe vis.
Det har også blitt handlet en pakksekk på 22l fra Mosko Moto som jeg tenker å bruke som er liten bag å stroppe bak på dagsturer, og som ellers kan være kjekt å bruke som supplement til koffertene på langturer. Bagen virker veldig forseggjort og skal være 100% vanntett. Den har også reimer i en lomme og kan fort gjøres om til en liten ryggsekk. Jeg liker å ta små fotturer når jeg er på mc-turer og da er det fint kunne ha en liten sekk å slenge på ryggen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Det har også blitt handlet en pakksekk på 22l fra Mosko Moto som jeg tenker å bruke som er liten bag å stroppe bak på dagsturer, og som ellers kan være kjekt å bruke som supplement til koffertene på langturer. Bagen virker veldig forseggjort og skal være 100% vanntett. Den har også reimer i en lomme og kan fort gjøres om til en liten ryggsekk. Jeg liker å ta små fotturer når jeg er på mc-turer og da er det fint kunne ha en liten sekk å slenge på ryggen.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Bagasjeløsninger m.m
Liker styrebagen, har sett etter noe liknende selv. Men Wunderlich virker som om det er noe BMW spesifikke greier? Har du en link? Eventuelt noen andre som kan anbefale noe tilsvarende?
Det sagt så hadde drømmebagen min vert, et hanskerom... Forza 300/350 har et vakkert, lite, låsbart hanskerom stort nok til å kunne inneha en vannflaske, regnjakke, solbriller, mobiltelefon eller liknende.
Såpass som det må da være mulig å integrere i en vanlig motorsykkel også. Feks redusere størrelsen på bensintanken med 1,5 liter for å gi et hanskerom på 1,5 liter i front... Med et integrert 12v uttak.
Det sagt så hadde drømmebagen min vert, et hanskerom... Forza 300/350 har et vakkert, lite, låsbart hanskerom stort nok til å kunne inneha en vannflaske, regnjakke, solbriller, mobiltelefon eller liknende.
Såpass som det må da være mulig å integrere i en vanlig motorsykkel også. Feks redusere størrelsen på bensintanken med 1,5 liter for å gi et hanskerom på 1,5 liter i front... Med et integrert 12v uttak.
Re: Bagasjeløsninger m.m
Det er riktig at Wunderlich i hovedsak lager tilbehør for BMW, men denne bagen tror jeg passer til de fleste MC med litt bredt styre. Du får dem også i mindre størrelser, den jeg kjøpte er XL. Det er nok helt sikkert andre produsenter som også levere slike vesker, Touratech har i alle fall vet jeg.SilverSmurfer skrev: ↑10 mar 2021, 00:46 Liker styrebagen, har sett etter noe liknende selv. Men Wunderlich virker som om det er noe BMW spesifikke greier? Har du en link? Eventuelt noen andre som kan anbefale noe tilsvarende?
Det sagt så hadde drømmebagen min vert, et hanskerom... Forza 300/350 har et vakkert, lite, låsbart hanskerom stort nok til å kunne inneha en vannflaske, regnjakke, solbriller, mobiltelefon eller liknende.
Såpass som det må da være mulig å integrere i en vanlig motorsykkel også. Feks redusere størrelsen på bensintanken med 1,5 liter for å gi et hanskerom på 1,5 liter i front... Med et integrert 12v uttak.
Re: Bagasjeløsninger m.m
Smart den styrebag’n
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Holder på med å pakke til årets første langtur med start litt senere i uka, straks det blir bedre vær .
Ingen avanserte pakkløsninger denne gangen, tradisjonelt opplegg med side- og toppveske. Kanskje også tankveske.
Så kom jeg på idéen om å lage en mer eller mindre permanent ekstrabagasjeløsning oppå lastegrinda til toppboksen.
Som tenkt, så gjort: SW-Motech "Tentbag" på 22 liter passet perfekt. Det samme med et lite lastenett jeg hadde liggende.
Så da ble bagasjeløsningen slik:
Reservebagasje ulastet
Reservebagasje lastet
Genialt enkelt og ganske enkelt genialt
Er faktisk også plass til en til bakerst på toppbokslokket ovenfor de to ledige festepunktene.
Ingen avanserte pakkløsninger denne gangen, tradisjonelt opplegg med side- og toppveske. Kanskje også tankveske.
Så kom jeg på idéen om å lage en mer eller mindre permanent ekstrabagasjeløsning oppå lastegrinda til toppboksen.
Som tenkt, så gjort: SW-Motech "Tentbag" på 22 liter passet perfekt. Det samme med et lite lastenett jeg hadde liggende.
Så da ble bagasjeløsningen slik:
Reservebagasje ulastet
Reservebagasje lastet
Genialt enkelt og ganske enkelt genialt
Er faktisk også plass til en til bakerst på toppbokslokket ovenfor de to ledige festepunktene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6993
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Bagasjeløsninger m.m
Nå spør jeg sikkert dumt, men hva er reservebagasje ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Bagasjeløsninger m.m
Reservebagasje er vel samme prinsipp som reservehjul. Hull i buksa, bytt bukse??
If it ain't broke, I'll break it.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Kanskje et dumt ord, men tanken er å ha denne med upakket på tur og dermed ha den i reserve om det skulle bli behov for mer bagasjeplass, som f.eks. kjøp av ting i løpet av turen, som man ikke får plass til i sidevesker, toppboks og evt. tankveske.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Driver og rydder i loftetasjen på garasjen om dagen.
Borti en krok lå det et par crashbarvesker, som jeg bl.a. brukte på Europaturen med den forrige 1290'en. Disse veskene fra TrailMaster er laget spesielt tilpasset standardveltebøylene på denne modellen, førsteutgaven av 1290 SA.
Så disse hadde jeg forlengst avskrevet, men da jeg fant dem våknet nysgjerrigheten og med litt list og lempe fikk jeg festet veskene med tre av fire borrelåsfester. Burde være nok. Hvis ikke ser jeg at det er mulig å bruke ROK straps på det fjerde festepunktet.
Kanskje for tidlig å skyfle disse i søpla?
Ikke akkurat generøst med plass i disse veskene, men noen praktiske småting er det plass til.
Så får man se hvor praktiske de er...
Da gjøres det klar til en liten testtur .
Borti en krok lå det et par crashbarvesker, som jeg bl.a. brukte på Europaturen med den forrige 1290'en. Disse veskene fra TrailMaster er laget spesielt tilpasset standardveltebøylene på denne modellen, førsteutgaven av 1290 SA.
Så disse hadde jeg forlengst avskrevet, men da jeg fant dem våknet nysgjerrigheten og med litt list og lempe fikk jeg festet veskene med tre av fire borrelåsfester. Burde være nok. Hvis ikke ser jeg at det er mulig å bruke ROK straps på det fjerde festepunktet.
Kanskje for tidlig å skyfle disse i søpla?
Ikke akkurat generøst med plass i disse veskene, men noen praktiske småting er det plass til.
Så får man se hvor praktiske de er...
Da gjøres det klar til en liten testtur .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Domino
- Innlegg: 1074
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: Bagasjeløsninger m.m
De må jo være kjempefine når du bare skal ha med deg noe småtteri.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Fotoapparat, en drikkeflaske og slikt noe får man plass til.
Og dette var det jeg rasket med meg på testturen:
Held one-piece regndress i den ene veska og Primus campingutstyr og Pertex Microlight EDZ varmereflekterende "undertøy", bukse og jakke i den andre.
Eneste svakhet med disse vannavisende veskene er at glidelåsåpningen er litt for liten. Ellers funker de bra, ser det ut som med solide borrelåsfester som sitter som klistret .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Snart fullrigga touringsykkel dette. Kapabel for turen over Saltfjellet også kanskje
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Kjøremessig så skulle jeg nok fint greid turen siden denne LilleMY21 rakker'n er veldig behagelig å kjøre !
Men bagasjekapasiteten står nok fortsatt noe tilbake i forhold til Storegut...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Det blir som med bobilfolket. Jo større bobil de har, dess mindre privatbil
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeløsninger m.m
Ja, det er noe med det.
Stor motorsykkelSUV i mitt tilfelle
Men det samme gjelder her :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering