AJ Arena...
Re: AJ Arena... Ut på tur igjen? Ikke utenkelig...
Jeg legger nok også ut på tur igjen . Fikk bakdekk i dag, får det lagt om i morgen. Null problem når man har så flott midtstøtte , og mye enklere å plukke av hjulet på 900 enn på 850. Planlegger avreise onsdag. Skal innom Bø, ellers er alt åpent men har tenkt å telte og fiske litt langs med på denne turen. Har kjørt forbi Engerdalselva noen ganger uten fiskestang - lurer på om jeg må oppom der en tur. Bra meldinger Østafjells, så jeg holder meg nok her. Agder er det tryggeste iflg NRK. Rufser seg visst til igjen på søndag.
Synd med tilbakefall AJ, håper det gir seg nå. God tur! Vi kan holde kontakten, plutselig er vi i lunsjavstand :-)
Synd med tilbakefall AJ, håper det gir seg nå. God tur! Vi kan holde kontakten, plutselig er vi i lunsjavstand :-)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ut på tur igjen? Ikke utenkelig...
Blir ingen turstart i dag i hvert fall. Kjølig og utrygt for regn...
Men kanskje i morgen, onsdag?
Og jada!
Vi holder kontakten og skulle veiene våre krysses så kan det fort bli felles lunsj, ja :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ut på tur igjen? Ikke utenkelig...
Og der kom regnet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ut på tur igjen? Ikke utenkelig...
Planla turstart i i dag, men siden det er blitt slik denne uka at barnebarna er på besøk litt lenger en først planlagt, så blir det ut på tur tidligst i morgen.
Helt uproblematisk med å utsette en dag eller to når disse flotte barnebarna er på besøk .
Også er det alltid artig å se det blide oppsynet på et barn som er i ferd å lære seg å gå, som lille Ask på elleve måneder er i ferd med å gjøre i disse dager :) .
Helt uproblematisk med å utsette en dag eller to når disse flotte barnebarna er på besøk .
Også er det alltid artig å se det blide oppsynet på et barn som er i ferd å lære seg å gå, som lille Ask på elleve måneder er i ferd med å gjøre i disse dager :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Ut på tur igjen? Ikke utenkelig...
For oss gamlinga så må jo de mindre på 2 bein komme før de litt større på to hjul. Hadde jeg hatt mine litt nærmere og vært ferdig med alt som må gjøres om sommeren... Nei de nærmeste må komme først - og om sykkelen er i den kategorien så har æ nok tatt feil av deg?
Du havne på tur når du skal som jeg som , må skru litt hver dag for å få tid til alt det andre, som må gjøres -- hadde sykkelen vært "helt" ferdig så hadde det ikke blitt mye gjort på huset.
Ha gode dager -
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Satser på august...
Man må vel bare erkjenne at 2020 sesongen ikke har vært hva man på forhånd hadde planlagt og håpet på.
Men forhåpentligvis vil august rette på mye av dette. Første uka vil gå med til årlig service på Lillehammer og kjede, drev og dekkbytte på Hadeland MC. Og da er det bare å håpe på at en Moto Guzzi V85TT demosykkel står klar til disposisjon .
Serviceturen til Motorspeed på Lillehammer gjøres på samme måte som i fjor, nemlig å kjøre om Fagernes, Beitostølen og Jotunheimen, hvis været tillater det, og med overnatting på Lillehammer Turistsenter. Kjerringa blir med denne gangen og vi tar sikte på en trivelig kveld på by'n i Lillehammer før vi henter ferdigservet sykkel dagen etter.
Men før det blir det dagstur allerede i morgen til handelsstedet Bærums Verk, hvor vi håper vi kanskje treffer på en god omgangsvenn fra mange år tilbake, en av kunstnerne på stedet.
Deretter blir det tur opp til Roseslottet i Holmenkollen.
Tror dette kan bli en riktig fin dagstur med severdigheter vi ikke tidligere har besøkt.
Om noen andre her på forumet er i samme området og vil hilse på så gjerne det :) . Bare å ta kontakt om dere om dere skulle støte på oss .
Men forhåpentligvis vil august rette på mye av dette. Første uka vil gå med til årlig service på Lillehammer og kjede, drev og dekkbytte på Hadeland MC. Og da er det bare å håpe på at en Moto Guzzi V85TT demosykkel står klar til disposisjon .
Serviceturen til Motorspeed på Lillehammer gjøres på samme måte som i fjor, nemlig å kjøre om Fagernes, Beitostølen og Jotunheimen, hvis været tillater det, og med overnatting på Lillehammer Turistsenter. Kjerringa blir med denne gangen og vi tar sikte på en trivelig kveld på by'n i Lillehammer før vi henter ferdigservet sykkel dagen etter.
Men før det blir det dagstur allerede i morgen til handelsstedet Bærums Verk, hvor vi håper vi kanskje treffer på en god omgangsvenn fra mange år tilbake, en av kunstnerne på stedet.
Deretter blir det tur opp til Roseslottet i Holmenkollen.
Tror dette kan bli en riktig fin dagstur med severdigheter vi ikke tidligere har besøkt.
Om noen andre her på forumet er i samme området og vil hilse på så gjerne det :) . Bare å ta kontakt om dere om dere skulle støte på oss .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Ja, da har KTM'en vært på service (i går, 5. aug.) hvor det også ble montert ny hovedlykt på garantien pga. dugging. Det samme med to blinklys.
Så nå satser jeg på å tro at det ikke blir flere feil og reklamasjonssaker... .
For sykkelen går jo helt problemfritt ellers. En fantastisk kjøremaskin!
Sykkelen fikk for øvrig god attest av Motorspeed folkene: I veldig god teknisk stand, fikk jeg høre. Veldig bra !
Og i dag ble det byttet kjede, drev og kjedeglideren på svingarmen. I tillegg nye Mitas Terra Forc-R dekk. De gamle hadde gjort jobben i 13000 km og ville fint holdt et par-tre tusen til siden maks.slitasjen fortsatt ikke var nede på slitemerkene.
Men veldig greit med nye dekk før høstsesongen.
Så må jeg si jeg synes den nye kjede- og drev komboen på bakhjulet ser ganske elegant ut !
Gullfarget kjede mot sort drev... Kan nesten ikke bli bedre:
Bakdrev fra JT, mens det støydempende framdrevet er fra italienske Ognibene. Veldig spent på slitestyrken til nettopp dette drevet.
JT har vært kljent for god kvalitet i årevis, så bakdrevet forventer jeg minst like lang levetid som originaldrevet.
Dette fikk jeg for øvrig med meg hjem igjen og kommer tilbake med bilder av det sammen med framdrevet, som jeg selv byttet ut tidligere i sommer.
Men nå er altså hele drivlinja ny. Og det både ser og kjennes veldig, veldig bra ut :
Dekkbyttet betalte jeg ingenting for i dag siden den er er inkludert i dekkprisen. Disse betalte jeg for tidligere i sommer.
Jobben med å bytte drivlinja kom på 921,- kr.
Helt klart vel anvendte penger i min bok !
Så nå satser jeg på å tro at det ikke blir flere feil og reklamasjonssaker... .
For sykkelen går jo helt problemfritt ellers. En fantastisk kjøremaskin!
Sykkelen fikk for øvrig god attest av Motorspeed folkene: I veldig god teknisk stand, fikk jeg høre. Veldig bra !
Og i dag ble det byttet kjede, drev og kjedeglideren på svingarmen. I tillegg nye Mitas Terra Forc-R dekk. De gamle hadde gjort jobben i 13000 km og ville fint holdt et par-tre tusen til siden maks.slitasjen fortsatt ikke var nede på slitemerkene.
Men veldig greit med nye dekk før høstsesongen.
Så må jeg si jeg synes den nye kjede- og drev komboen på bakhjulet ser ganske elegant ut !
Gullfarget kjede mot sort drev... Kan nesten ikke bli bedre:
Bakdrev fra JT, mens det støydempende framdrevet er fra italienske Ognibene. Veldig spent på slitestyrken til nettopp dette drevet.
JT har vært kljent for god kvalitet i årevis, så bakdrevet forventer jeg minst like lang levetid som originaldrevet.
Dette fikk jeg for øvrig med meg hjem igjen og kommer tilbake med bilder av det sammen med framdrevet, som jeg selv byttet ut tidligere i sommer.
Men nå er altså hele drivlinja ny. Og det både ser og kjennes veldig, veldig bra ut :
Dekkbyttet betalte jeg ingenting for i dag siden den er er inkludert i dekkprisen. Disse betalte jeg for tidligere i sommer.
Jobben med å bytte drivlinja kom på 921,- kr.
Helt klart vel anvendte penger i min bok !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Liten ettermiddagstur i dag. Helt magisk, for å si det slik Elruts84, pleier å si det
Mot slutten av turen viste forbruksindikatoren 0,40 !
Oppoverbakkene de siste kilometerne hjem "ødela" rekordmålingen sånn at jeg endte på 0,41.
Men! dette betyr at jeg antakelig fint skal greie å få forbruket under 0,4 på dette beistet av en sykkel, ved normal pen kjøring.
Det vil det garantert bli tatt bilde av !
Igjen, KTM 1290 Super Adventure er en fantastisk flott motorsykkel som har alt, til og med enkel servicevennlig og bunnsolid kjededrift !
Mot slutten av turen viste forbruksindikatoren 0,40 !
Oppoverbakkene de siste kilometerne hjem "ødela" rekordmålingen sånn at jeg endte på 0,41.
Men! dette betyr at jeg antakelig fint skal greie å få forbruket under 0,4 på dette beistet av en sykkel, ved normal pen kjøring.
Det vil det garantert bli tatt bilde av !
Igjen, KTM 1290 Super Adventure er en fantastisk flott motorsykkel som har alt, til og med enkel servicevennlig og bunnsolid kjededrift !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Har du original dreving eller har du økt turtallet litt ...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Original 17/42 dreving fortsatt.
Fornøyd med det i de aller fleste situasjoner.
Men hadde ingen negative opplevelser med 16/42 da jeg byttet på den forrige KTM'en.
Da kunne jeg nok kjøre sykkelen mer som en seks-giring enn med originaldrevingen 17/42, som gjør at sjettegiret blir et rent overgir fra hastigheter over 80 km/t.
Så med 17/42 originaldrevingen kjøres sykkelen mer som en fem-giring enn seks-giring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Har samme erfaring, hvis turtallet økes litt kan du bruke sjette giret ned til 70 uten at den stamper vil jeg tro
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Ja, det stemmer bra.
Også er det dette med krypkjøring. da...
1290'en blir noe lettere å ha med å gjøre med f.eks. 16 tanns framdrev eller f.eks. 45 tanns bakdrev om man beholder 17 tanns drevet.
Men dette handler i all hovedsak om hva man venner seg til.
Jeg har ingen utfordringer med krypkjøring med original dreving.
Heller ikke det å kjøre i femtegir opp til ca. 80 km/t, for så å bruke sjettegiret i hastigheter over dette.
Femtegirskjøring i 80 km/t og under gir behagleig kjøring og ikke minst behagelig forbruk, jfr. 0,40 som jeg opplevde i ettermiddag. Mye kjøring i femtegir, men selvfølgelig i sjettegir der det var 80 km/t hvor speedometerhastigheten (og cruise innkoblet ) var på rett i underkant av 90.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Det funker som det er, må jo ikke ligge på sjette gir hele tida.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Som ny igjen!
Nemlig .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering