Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av SilverSmurfer »

Sitter og ser litt på KTM 790 Adventure, men er litt usikker på om jeg faktisk tør å kjøpe KTM. De har jo tradisjonelt hatt et rykte på seg for at syklene har hatt en del problemer, selv om det høres ut som at det begynner å bli mer bedre nå de senere årene.

Regner med at den sykkelen jeg kjøper kommer til å gå mye, 10000 km+ i året, så at sykkelen er så problemfri som mulig er en stor fordel.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Ja, dette er selvfølgelig en tråd jeg må svare på med mine erfaringer :crazy: .

Som altså er to KTM 1290 Super Adventure og drøye 100K aktivt kjørte km med disse i inn- og utland, korte og lange turer med og uten last og passasjer.

Den første KTM'en jeg hadde var en av de aller første med skilt på her i landet da jeg hentet den hos AMD Motorsykler i Oslo i april 2015.
Byttet den inn i april tre år sener ei en Super Adventure S, som da hadde vært et år på markedet.
Nevner dette spesielt siden jeg kjøpte den første uprøvd og som førsteårsmodell. Og på slike førsteårsmodeller er det ikke helt uvanlig at det dukker opp feil og svakheter.
Så var faktisk ikke tilfelle på min. Her funket alt problemfritt, kun småting som jeg reklamerte på: dugg i blinklys og sprekker i den mørke headlight mask skjermen, noe som skjedde under vinterlagring hjemme hos meg selv.
Utover dette ingenting annet enn en hovedlyspære som røyk mens jeg var på tur i Øvre Årdal traktene. Såntno' er naturligvis ingen reklamasjonssak. Pærer kan ryke når som helt på hvilken som helst sykkel.
Men så fikk jeg en simmerringlekkasje i det ene forgaffelbeinet. Dette ble heller ingen reklamasjonssak. Er man riktig uheldig oppstår gjerne slike lekkasjer ved at skitt, sand og små gruspartikler kan kile seg fast og dermed forårsake lekkasje.

Så i sum var jeg strålende fornøyd med den første KTM'en, som jeg kjørte 55K med i løpet av tre sesonger.
Og som jeg har nevnt tidligere her på forumet; dennne sykkelen vsr i sitt livs beste form da jeg overlot den i Motorspeeds varetekt.

Hvor jeg altså hentet ut min andre KTM 1290 i april 2018.
Problemfri fram til førstegangsservice. Men etter at jeg kom hjem denne servicen oppdaget jeg kraftig oljesvetting på venstre side av framsylinder. Og tenkte at dette kanskje kunne komme av at de hadde fylt på en smule for mye olje på service.
Men det var det ikke.
Det var en feil på oljetrykksbryter og verkstedet måtte ha to forsøk før feilen ble fikset.
Det var på hekta at jeg ba om å få hevet kjøpet og kontaktet advokat for å høre om det var tilrådelig å kjøre på med å kreve nettopp det.
Nå stilte verkstedet meget velvillig opp og denne historien endte dermed godt. Jeg beholdt sykkelen, men det dukket opp flere problemer...
Noe jeg ikke hadde sett for meg siden jeg denne gangen hadde kjøpt en andreårsutgave av en oppgradert 1290. I motsetning til den første som altså var førsteårs og så og si problemfri.

Det neste som sviktet på S-modellen var et passasjehåndtaket på venstre siden, som også brukes når sykkelen settes på hovedstøtta. Da jeg merket at den ga etter så jeg at det var en lang sprekk i håndtaket. Hvordan dette har skjedd ante jeg ikke, men jeg oppdaget det etter en service hos Motorspeed på Lillehammer, som også stilte seg uforstående til skaden.
Her skal nevnes at sykkelen aldri har vært i bakken og det hadde, ifølge verkstedet ikke forekommet at sykkelen hadde kommet borti noe som kunne ha forårsaket skaden på verkstedet.
Fikk selvfølgelig montert nytt håndtak.

I løpet av fjorårssesongen la jeg så merke til at den ene lysskinna i DRL lyset i hovedlykta lyste veldig svakt, mens det andre lyste sterker enn normalt. Ny reklamasjon som endte meg ny hovedlykt. Denne begynte etter kort tid å dugge veldig mye. Så da ble det reklamsjon på denne også, som ble byttet da sykkelen var inne på service i sommer. Etter det ingen problemer.

Og så skjedde det at nøkkelløssystemet sviktet. Intet liv i startknappen annet enn gul blinkende varsellampe. Dette skjedde høsten i fjor og sykkelen ble fraktet på Vikingbil til AMD i Oslo hvor det varte og rakk før de fikk fikset ny. Heldigvis skjedde dette her hjemme ogh ikke på langtur...
AMD rakk å fikse akkurat før jeg skulle vinterlagre. Fiksen besto i utskiftning av hele starterenheten på styret.
Var visst ikke første gang dette hadde skjedde, ble jeg fortalt...
Den nye enheten er visstnok betydelig forbedret og jeg har ikke hatt startproblemer siden denne ble montert.

Tenker nok at jeg har vært spesielt uheldig med min andre 1290, men kan også fortelle at det ikke har vært noen spørsmål eller antydning om at de reklamasjonstilfellene jeg har kommet ikke skulle dekkes. Veldig ryddig og greit.

Utover de tingene jeg har nevnt er min erfaring at KTM er gode sykler, som bare blir bedre og bedre - sålenge alt fungerer... ;) .

Jeg er heller ikke redd for å beholde sykkelen utover garantitiden. For det det er neppe slik at KTM'en faller fullstendig fra hverandre etter at garantitiden har utløpt...
:overtro Sånn for sikkerhets skyld :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Bjerknez »

Etter 6 år pg til sammen 4 sykler kan jeg ikke engang huske å ha hatt en eneste problem. De tre første syklene gikk omtrent nonstopp. De to siste har jeg ikke kjørt så mye med. Men sammenlagt ca. 100.000km. På de 6 årene. Nada, niks, null feil.

Når jeg leser problemene AJ har hatt med sin sykkel, er det nesten så jeg blir litt himmelfallen. Faktisk. Har jeg bare vært heldig kanskje?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Jeg har nok vært spesielt uheldig.
Samtidig er det mye som har vært bra også.
Som f.eks. kjede og drev som først ble byttet ut etter 43K og som hadde mer å gå på.
På den forrige KTM'en var kjede og drev utslitt etter kun 28K...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av pingvin »

Hatt 11 KTMer så vidt kan komme på, alt fra 250EXC-F til fire 990er. Ikke hatt mye problemer.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av SilverSmurfer »

AJ skrev: 11 sep 2020, 17:46 Ja, dette er selvfølgelig en tråd jeg må svare på med mine erfaringer :crazy: .

Som altså er to KTM 1290 Super Adventure og drøye 100K aktivt kjørte km med disse i inn- og utland, korte og lange turer med og uten last og passasjer.

Den første KTM'en jeg hadde var en av de aller første med skilt på her i landet da jeg hentet den hos AMD Motorsykler i Oslo i april 2015.
Byttet den inn i april tre år sener ei en Super Adventure S, som da hadde vært et år på markedet.
Nevner dette spesielt siden jeg kjøpte den første uprøvd og som førsteårsmodell. Og på slike førsteårsmodeller er det ikke helt uvanlig at det dukker opp feil og svakheter.
Så var faktisk ikke tilfelle på min. Her funket alt problemfritt, kun småting som jeg reklamerte på: dugg i blinklys og sprekker i den mørke headlight mask skjermen, noe som skjedde under vinterlagring hjemme hos meg selv.
Utover dette ingenting annet enn en hovedlyspære som røyk mens jeg var på tur i Øvre Årdal traktene. Såntno' er naturligvis ingen reklamasjonssak. Pærer kan ryke når som helt på hvilken som helst sykkel.
Men så fikk jeg en simmerringlekkasje i det ene forgaffelbeinet. Dette ble heller ingen reklamasjonssak. Er man riktig uheldig oppstår gjerne slike lekkasjer ved at skitt, sand og små gruspartikler kan kile seg fast og dermed forårsake lekkasje.

Så i sum var jeg strålende fornøyd med den første KTM'en, som jeg kjørte 55K med i løpet av tre sesonger.
Og som jeg har nevnt tidligere her på forumet; dennne sykkelen vsr i sitt livs beste form da jeg overlot den i Motorspeeds varetekt.

Hvor jeg altså hentet ut min andre KTM 1290 i april 2018.
Problemfri fram til førstegangsservice. Men etter at jeg kom hjem denne servicen oppdaget jeg kraftig oljesvetting på venstre side av framsylinder. Og tenkte at dette kanskje kunne komme av at de hadde fylt på en smule for mye olje på service.
Men det var det ikke.
Det var en feil på oljetrykksbryter og verkstedet måtte ha to forsøk før feilen ble fikset.
Det var på hekta at jeg ba om å få hevet kjøpet og kontaktet advokat for å høre om det var tilrådelig å kjøre på med å kreve nettopp det.
Nå stilte verkstedet meget velvillig opp og denne historien endte dermed godt. Jeg beholdt sykkelen, men det dukket opp flere problemer...
Noe jeg ikke hadde sett for meg siden jeg denne gangen hadde kjøpt en andreårsutgave av en oppgradert 1290. I motsetning til den første som altså var førsteårs og så og si problemfri.

Det neste som sviktet på S-modellen var et passasjehåndtaket på venstre siden, som også brukes når sykkelen settes på hovedstøtta. Da jeg merket at den ga etter så jeg at det var en lang sprekk i håndtaket. Hvordan dette har skjedd ante jeg ikke, men jeg oppdaget det etter en service hos Motorspeed på Lillehammer, som også stilte seg uforstående til skaden.
Her skal nevnes at sykkelen aldri har vært i bakken og det hadde, ifølge verkstedet ikke forekommet at sykkelen hadde kommet borti noe som kunne ha forårsaket skaden på verkstedet.
Fikk selvfølgelig montert nytt håndtak.

I løpet av fjorårssesongen la jeg så merke til at den ene lysskinna i DRL lyset i hovedlykta lyste veldig svakt, mens det andre lyste sterker enn normalt. Ny reklamasjon som endte meg ny hovedlykt. Denne begynte etter kort tid å dugge veldig mye. Så da ble det reklamsjon på denne også, som ble byttet da sykkelen var inne på service i sommer. Etter det ingen problemer.

Og så skjedde det at nøkkelløssystemet sviktet. Intet liv i startknappen annet enn gul blinkende varsellampe. Dette skjedde høsten i fjor og sykkelen ble fraktet på Vikingbil til AMD i Oslo hvor det varte og rakk før de fikk fikset ny. Heldigvis skjedde dette her hjemme ogh ikke på langtur...
AMD rakk å fikse akkurat før jeg skulle vinterlagre. Fiksen besto i utskiftning av hele starterenheten på styret.
Var visst ikke første gang dette hadde skjedde, ble jeg fortalt...
Den nye enheten er visstnok betydelig forbedret og jeg har ikke hatt startproblemer siden denne ble montert.

Tenker nok at jeg har vært spesielt uheldig med min andre 1290, men kan også fortelle at det ikke har vært noen spørsmål eller antydning om at de reklamasjonstilfellene jeg har kommet ikke skulle dekkes. Veldig ryddig og greit.

Utover de tingene jeg har nevnt er min erfaring at KTM er gode sykler, som bare blir bedre og bedre - sålenge alt fungerer... ;) .

Jeg er heller ikke redd for å beholde sykkelen utover garantitiden. For det det er neppe slik at KTM'en faller fullstendig fra hverandre etter at garantitiden har utløpt...
:overtro Sånn for sikkerhets skyld :8-[
Hvordan hadde du stilt deg til å kjøpe en ny 790? Ville du ha gjort det eller gått for et "tryggere" valg som T7 eller Africa Twin?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

@SilverSmurfer:
Yamahas nye T7 er jo en spennende sak :yeyeye !
Men den har mest fokus på grusveikjøring, noe jeg bedriver ytterst sjelden.

AfricaTwin synes jeg blir litt "fargeløs". Denne har også mest fokus på grusvei, slik jeg har oppfattet det.

En KTM 790 variant kunne absolutt vært aktuelt.
Eller kanskje 890 kunne vært enda mer aktuell :) .

Uansett så ville jeg ikke være bekymret for å satse på KTM enda en gang selv om jeg har hatt noe trøbbel med den jeg har nå.
Disse syklene er jo så fantastisk gode å kjøre, så det skal en del til før man vender tommelen ned :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av SilverSmurfer »

AJ skrev: 11 sep 2020, 18:47 @SilverSmurfer:
Yamahas nye T7 er jo en spennende sak :yeyeye !
Men den har mest fokus på grusveikjøring, noe jeg bedriver ytterst sjelden.

AfricaTwin synes jeg blir litt "fargeløs". Denne har også mest fokus på grusvei, slik jeg har oppfattet det.

En KTM 790 variant kunne absolutt vært aktuelt.
Eller kanskje 890 kunne vært enda mer aktuell :) .

Uansett så ville jeg ikke være bekymret for å satse på KTM enda en gang selv om jeg har hatt noe trøbbel med den jeg har nå.
Disse syklene er jo så fantastisk gode å kjøre, så det skal en del til før man vender tommelen ned :) .
Tenker litt likt, T7 blir ikke helt riktig sykkel ettersom jeg stort sett kommer til å kjøre asfalt og grus. Vil ha noe som kan kjøre grus hele dagen lang men det blir ikke så veldig teknisk.

Problemet med KTM er vel stort sett at jeg tror syklene er gode rett og slett fordi at de bygges med spenning og ytelse heller enn holdbarhet i fokus.

Mens feks Honda er litt "sterile" og "kjedelige" fordi de konstant velger holdbarhet og forutsigbarhet over ren ytelse.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 11 sep 2020, 17:46 Den første KTM'en jeg hadde var en av de aller første med skilt på her i landet da jeg hentet den hos AMD Motorsykler i Oslo i april 2015
En av de første registrerte KTM 1290 Super Adventure T i Norge ... AJ har masse erfaring og km med KTM på landevei og han er vel stort sett fornøyd med både sykkel og forhandler :)

KTM Enduro, Motard, Cross etc er det masse av og er jo i en annen kategori med et helt annet service regime som bør følges, disse syklene er jo i en kategori som jeg betegner som motorsyklenes gruppe A eller WRC Hvis alle servicer og reparasjoner foregår i garasjen uten software oppdateringer samt utbedre recall som utstedes kan det bli problemer.

Har min andre KTM nå og kjørt tre sesonger, riktignok ikke i nærheten av kilometerne til AJ Har ikke hatt en eneste feil, ikke en feil. Følger selvfølgelig KTM sine serviceintervaller.

Alle syklene er jo KTM om det er enduro, motard, cross og trail hvis KTM har det. Syklene fra KTM som sorteres under «Travel» vil jeg tro det er mindre problemer med sammenlignet med andre kategorier fra KTM. Så hvis alle under ett så er det kanskje en del problemer med KTM. Det er ikke min opplevelse av merket :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Tross noen problemer som altså er blitt fikset på garantien uten problemer innen rimelig tid, har ikke disse tilbakeslagene begrenset kjøringen i særlig grad:
Vel 46K så langt siden april 2018...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av dypen »

På tre sesonger har AJ hatt lekk oljetrykkbryter, sprekk pasasjerhåndtak, defekt lysskinne samt dogg hovedkampen og svikt i keyless. Ikke så veldig mange feil, forhandler har ryddet opp økonomisk men tiden det har tatt å utbedre feilene er ikke bra.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 11 sep 2020, 19:24 På tre sesonger har AJ hatt lekk oljetrykkbryter, sprekk pasasjerhåndtak, defekt lysskinne samt dogg hovedkampen og svikt i keyless. Ikke så veldig mange feil, forhandler har ryddet opp økonomisk men tiden det har tatt å utbedre feilene er ikke bra.
Det har tatt sin tid, ja.
Men det må man nok innen rimelighetens grenser regne med siden verkstedene er avhengig av å få kabalen til å gå opp med tanke på arbeidsmengden til enhver tid.
Så totalt sett må jeg si at jeg har vært fornøyd med hvordan sakene er håndtert.
Bla. så slapp jeg å kjøre opp til Lillehammer til Motorspeed ved et av tilfellene siden de tilbød seg å ta med seg sykkelen på henger fra riksveien få km. fra her jeg bor.
Også fraktet de den i bil tilbake etter at garantireparasjonen var gjort.

Så når det ble så ille som det ble så har jeg egentlig lite å klage på i måten forhandler tok tak i saken på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Tore L »

Her kan du jo se på 2 KTM'er som kjører fra London til Sydney, og se hva de hadde av utfordringer :)

https://www.youtube.com/watch?v=NtLsIDFYv8M
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av mekkern »

Bjerknez skrev: 11 sep 2020, 17:58 Etter 6 år pg til sammen 4 sykler kan jeg ikke engang huske å ha hatt en eneste problem. De tre første syklene gikk omtrent nonstopp. De to siste har jeg ikke kjørt så mye med. Men sammenlagt ca. 100.000km. På de 6 årene. Nada, niks, null feil.

Når jeg leser problemene AJ har hatt med sin sykkel, er det nesten så jeg blir litt himmelfallen. Faktisk. Har jeg bare vært heldig kanskje?
Njaaa....husker blandt annet en frontlykt som smeltet på en BMW?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 11 sep 2020, 20:16 Her kan du jo se på 2 KTM'er som kjører fra London til Sydney, og se hva de hadde av utfordringer :)

https://www.youtube.com/watch?v=NtLsIDFYv8M
Valget av sykkel for denne distansen overrasker meg men det er vel ikke det som ligger bak ... Skulle jeg kjørt samme tur hadde jeg valgt 1090 Adventure R men den får du ikke kjøpt ny og da er det bare 1290 Adventure R som blir stor og tung sammenlignet med valget på filmen.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar