Nytt fra Yamaha
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Fikk nye prislister på mandag. Midlertidig opp ca 5% pga svak krone mot euro. Vi får håpe oljeprisen normaliserer seg snart.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Hva er så ny og gammel pris?
MT modellene var vel i utgangspunktet ganske aggressivt priset og sånn sett en sterkt medvirkende faktor til godt salg.
Hvordan vil de nå med de nye prisene ligge an i forhold til konkurrentene, tror du?
Kanskje et dumt spørsmål, men likevel: vil prisene bli redusert igjen straks valutasituasjonen stabiliserer seg på det vi har vært vant til som et normalt nivå her i landet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Ser at prisen på S1000R ny er nå oppe i 242.000 kroner. For meg som trolig skal selge sykkelen om kanskje ikke så alt for lenge er dette godt nytt :) Det er ca. 20.000 kroner mer enn jeg ga for min flunkende ny i 2017.
Re: Nytt fra Yamaha
Fint for oss som allerede har kjøpt.
MT-10-en min kjøpte jeg for rundt 230.000, den er nå oppe i 277.900.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Ser ut til at Yamaha MT09 motoren endelig blir 09 på ekte med økning av kubikkstørrelsen fra 847 til 890 kubikk :
https://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt09 ... rre-motor/
https://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt09 ... rre-motor/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Det må vi kunne si er spennende.. Foreløpig ingenting om dette fra Yamaha, jeg kan ikke bekrefte det. Men meget spennende rykter er det uansettAJ skrev:Ser ut til at Yamaha MT09 motoren endelig blir 09 på ekte med økning av kubikkstørrelsen fra 847 til 890 kubikk :
https://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt09 ... rre-motor/
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Er det ikke litt rart at en norsk nettavis får slik informasjon før forhandlere? Altså hvis det stemmer?
Eller er det bare slik det er?
Eller er det bare slik det er?
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Nytt fra Yamaha
"Lekkasjer" fra merke/fabrikk kan aldri bekreftes av fabrikken selv, men journalister kan spekulere. Sånn er det jo alltid. Dette skaper interesse og nysskjerrighet for det som skal lanseres.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Greit nok at dette ikke er verifisert informasjon, men fabrikken har vel vist om dette veldig lenge vil jeg tro og forhandlere burde kanskje være dem som fikk informasjonen først?
men da ville det jo blitt lekasjer der også..
Men ja.. jeg ser poenget ditt.
men da ville det jo blitt lekasjer der også..
Men ja.. jeg ser poenget ditt.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
BIKE er nå en del av giganten Motorrad, og får nok derifra tilgang til en del mer informasjon enn som ellers blir kjent.Bjerknez skrev:Er det ikke litt rart at en norsk nettavis får slik informasjon før forhandlere? Altså hvis det stemmer?
Eller er det bare slik det er?
Her i Europa er det på Eicma MC nyhetene blir kjent. Men i Asia er det i Tokyo Motor Show dette skjer, og dette skjer tidligere enn Eicma (som i år ikke blir arrangert). Nyhetene kan ha sluppet ut i Asia og blitt fanget opp av Motorrad, men det han også være ubekreftede rykter som en overivrig skribent har tolket på sin egen måte. Pressen streber jo alltid med å være først..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
BIKE er ikke først ute med dette ser jeg. Mer fyldig artikkel her:
https://www.motorcycle.com/mini-feature ... s.html?amp
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
https://www.motorcycle.com/mini-feature ... s.html?amp
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
I artikkelen står også mulig/sannsynlig årsak til volumøkningen. Utslippskravene i Euro5 er strengere enn i Euro4. Dette går naturlig nok ut over effekten, og den enkleste måten å kompensere for tapt motoreffekt er å øke sylindervolum.
Det samme er også gjort med Afrika Twin CRF1100L, Ducati Multistrada 1260 og BMW R1250.
Men i dette må vi nok regne med nok en avgiftsendring, hvordan det slår ut blir spennende. Avgiftene regnes etter sylindervolum og utslipp. Volum opp, utslipp ned denne gang.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det samme er også gjort med Afrika Twin CRF1100L, Ducati Multistrada 1260 og BMW R1250.
Men i dette må vi nok regne med nok en avgiftsendring, hvordan det slår ut blir spennende. Avgiftene regnes etter sylindervolum og utslipp. Volum opp, utslipp ned denne gang.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Audi Mannen
- Innlegg: 818
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Nytt fra Yamaha
Mere spent på hva Yamaha kommer med som en arvtager til FJR 1300, skal jeg bytte sykkel så er det mere den veien for min del tror jeg. Eller som konkurent til GS1250 for å erstatte Super Ténéré 1200. De må jo komme med noe som har litt omp og volum.... eller??
Ducati Multistrada V4S - 2021
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt fra Yamaha
Ja, det bør absolutt komme gode erstattere for FJR'en og Super Ténéré 1200. Spesielt Super Ténéré'en .Audi Mannen skrev: ↑23 sep 2020, 11:27 Mere spent på hva Yamaha kommer med som en arvtager til FJR 1300, skal jeg bytte sykkel så er det mere den veien for min del tror jeg. Eller som konkurent til GS1250 for å erstatte Super Ténéré 1200. De må jo komme med noe som har litt omp og volum.... eller??
Her bør Yamaha fint greie å oppdatere denne, gjerne ved å øke kubikk og effekt og ikke minst gjøre noe drastisk med instrumentpanelet. Slik det et nå er Yamaha for lengst frakjørt av konkurrentene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering