Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av oivindg »

cannon skrev: 01 sep 2020, 20:45 Noen som vet noe om "lading" av plagget etter at det er utløst? Gjøre selv eller levere inn? Kostnad?
Foreløpig må den sendes til fabrikken. Tror forhandlerne skal kunne ta seg av dette etterhvert. Mener det koster rundt 1500 kroner. Tredje gangen den løser ut må vesten kasseres.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av Sakkle »

cannon skrev: 01 sep 2020, 20:45 Noen som vet noe om "lading" av plagget etter at det er utløst? Gjøre selv eller levere inn? Kostnad?
Den må sendes inn for "service" om den blir utløst.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av kaiu »

Sakkle skrev: 01 sep 2020, 20:50
cannon skrev: 01 sep 2020, 20:45 Noen som vet noe om "lading" av plagget etter at det er utløst? Gjøre selv eller levere inn? Kostnad?
Den må sendes inn for "service" om den blir utløst.
Helite kan du selv bare plugge til ny patron som følger med og kan kjøpes ekstra. Så den er klart til bruk igjen umiddelbart på veien.

pasch
Innlegg: 9
Registrert: 15 jun 2019, 22:19
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1050 XT

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av pasch »

Jeg bruker SMART JACKET D-AIR fra Dainese daglig og putter den på passasjer når jeg har med det. Bruker den under jakken og utenpå på passasjer når denne er litt mindre en meg.
Vurderer å kjøpe en til, kanskje et annet merke men denne er helt grei å bruke. Ikke mye trøbbel å lade med USB-C, når den sier ifra om 30% brukt. Har brukt den daglig nå en mnd. så får vi se på kvaliteten etter ett år eller så. Denne må tilbake til selger for reaktivering etter at den har blitt utløst. Ikke prøvd enda. :O

https://youtu.be/uyOhhDOZqJ8

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av Bjarne89 »

cannon skrev: 01 sep 2020, 20:45 Noen som vet noe om "lading" av plagget etter at det er utløst? Gjøre selv eller levere inn? Kostnad?
Jeg har alpinestar race vesten i min alpinestar skinndress. Denne erstatter ryggskinne. Kjennes ikke at man har den på seg. Festes med glidelås i dressen. Med race vesten så har du 2 Kræsj før den må sendes til Sverige på lading og sjekk. Ellers må den på sjekk hvert 2 år for å beholde garantien som er på 10 år.:) jeg har ikke gått i bakken enda. Men sett masse tester av den og dette er utentvil en smart investering.:) samme som motogp gutta bruker..:)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av pingvin »

Enda et alternativ, HELD er jo seriøse, se HER.

Visstnok identisk identisk til den de allerede har bortsett fra at ikke avhengig av Held jakke, se HER.

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av rolf-arne »

Sakkle skrev: 01 sep 2020, 20:47 Jeg ser for meg at det kommer til å bli integrert i jakkene etter hvert. Men vi er ikke der i dag.
er det allerede :thumleft

sitter å leter etter jakke men finner ikke det jeg har lyst på :-k - eller vet F.. ikke hva jeg har lyst på :scratch
er det noen som har tips ---

stikkord er allvær , touring - beskyttelse
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av oivindg »

rolf-arne skrev: 20 nov 2020, 17:36 sitter å leter etter jakke men finner ikke det jeg har lyst på :-k - eller vet F.. ikke hva jeg har lyst på :scratch
er det noen som har tips ---

stikkord er allvær , touring - beskyttelse
Med innebygget vest?
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av pingvin »

Mer for offroad men Helite og UFO har teamet opp

2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av rolf-arne »

oivindg skrev: 20 nov 2020, 17:43
Med innebygget vest?
Det er det jeg ikke klarer å bestemme meg for... hvilke tanker er det om det å kunne legge vesten fra seg eller å ha den på hele tiden, altså i jakken. Når jeg stopperpå langtur så, skjer følgende - handsker,hjelm, jakke av ,, dandert utover sykkelen så kan jeg puste ut... tankene da svever rundt det at jakken forsvinner uansett vær , nesten - da vil det være mindre å ta på/av, mindre å holde styr på om det er integrert ???

Når jeg kjører "bytur" kan man bruke gammeljakken
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av ErikW »

artige kommentarer. Men som uttalt her, så får folk beskytte seg som de vil.
Om 6-7 MC lapper er dyrt for bedre sikkerhet er merkelig tanke sett ut ifra hvilke sykler folk står oppført med, men det er nå min mening. Så skal det sies at hvor bra disse er er jeg usikker på.
For min del, så får jeg en slik vest under mine jakker, men jeg gjør ikke det om jeg er på tur i Juni som i år og har 3-6 grader over heia.
En annen ting er, Er det mere pes å ta på denne enn ei ryggskinne?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av rolf-arne »

ErikW skrev: 22 nov 2020, 00:38 artige kommentarer. Men som uttalt her, så får folk beskytte seg som de vil.
Om 6-7 MC lapper er dyrt for bedre sikkerhet er merkelig tanke
En annen ting er, Er det mere pes å ta på denne enn ei ryggskinne?
Det får neste koste hva det vil - som med hjelmen , der valgte jeg på øverste hylla -

Så til "Ryggskinne" , så langt har jeg ikke brukt dette - og har så langt ikke hatt noen tilfeller som har brakt tanken på banen. Men tankene har begynnt å gjøre seg gjeldende.

Det jeg nå studerer er at de som også selger/produserer ryggskinner - mener at DERES vest/jakke erstatter skinnen som de også produserer.

Og når jeg nå har sett på MOTOGP og sett hvilken medfarts enkelte har fått og ser på demmes utstyr så gjør man seg jo også noen tanker.

Fikk sjøl se hva en skinndress tålte i møte med asfalten på Isle of Man, så jeg er ikke helt overbevist om at texstil gjør samme jobben. :scratch
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av oivindg »

Jeg må si at jeg fortsatt er mest fristet av en separat vest av typen som brukes under jakka. Virker som de er ganske behagelige å ha på, og på innsida av jakka er de beskyttet mot vind og vær. Spørsmålet for meg er om passformen er slik at jeg bør ta ut ryggbeskytteren i jakka, eller om jeg kan la den sitte i.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av pingvin »

oivindg skrev: 22 nov 2020, 16:37Spørsmålet for meg er om passformen er slik at jeg bør ta ut ryggbeskytteren i jakka, eller om jeg kan la den sitte i.
Både Astars og Helite har integrert "vanlig" ryggbeskyttelse så vidt kan se (om det som er alternativene), da blir det vel litt smør på flesk (og antagelig nokså klumpete) å beholde ryggbeskyyter i jakka? :-k
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Alpinestars Tech Air 5 airbagvest

Legg inn av oivindg »

pingvin skrev:
oivindg skrev: 22 nov 2020, 16:37Spørsmålet for meg er om passformen er slik at jeg bør ta ut ryggbeskytteren i jakka, eller om jeg kan la den sitte i.
Både Astars og Helite har integrert "vanlig" ryggbeskyttelse så vidt kan se (om det som er alternativene), da blir det vel litt smør på flesk (og antagelig nokså klumpete) å beholde ryggbeskyyter i jakka? :-k
Ja, det er derfor jeg lurer på det.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar