konsekvenser for å bli stoppet andre gang med effektanlegg?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: konsekvenser for å bli stoppet andre gang med effektanlegg?

Legg inn av FredrikE24 »

Og skiltet konfiskeres. Det er vanlig praksis.

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: konsekvenser for å bli stoppet andre gang med effektanlegg?

Legg inn av Eirikvestfold »

Jeg vil tro at de enten målte det før / etter du kjørte så fort at det var over beslagsgrensen. Eller at de lå bak og tok en speedometermåling. Det gir i praksis endel ekstra fratrekk.

Det som sannsynligvis har skjedd er at det ble laget en logg hvor du og sykkelen ble lagt inn. Dvs, blir du stanset igjen ligger historikken der med hva / hvem / hvorfor osv. Dvs, da blir det ingen nåde selv om du ble tatt ganske hardt med skiltet :-)

Men det praktiseres ulikt. Jeg jobber i politiet og her jeg jobber er det relativt lite problemer med støy / hastighet / uaktsom kjøring. Så vi bruker skjønn og løser nok tilfellene annerledes enn du opplevde. Det er ganske mye vi kan gjøre, men er sjeldent vi bruker alle mulighetene.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

Pawsce
Innlegg: 8
Registrert: 26 aug 2018, 23:56
Motorsykkelen din: Husqvarna wr 125 2007

Re: konsekvenser for å bli stoppet andre gang med effektanlegg?

Legg inn av Pawsce »

Eirikvestfold skrev: 25 apr 2021, 19:21 Jeg vil tro at de enten målte det før / etter du kjørte så fort at det var over beslagsgrensen. Eller at de lå bak og tok en speedometermåling. Det gir i praksis endel ekstra fratrekk.

Det som sannsynligvis har skjedd er at det ble laget en logg hvor du og sykkelen ble lagt inn. Dvs, blir du stanset igjen ligger historikken der med hva / hvem / hvorfor osv. Dvs, da blir det ingen nåde selv om du ble tatt ganske hardt med skiltet :-)

Men det praktiseres ulikt. Jeg jobber i politiet og her jeg jobber er det relativt lite problemer med støy / hastighet / uaktsom kjøring. Så vi bruker skjønn og løser nok tilfellene annerledes enn du opplevde. Det er ganske mye vi kan gjøre, men er sjeldent vi bruker alle mulighetene.
Vil tro dette varierer fra hvem som stopper meg også, ettersom han som stoppet meg virket som han hadde en veldig dårlig dag. men takk for svar, er mer klar over situasjonen når noen erfaren gir et klart svar (:

Svar