Kjenner litt på kubikk syndromet

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
Den var god :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av FredrikE24 »

Bjerknez skrev: 06 apr 2021, 16:43
FredrikE24 skrev: 06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
Den var god :lol
Igjen, du burde prøve en, denne gang en som er pakka ned med mange kg. Ekke noe kult å ligge i 60km/t akkurat.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av kjellv »

kjellv skrev:
Nomade skrev: 04 apr 2021, 14:57 Er ikke du Yamahamann da? Da er jo denne en no-brainer ;-) https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=213586511
Kjør på Stian, dette er ikke noe å spekulere på. Det er et bedre kjøp enn jeg gjorde :thumleft :thumleft
Denne lå som ventet ikke mange timene på finn.no. Noen har gjort et knallkjøp!

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 06 apr 2021, 16:49
Bjerknez skrev: 06 apr 2021, 16:43
FredrikE24 skrev: 06 apr 2021, 15:01 Problemet med S1000XR til turkjøring er at den hele tiden vil så mye mer når man cruiser. Litt slitsomt å måtte holde igjen hele tiden. En kollega gikk fra en R1200GSA til S1000XR til R1200RT på et halvt år. R1200RT er fortsatt i garasjen. S1000XR passet ikke norske landeveier med masse lass på samme måte som R1200.
Den var god :lol
Igjen, du burde prøve en, denne gang en som er pakka ned med mange kg. Ekke noe kult å ligge i 60km/t akkurat.
XR mener du? Nå har jo denne den samme somotoren som S1000R så vidt jeg vet. Kjørte med Xyvind her inne bakpå fra Moss til Sandefjord for noen år siden. Kan ikke si jeg kjente den vekten med tanke på motorkraft vertfall. Følte slett ikke at jeg kjørte en overlasta Bobil....

Men jeg er enig i at motorkarakteristikken i XR egentlig ikke passer i en slik type sykkel.

Men hva mener du med at "det ikke er kult å ligge i 60km/t"?

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

Tomkrn skrev: 06 apr 2021, 14:53 Når veiene har tint opp igjen og 1000km service er unnagjort så får vi se om en svipptur til bacalaoland er mulig, så kan du få prøvd min 1250.

Med norsk landeveiskjøring og 143Nm over nesten hele registeret så er det av og til litt moro med en GS også.

Det hadde vært gøy og av god nytte. :mc1

Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse. :redface
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av simpson »

Er vel litt snø der oppe.......
Men om du ikke kan få kjørt enda så får du startet opp beistet 😍og trykket litt på de uendelige menyene og alle innstillingene.
Sittet på og kjenne litt på hvordan den føles..

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av WikingTnT »

Audi Mannen skrev: 07 apr 2021, 09:54
Tomkrn skrev: 06 apr 2021, 14:53 Når veiene har tint opp igjen og 1000km service er unnagjort så får vi se om en svipptur til bacalaoland er mulig, så kan du få prøvd min 1250.

Med norsk landeveiskjøring og 143Nm over nesten hele registeret så er det av og til litt moro med en GS også.

Det hadde vært gøy og av god nytte. :mc1

Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse. :redface
Har kommet litt hvitt nedbør her no ja , bør vel være god og tørr asfalt hvis man vil teste bella machina :yeyeye .

Kan i nødsfall ofre meg å prøvekjøre den for deg ved første solglimt :lol

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

WikingTnT skrev: 07 apr 2021, 11:35
Audi Mannen skrev: 07 apr 2021, 09:54
Tomkrn skrev: 06 apr 2021, 14:53 Når veiene har tint opp igjen og 1000km service er unnagjort så får vi se om en svipptur til bacalaoland er mulig, så kan du få prøvd min 1250.

Med norsk landeveiskjøring og 143Nm over nesten hele registeret så er det av og til litt moro med en GS også.

Det hadde vært gøy og av god nytte. :mc1

Forhørt meg med prøvekjøring av Ducati i Bartebyen, men de har ikke sluppet opp enda, litt dårlig føre sies det. Men de har flere utgaver av V4 i butikken for besiktigelse. :redface
Har kommet litt hvitt nedbør her no ja , bør vel være god og tørr asfalt hvis man vil teste bella machina :yeyeye .

Kan i nødsfall ofre meg å prøvekjøre den for deg ved første solglimt :lol
:prf
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

simpson skrev: 07 apr 2021, 11:33 Er vel litt snø der oppe.......
Men om du ikke kan få kjørt enda så får du startet opp beistet 😍og trykket litt på de uendelige menyene og alle innstillingene.
Sittet på og kjenne litt på hvordan den føles..
Tja, det er vel bare å gjøre det værre enn nødvendig. Skal man gå og telle timer da til man får prøve? Det er jo ulidelig.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
Finnes psykologer som kan hjelpe deg med ALT det der GS syndromet ditt Bjerknez. Tror du hadde hatt gått av det rett og slett :lol :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 07 apr 2021, 22:42
Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
Finnes psykologer som kan hjelpe deg med ALT det der GS syndromet ditt Bjerknez. Tror du hadde hatt gått av det rett og slett :lol :lol :lol
Tror ikke jeg ser helt behovet der :lol

Jeg synes bare det er litt gøy når enkelte som har kjøpt seg en ny 1250GSA har som krav å ta med seg kokekjøkken, telt, ferdig suppe, ekstra kjøredress, bensinkanne, kaffetermos, klær for to uker, etc etc. men samtidig spør om råd til å pakke lettest mulig. :lol

I mitt hode kunne man like godt kjøpt seg en bil (cabriolet), eller en GoldWing med henger.

Man vil på en måte ha all den komforten man har med en bil plassert på to hjul og helst skal det gå fortest mulig så stor motor og godt drag er et must etc.

Jeg mener at halve gleden med å være på MC tur blir borte når man kjøper seg en diger sykkel for å kunne få med seg nærmest alt man ønsker. Jeg skjønner at behovet er der for enkelte og alt det der, men for min del faller hele MC opplevelsen bort når man på en måte ikke merker at man lever litt "spartansk" på tur.

Det er nettopp den litt spartanske opplevelsen når man er på tur som trigger meg mest med MC livet. Husker jeg prøvekjørte en Tiger 1200 (sykkelen Busatrond) oppi fjellheimen for noen år siden med full oppakning, sidevesker, toppbåks og det hele. Dæven for en doning. Ikke akkurat noe JEG hadde hatt lyst til å drasse med meg i den norske fjellheimen akkurat.

Det skal sies at jeg overhodet ikke har noe i mot GS av andre grunner enn selve utseendet og motoren. Jeg har også kjørt en Tiger 1200 som lånesykkel uten all bagasjen og bokser når min Triumph var på Service i Sverige. Fin sykkel og kjøre med langt mer behagelig sittestilling og uten all bagasjen følte jeg den hadde fungert greit, men uansett en veldig tung sykkel med myke dempere. Følte jeg satt på en svamp.

Det som derimot er litt artig blandt oss MC folk (synes jeg) er alle meningsforskjellene og en god del ørepirk frem og tilbake. Det er en del av livet og er litt gøy. Spesielt over en pils eller ti :knegg

Uansett valg av sykkel og hva man velger å ta med seg av oppakning så har jeg uansett inntrykk av at vi alle kommer velsig godt overens når vi først møtes. Det er liksom noe annet når man prater med noen øye for øye og kan se glimtet i øyet, enn å skrive på et forum. Jeg har inntrykk av at enkelte blir mer fornermet og irriterte i et forum enn dem hadde blitt i virkeligheten rundt et bord.

Det aller viktigste er at man er fornøyd med eget valg og ikke minst trives på tur, tross alt. :twothumbs:

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 07 apr 2021, 13:11 Blir det GS, så tror jeg man får kjøpt snøplog som ekstrautsyr :lol
GS er nok en kjempe sykkel, ikke tvil om det. Fordel med kardang har den også. Det teller i + for min del.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

Her har du den med henger også :)
unnamed.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av FredrikE24 »

Godt vi er forskjellige. Jeg liker å kjøre motorsykkel på hytta feks. Da er det fulle kofferter og en diger bag bakpå med matvarer og et brett med øl stroppa over der. Drar gjerne ikke alene og det blir alltid slik at mens kompisen får med seg en underbukse, en t-skjorte ekstra og tannbørsten, så tar jeg alt det andre.

For min del er BMW-koffertene det som gjør at jeg kan bruke MCen til det jeg vil(jobb og tur). De kan tas av og på med ET eneste grep. Så slipper jeg å spise bark, mark og søppel og andre ting jeg finner på tur, samt klesskift for en uke.

Nå har du ikke sykkel lenger, kanskje litt enkle bagasjemuligheter hadde endret på det? Er av en oppfatning at du er ganske svart/hvitt. Har ikke sykkel lenger, finner ikke lyst, men fortsatt bestemt på hvordan du mener MC-livet ditt skal være.

Svar