A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av mekkern »

Smører på kvelden etter dagens tur så det tørker inn før kjøring . Går jo fint 40-50 mil.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

mekkern skrev: 24 jul 2020, 21:39 Smører på kvelden etter dagens tur så det tørker inn før kjøring . Går jo fint 40-50 mil.
40-50 mil er helt innafor. Takk for tipset.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av FredrikE24 »

Er forsiktig med slike remedier. Bilshampoo er det eneste jeg bruker, og reint blir det.

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av space-ace »

Flott du legger inn dette for andre brukere her inne.


Xlmoto er forøvrig en elendig butikk. Jeg kommer aldri til å handle der igjen. Mine erfaringer samsvarer med xlmotos tilbakemeldinger på Google maps. Greit helt til det blir noe. Da kommer man ingen vei

Toven

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Toven »

space-ace skrev: 29 jul 2020, 10:54 Flott du legger inn dette for andre brukere her inne.


Xlmoto er forøvrig en elendig butikk. Jeg kommer aldri til å handle der igjen. Mine erfaringer samsvarer med xlmotos tilbakemeldinger på Google maps. Greit helt til det blir noe. Da kommer man ingen vei
Har handlet masse der fra, og noen reklamasjoner også. Tatt litt tid noen ganger, men aldri vært noe tull for meg

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av cannon »

Bestilte SIDI støvler der på mandag ettermiddag. Hentet de i PIB i morges.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av AJ »

Selv har jeg injgen dårlige erfaringer med XLMOTO.
Har kjøpt flere ting derfra som jeg er fornøyd med, bla. Raven ryggskinne, Macna hansker og det jeg mener å huske var A9 kjedespray. Og den funket som bare det!
Heller ingen problemer med retur da jeg benyttet meg av angreretten og returnerte et CZ kjede med feil antall lenker, noe jeg burde lagt merke til da jeg la inn bestillingen :-J :doh ...
Fikk for øvrig kjøpt et nytt med rett antall av en bruker her inne til lavere pris... :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 25 jul 2020, 00:17 Er forsiktig med slike remedier. Bilshampoo er det eneste jeg bruker, og reint blir det.
Alt blir rent bare man gnikker hardt nok. Man kan få det rent med rent vann og svamp også. En bilshampoo sin hovedoppgave er å gi glid samt transportere skitten bort og ikke i like stor grad å løse opp skitten. Slikt har man avfetting til. :thumleft

Kunsten er derimot å få det så rent som mulig UTEN for mye gnikking. Det er denne gnikkingen som på sikt vil gi riper og slitasje. Man får remedier som fjerner det meste og på lakk fungerer det ganske greit, men på ulakkert plastikk etc. Er det skånsom vask som gjelder. Avfetting vil i mange tillfeller fjerne plastens naturlige oljer og tørke den ut. Noe som kan gjøre den hvitere eller gi skjolder. Det kan gå fint den første og tiendne gangen, men brått så står man der. Been there done that!

Men jeg er enig med deg i stor grad. Avfetting er overkill på motorsykler. På bil med med beskyttende karosseri som er lakkert gjør det jo vasken enklere, men på MC, not so mutch.

Der en MC får såkalte asfaltflekker etc. Er som oftest på metalldeler nærmere asfalten og bak skjermer etc. Metall tåler litt gnikking uten å gi slitasje, så avfetting er heller ikke nødvendig der. Avfetting kan også missfarge metall. Been there done that.

Så ja, hyppig vask og bruk av rent vann og rikelig med shampoo samt bruk av en god mikrofibersvamp som kommer til der man vasker skikkelig er hele greia. Høytrykkspyler går helt fint så lenge man bruker hodet. Man står ikke med dysen 10cm. Fra bremseslangekopplinger eller kjede etc. Faktisk er det lettere og spyle bort såpen med rennende vann. Typisk en hageslange uten dyse på lavt trykk.

Jeg ser mange som vasker bilen sin som virkelig dynker den i alskens avfetting og spyler av med skikkelig høytrykk. Etter dette vasker dem bilen med svamp og gnikker som gale på hver eneste flekk som er igjen. På sikt vil dette gjøre lakken matt og full av vaskeriper.

Kunsten er og holde det rent og vaske gjevnlig. Da vil en lettere fremgangsmåte gjøre sykkelen like ren. Og for guds skyld spander litt voks på sykkelen en gang i året. Det koster kun ca. 200 for en god voks og denne vil trolig vare livet ut hvis du vokser sykkelen to ganger i året. Det tar heller ikke mer enn maks 5 min og vokse sykkelen og mindre tid og tørke av.

Helt til slutt... tørk for guds skyld sykkelen skikkelig etter vask. Å kjøre avgårde med våt sykkel gjør at alt veistøv binder seg til vannet som er igjen og vil gjøre sykkelen møkkete igjen på et blunk. Jeg anbefaler trykkluft til dette.

Jeg vet at de fleste gir blaffen i dette og det er gjerne dem som kommer og spør om råd når noe går galt. Gjør det skikkelig med en gang så er vask av motorsykkel en nobrainer. :thumleft

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

En liten update. Kjørte snaue 10 mil med A9 onroad chain lube (dry). Minimalt med gris vil jeg si.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 31 jul 2020, 18:51 En liten update. Kjørte snaue 10 mil med A9 onroad chain lube (dry). Minimalt med gris vil jeg si.
Dry chain lube har jeg også blitt velsig glad i, og er helt enig med deg. Har dog ikke prøvd A9. Er veldig fornøyd med Motul sin vertfall :thumleft

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

Har kjøpt inn Putoline drytec og Putoline tech chain for testing. Kjedet er sprayet inn med drytec nå så melder jeg om resultatet etter neste tur. Førsteinntrykk 1 time etter påføring - den virker å være tykkere enn A9.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

Rune75 skrev: 31 jul 2020, 19:11 Har kjøpt inn Putoline drytec og Putoline tech chain for testing. Kjedet er sprayet inn med drytec nå så melder jeg om resultatet etter neste tur. Førsteinntrykk 1 time etter påføring - den virker å være tykkere enn A9.
Byr på et bilde.
20200802_200954.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av mekkern »

er den matte filmen ja..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

Rune75 skrev: 02 aug 2020, 20:14
Rune75 skrev: 31 jul 2020, 19:11 Har kjøpt inn Putoline drytec og Putoline tech chain for testing. Kjedet er sprayet inn med drytec nå så melder jeg om resultatet etter neste tur. Førsteinntrykk 1 time etter påføring - den virker å være tykkere enn A9.
Byr på et bilde.

20200802_200954.jpg

Da har jeg gjort unna ca 25 mil med Putoline drytec og kan bekrefte mekkern sitt utsagn - denne er grisefri.

Bare støv på felgen.
20200805_104345.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: A9 Bike Shine fra xlmoto.no - Anbefales ikke

Legg inn av Rune75 »

Da har det blitt ca 30 mil med Putoline tech chain. Serdeles lite gris. Ser litt rart ut med hvitt kjede.

Svar