Dette kom BMW med i 1983
Nyest mulig VFR800 innenfor budsjett burde vel gjøre susen?
Dette kom BMW med i 1983
sankyo beskriver dette riktig:King skrev: ↑31 aug 2020, 21:08 Til dypen så ser den nederste du sendte absolutt aktuell ut. Hva er hovedforskjellene mellom V-strok og den vanlige Suzuki SV650. Har sett noen av de til tilsvarende pris som er noen år nyere. F.eks denne: https://www.finn.no/187265836
Men, du må nesten sitte på sykkel’n så du merker forskjellen. Sittestilling, vindbeskyttelse, volumselger, tilgang til ekstra utstyr, deletilgang, evt mulighet til å serve selv og en romsligere sykkel. Kunne sikkert nevnt masse annet også. Har vært i salg siden 2004 med div oppdateringer underveis og faclift i 2012 og 2017. V-Strom 650 får rosende omtale uansett hvor jeg leser om det er samenligninger med andre tilsvarende sykler på div forum eller det er norske, utenlandske tester, kjøpeguide etc. Uansett prisnivå så finner du en. Har faktisk vurdert å kjøpe en (vinterprosjekt) i tillegg til min KTMMotoren er nok den samme. Bare at den ene er en naken sykkel mens den andre har mer adventure style.
Enig, definer bruken av din fremtidige MC. Så kan du begynne å lete etter spesifikke modeller.SilverSmurfer skrev: ↑31 aug 2020, 23:30 Først vil jeg si at du må huske på at at budsjettet også må inkludere eventuelt kjøreutstyr og liknende samt rom for forsikring og vedlikehold av sykkelen. :)
Du sier heller ikke noe om hvordan du liker å kjøre, pendling er vel det eneste du nevner med mulighet for litt morro på siden. En XMax 300 scooter kan jo da være perfekt, men hvis du ønsker en skikkelig motorsykkel kan jo feks en NC750X et perfekt valg, denne sykkelen har enormt god drivstofføkonomi og et bagasjerom hvor du kan legge hjelmen eller ha med deg ting frem og tilbake fra jobben. Men hvis du heller ønsker å kjøre fort og i svingete veier kan jo heller noe slikt som Duke 690 være tingen. Men en Duke 690 er ikke så veldig god på feks grus eller på lange turer, så da kan du fort ligge på mot feks en CB500X som kan kjøres overalt.
Poenget her er ikke å anbefale en spesifikk sykkel men heller å poengere at du bør tenke deg nøye om hva slags kjøring du faktisk ønsker å drive med etter at sykkelen er kjøpt inn og hvilke veier du kommer til å kjøre på.
Takk igjen for mange gode tilbakemeldinger. Kjøreutstyr har jeg allerede kjøpt inn så det er på plass og budsjettet er selvfølgelig satt med tanke på utgifter som forsikring og vedlikehold.Nomade skrev: ↑01 sep 2020, 09:58Enig, definer bruken av din fremtidige MC. Så kan du begynne å lete etter spesifikke modeller.SilverSmurfer skrev: ↑31 aug 2020, 23:30 Først vil jeg si at du må huske på at at budsjettet også må inkludere eventuelt kjøreutstyr og liknende samt rom for forsikring og vedlikehold av sykkelen. :)
Poenget her er ikke å anbefale en spesifikk sykkel men heller å poengere at du bør tenke deg nøye om hva slags kjøring du faktisk ønsker å drive med etter at sykkelen er kjøpt inn og hvilke veier du kommer til å kjøre på.
Han har definert ganske mye til å være førstegangkjøper, øvrige kriterier kommer kanskje etter å ha kjørt litt. Blir det mye tur kjøring i tillegg til det daglige ...King skrev: ↑31 aug 2020, 19:43
... har oppkjøring Kl. A om noen uker.
... min første MC
... budsjett på maks 70-80k.
... eneste jeg har kjørt før er moped
... kjøpe meg en mellomtung sykkel / mellomklasse
... bruke sykkelen til litt pendling, fremkomstmiddel, turer
... kan fort bli mye kjøring på meg
... relativt ny sykkel, med litt garanti,
... god deal kjøpe utenfor sesong
Mitt spørsmål blir da (etter egen erfaring):King skrev: ↑31 aug 2020, 19:43 ... har oppkjøring Kl. A om noen uker.
... min første MC
... budsjett på maks 70-80k.
... eneste jeg har kjørt før er moped
... kjøpe meg en mellomtung sykkel / mellomklasse
... bruke sykkelen til litt pendling, fremkomstmiddel, turer
... kan fort bli mye kjøring på meg
... relativt ny sykkel, med litt garanti,
... god deal kjøpe utenfor sesong
Bare vent :-)King skrev: ↑01 sep 2020, 15:52 Siden det har vært noen spørsmål rundt budsjettet så har jeg ikke mulighet til å strekke meg noe over det nå. Jeg er for tiden permittert og det er en del usikkerhet i bransjen, så vanskelig å vite hvordan ting går fremover. Hvis alt går veien så er det meget mulig at jeg kan doble budsjettet om et års tid så sykkelen jeg kjøper nå må ikke nødvendigvis være for at jeg skal ha den så lenge. Tanken er bare å komme i gang med sykkel :)
Når jeg skriver turer så betydde ikke det egentlig at jeg planla å dra på langtur over Sognefjellet. Det var mer å kjøre rundt på dagsturer rundt omkring i området :)