Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Flott, takker for god info :thumleft tar med meg dette ved valg av dekk. Ved valg av Mitas E-07 skal det ikke være Mitas E-07+ og info fra en annen var at jeg heller ikke skulle velge Dakar type. Så veldig fine ut de dekka der da og at det funker bra på asfalt med god levetid er heller ikke minus :) Har nye Metzeler Tourance på sykkel’n nå som visstnok er 85% asfalt og 15% grus men når jeg først tenker grus vil jeg ha 50/50 dekk :)

I går fikk jeg henta nytt regnummer på Trafikkstasjonen samt bestilt mere deler, senter støtte er jeg veldig glad i og er bestilt samt softbag rack fra Givi.

Fikk meg en tur med 1290’n rundt Øyern i dag etter jobben med en svingom ned mot Slitu, flott vær men ned mot 11 grader flere plasser :mc1

Venter da på følgende:

Givi softbag rack
Senter støtte
Bagasjebærer mini
Slip-on
Link pipe
Skiltholder

:
God helg ... :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
65820E76-7526-49A2-89B2-629881EBC134.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 10 okt 2020, 16:11 Liten service på kjededrift i regnværet, vask av drev og kjede med smøring og justering ... er ikke fornøyd med kjedelyd når bakhjulet roteres ... høres ut som det er stramt og tørt men er ikke det.
65820E76-7526-49A2-89B2-629881EBC134.jpeg
Den gode kjedelyden må være på plass.
Har selv veldig fokus på dette og merker faktisk stor forskjell (på kjedelyden...) når det er for stramt eller slakt og ikke minst når bakhjulet står "skeivt" i svingarmen. Skal veldig lite til, er min erfaring. Men etter at jeg skaffet meg en CAT laser så ble akkurat denne justeringen veldig mye enklere:

https://www.profi-products.de/en/profi- ... -laser?c=6

Men det er selvfølgelig også viktig at kjedet er godt smurt. Selv foretrekker jeg olje og har som mange vet montert Tutoro automatisk kjedesmører, som nå har funket problemfritt i mer enn 100K på to KTM'er.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Takk for gode råd, får jeg ikke frem godlyden i kjede bytter jeg det :) Lasern er fin den :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Da har jeg bestilt dekk, har ikke tenkt på levetid på disse :) Og det ble Continental TKC 80 foran og bak. Legger ved to bilder for litt liv i tråden ..
E95F552F-E0C6-46C7-85E9-CAD90F5C922D.jpeg
4280B01D-23EC-4974-97FD-BA6259C2996C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

En liten PDF folder på fire sider med Honda utstyr til XL700 ...

XL700V TRANSALP HONDA GENUINE ACCESSORIES – PAGE 1 - 4

http://bikes.honda.ee/files/books/XL700VA.pdf
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Erlend Kveinen skrev: 04 okt 2020, 13:47 Svar til Dypen: Transalpen runder hvert øyeblikk 125 000 km. Har montert fullt koffertsett men toppboksen brukes desidert mest. Sidekoffertene kommer helst på ved lengre turer. For øvrig har jeg ikke gjort andre modifikasjoner enn å få på varmehåndtak og skifte ut setet til en langt bedre komfortsadel fra franske Top Sellerie. Dessverre er jeg ingen mekaniker og servicene utføres av det lokale verkstedet. De siste seks årene har dekkvalget vært Metzeler Tourance, gode allrounddekk som varer lenge.

Transalp har vel egentlig bare to markerte ulemper: serviceintervallene på korte 6000 km og en bensintank på 17 liter. Fem liter til hadde overhodet ikke skadet. 60 hester er ikke mye men fullt tilstrekkelig til min kjørestil og du slipper å betale avgiftskroner for gamper som bare står på stallen. Håndbeskytterne er nevnt over: de er store men fantastisk gode å ha sen høst og tidlig vår! En viktig bidragsyter til forlengelse av sesongen som for mitt vedkommende strekker seg til ti måneder i året.
Disse setene fra topsellerie.com så veldig fine ut ... Hvilken type kofferter og toppboks har du på Transalpen ?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 12 okt 2020, 22:03
Bilde
Ved første øyekast ser dette kjedet ganske slitt ut... :-k .
Lang avstand mellom leddene, slik det ser ut på bildet, er ofte en klar indikasjon på slitt kjede som bør byttes.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 13 okt 2020, 18:11 Det høres sånn ut også når jeg snurrer hjulet, men hvis du ser på kjedeindikatoren så er den fortsatt grønn ...
Kjenner ikke til slike fargekodede kjedeindikatorer, så der skal jeg ikke har noen sterke meninger... :-k .

Men kjenner du noen langsgående bevegelser mellom leddene? I så fall tyder slik "slark" på utslitt kjede.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det skal jeg sjekke...

I starten tenkte jeg å bytte kjede da det så tørt og møkkete ut men siden det bare har gått drøye 9k tenkte jeg det måtte gå mye lengre så tok da en runde vask smøre stramme. Du får vel to drev og kjede for 1500 - 2000 kr.

Begge før meg har vært ivrige på grus ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Setene fra Top Sellerie er ikke bare fine men også svært komfortable. Dagsetapper på 50 mil eller mer er ikke noe problem med et slikt montert. Toppboksen er Hondas egen, avbildet i brosjyren du lenker til over, mens koffertene er av typen Givi E41. Til sammen gir dette svært god lastekapasitet.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det er romslig 41 L x 2 og toppboks på 45 L ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Har aldri hatt behov for mer enn det, nei!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Forsøkte å bestille eksos fra Norsk forhandler, kontaktet tre forhandlere uten å komme i mål. En forhandler kunne bestille men det ville ta tre til fire måneder. Da ble valget Italiensk forhandler for å få LeoVince som selger også via eBay hvor frakt og MVA betales med en gang, ingen handling avgift og delene er allerede i hus ... :crazy:
FE7E1B59-DFC6-475A-A11C-2C85537EF405.jpeg
7D75D80E-2284-42CC-ACAE-205D86E7C2A8.jpeg
3F669B4E-FA54-4072-9571-3B66FA10B7BC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar