Maschev sin logg: BMW GS 1200

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Maschev sin kjørelogg: S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er enig med deg at salen ikke den mest komfortable på S1000R. Ikke noe problem for meg EGENTLIG, men det krever kortere etapper mellom stoppene. 10 mil har jeg funnet ut er maksgrensen før jeg må ha 5 minutter med strekk på beina. Derimot er ikke knevinkelen eller beina problemet i mitt tillfelle.

Jeg savner også V-twin lyden litt. Jeg liker litt bulder og brak. Så der er jeg også enig med deg.

BMW S1000R er egentlig en fantastisk sykkel på alle måter. Spesielt når det kommer til det tekniske. Men den blir nok LITT for sportslig i forhold til sittestilling for min del. Men nå er jeg over 10 år eldre enn deg og veier trolig mer enn deg også. Som frisk 30 åring uten ryggplager hadde jeg aldri solgt denne sykkelen. Jeg kunne sikkert funnet på og kjøpt meg en RR sykkel også.

Men at du konverterte til traktor og en BMW GSA var overraskende. Det kommer vertfall ALDRI jeg til å gjøre, uansett alder og sykdom. Dem er utvilsomt gode å kjøre, samt meget praktiske, men du verden så kjedelig! Men en litt stilig cruiser som Triumph 1200 Bobber etc. hadde vært gøy å teste. Drømmesykkelen er egentlig Triumph Rocket.

Men slik det ser ut nå så blir nok hele MC greia lagt på hylla for en stund for min del. jeg har rett og slett mistet piffen totalt.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Maschev sin kjørelogg: S1000R

Legg inn av Olav K »

:thumleft Gratulerer med ny sykkel, du må legge ut bilde :thumleft
Eier og kjøreglede går noen nivå opp, når man får GS i hus, etter mitt skjønn fatter jeg ikke at man i det hele tatt gidder å kjøre noe annet.
Etter noen år på streetfightere gikk jeg over til "den mørke siden" og fikk meg en Tiger 1200 sommeren i '16.
Jeg hadde ikke mistrivdes et sekund på Speed Triplen jeg hadde, men fant veldig raskt ut at dette burde jeg gjort tidligere :knegg
Så i mai i fjor hoppet jeg videre til GSA (etter å ha kjørt leid GS/GSA i Portugal to år på rad, var det ingen vei utenom )

Og makan til kjøreglede har jeg aldri hatt, jeg er tilbake som nybakt mcfører (i en alder av snart 50), og kjører så snart jeg har den minste mulighet til det.

Regner med du vil oppleve det samme, du vet hva de sier?
GS er som døden og skatten.... uungåelig :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin kjørelogg: S1000R

Legg inn av Maschev »

Bjerknez skrev: 17 des 2020, 04:41 Men at du konverterte til traktor og en BMW GSA var overraskende. Det kommer vertfall ALDRI jeg til å gjøre, uansett alder og sykdom. Dem er utvilsomt gode å kjøre, samt meget praktiske, men du verden så kjedelig!
Hadde ingen planer om å bli GS fører når jeg tok lappen. Man kommer derimot til et punkt hvor man ikke gidder å sitte ukomfortabelt på langtur bare fordi man ønsker å ha en sykkel som går unna på bane. Det er ikke utenkelig at jeg etter hvert utvider garasjen med en sykkel for kortere dagsturer. Enn så lenge er hovedfokuset å dra på lange turer og da trengte jeg noe som er solid og komfortabelt. Vurderte KTM også men har litt forkjærlighet for den boxermotoren.
Olav K skrev: 17 des 2020, 10:35 Gratulerer med ny sykkel, du må legge ut bilde
Eier og kjøreglede går noen nivå opp, når man får GS i hus, etter mitt skjønn fatter jeg ikke at man i det hele tatt gidder å kjøre noe annet.
Etter noen år på streetfightere gikk jeg over til "den mørke siden" og fikk meg en Tiger 1200 sommeren i '16.
Jeg hadde ikke mistrivdes et sekund på Speed Triplen jeg hadde, men fant veldig raskt ut at dette burde jeg gjort tidligere
Så i mai i fjor hoppet jeg videre til GSA (etter å ha kjørt leid GS/GSA i Portugal to år på rad, var det ingen vei utenom )

Og makan til kjøreglede har jeg aldri hatt, jeg er tilbake som nybakt mcfører (i en alder av snart 50), og kjører så snart jeg har den minste mulighet til det.

Regner med du vil oppleve det samme, du vet hva de sier?
GS er som døden og skatten.... uungåelig
Takk for det! Skal få lagt ut bilde når jeg får sykkelen på plass i garasjen. Satser på at det blir noen fine år med denne :)

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Legg inn av Maschev »

Har enda ikke fått sykkelen levert så tiden går for det meste til planlegging av langturen i år. Var egentlig veldig innstilt på en utenlandstur siden jeg som "alle" andre i Norge var på ferie i hjemlandet i fjor. Nå ser det derimot ut som at det blir Norgesferie 2: Electric Bogaloo så da får man bare planlegge deretter. Skulle det formodentlig bli mulig å reise utenlands så skal man nok greie å justere deretter.

Jeg kom ikke lengre enn til Lofoten og Vesterålen i fjor så jeg håper i år på å kunne ta turen helt til Nordkapp. Ikke at jeg egentlig higer veldig etter å se den flotte grusplassen helt der oppe på toppen av landet altså. Allikevel føler jeg at det å betale skjorta for å passere en av Norges dyreste bompasseringer er en ting jeg simpelthen må krysse av på min "bucketlist".

Andøya frister til gjentagelse så jeg vurderer sterkt å kjøre ut dit for å ta ferge over til Senja. Den delen av turen jeg er mest usikker på er nord for Tromsø. Har kun kjørt Tromsø - Finnsnes og er ellers rimelig blank på resten av veien nordover. Innspill taes i mot med takk :)

Også i år ser jeg for meg noen heftige utlegg før sesongen har startet. Jeg trenger nye hansker og sko samt en ny hjelm. Det viktigste innkjøpet blir nok allikevel nytt telt. Det vesle teltet jeg kjøpte for noen år siden var aldri stort nok fant jeg ut. Jeg er riktignok kun 30 år men jeg kan også sette pris på ståhøyde i teltet! Kikket litt på det LoneRider teltet. Billig er det ikke men det virker som et godt telt. Erfaringer med dette teltet eller andre mottas med takk.

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Maschev sin logg

Legg inn av ErikW »


ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Maschev sin logg

Legg inn av ErikW »

Har dette teltet selv og er kjempefornøyd. Testet i godt regnvær og tørt og fint, samt god plass og enkelt å sette opp
https://www.trekkinn.com/utend%C3%B8rs- ... lsrc=aw.ds

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Maschev »

ErikW skrev: 07 feb 2021, 21:35 Dette er jo et flott telt.
https://www.mtrmc.no/tur-utstyr/telt/4b ... expedition
Interessant. Virker umiddelbart ganske likt LoneRider teltet. Noen hundrelapper billigere og noen hundre gram tyngre. Vel, det kan absolutt være aktuelt. Takk for tipset :thumleft

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Audi Mannen »

Kan også handles i Sverige https://www.handelsboden.com/camping/ta ... expedition
Har kikket på dette selv.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Maschev »

Audi Mannen skrev: 08 feb 2021, 08:50 Kan også handles i Sverige https://www.handelsboden.com/camping/ta ... expedition
Har kikket på dette selv.
Se der ja. 3500 kr er jo absolutt en god pris! Så skal vel Staten ha sine prosenter også. Så da blir vel totalprisen litt billigere enn å handle norsk. Kan gjerne betale noen hundrelapper ekstra for å være patriotisk. Litt lettere å kjøre eventuell reklamasjon og :thumleft

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Audi Mannen »

Maschev skrev: 08 feb 2021, 09:46
Audi Mannen skrev: 08 feb 2021, 08:50 Kan også handles i Sverige https://www.handelsboden.com/camping/ta ... expedition
Har kikket på dette selv.
Se der ja. 3500 kr er jo absolutt en god pris! Så skal vel Staten ha sine prosenter også. Så da blir vel totalprisen litt billigere enn å handle norsk. Kan gjerne betale noen hundrelapper ekstra for å være patriotisk. Litt lettere å kjøre eventuell reklamasjon og :thumleft
De trekker fra svensk moms før kjøp, norske avgifter legges på etterpå, så da havner det rett under 4.000 husker jeg ikke feil. Du kan legge det i handlevogna og gå mot utsjekk så ser du selv.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Maschev »

Audi Mannen skrev: 08 feb 2021, 12:24
Maschev skrev: 08 feb 2021, 09:46
Audi Mannen skrev: 08 feb 2021, 08:50 Kan også handles i Sverige https://www.handelsboden.com/camping/ta ... expedition
Har kikket på dette selv.
Se der ja. 3500 kr er jo absolutt en god pris! Så skal vel Staten ha sine prosenter også. Så da blir vel totalprisen litt billigere enn å handle norsk. Kan gjerne betale noen hundrelapper ekstra for å være patriotisk. Litt lettere å kjøre eventuell reklamasjon og :thumleft
De trekker fra svensk moms før kjøp, norske avgifter legges på etterpå, så da havner det rett under 4.000 husker jeg ikke feil. Du kan legge det i handlevogna og gå mot utsjekk så ser du selv.
Riktig. Ser ut som jeg kommer godt av det prismessig sånn sett ja. Slenger like greit inn en bestilling :)

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Maschev »

Hentet sykkelen på verkstedet i dag så fikk årets første tur i strålende solskinn :) Satser på at det blir en tur denne helgen da det er meldt ganske godt vær her i Stavanger-området. Fortsatt litt uvant å kjøre GS sammenlignet med S1000R. GS'n føles helt klart mer som et gårdskjøretøy både i sittestilling og girkasse for å nevne noe. Allikevel veldig deilig å høre brummingen fra boxertwin igjen!
Bilde

Skulle gjerne tatt en tur hjem til Hurumlandet med sykkelen men når jeg kjørte tur/retur med bil forleden var det fortsatt noen strekker det var frost på veien. Hadde vel sikkert gått fint men dumt å risikere det.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Maschev sin logg

Legg inn av mekkern »

Det er bra rundt hele Hurumhalvøya men det renner litt vann noen steder og mellom Storsand og Filtvet er det et sted det fryser på om natta ennå-men bare en 10-12 meter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Maschev sin logg

Legg inn av Maschev »

Ble en liten tur i finværet i dag. Mens folket på hjemplassen skuffer snø så var det 7 grader og delvis skyet på Nord-Jæren i dag :) Svippet en tur innom Flymuseumet på Sola for å knipse noen bilder.
BildeBilde
Avsluttet med en is på Ølberg etterpå.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re:

Legg inn av xavi0n »

Maschev skrev: 07 feb 2021, 18:24

Andøya frister til gjentagelse så jeg vurderer sterkt å kjøre ut dit for å ta ferge over til Senja. Den delen av turen jeg er mest usikker på er nord for Tromsø. Har kun kjørt Tromsø - Finnsnes og er ellers rimelig blank på resten av veien nordover. Innspill taes i mot med takk :)
Ang veien nordover så har du ikke så mye å velge i, er egentlig kun e6 som tar deg nordover.
Men det er forsåvidt grei vei helt fra Tromsø til Kvænangsfjellet, fin utsikt og mange stikkveier man kan ta av e6 for å kjøre å se.
Når du kommer inn i langfjorden kommer du på det som må være den beste veien nord for saltfjellet.
Anbefaler å ta turen østover også, båtsfjord og fjordene rundt er fantastiske i midtnattsol på sommertid.
Ellers anbefales det å ta den turen litt tidlig, myggen i august kan være overveldene
If you gonna be dumb you gotta be tough

Svar