Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
- Bjerknez
- Innlegg: 23391
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
En uke til vestlandet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- erik m
- Innlegg: 547
- Registrert: 30 aug 2012, 23:43
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
- Sted: Oslo
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Ukestur aleine på kontinentet i 2014 med telt og sovepose.
Ukestur med venninde bakpå på kontinentet 2017. Uten telt og sovepose var det god plass til hennes stæsj også.
Ukestur Danmark rundt med kompis 2019 på to sykler. Uten telt og plass i overflod (til vi hamstra for hjemturen da...)Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Tja...
Kom plutselig (og kanskje på tide ) at jeg faktisk kjører en MC SUV med gode bagasjemuligheter med sidevesker og toppboks med bagasjegrind.
Så hvorfor jobbe med å overbevise meg selv og evt. andre om andre bagasjeløsninger?
Andre løsninger enn enn disse sideveskene og toppboksen som veier en del i seg selv, er slett ikke ikke dumt.
Men det betyr gjerne litt mer arbeid med tilpasning og sikre festeløsninger.
RevPack bag'en passer veldig bra på passasjersalen med god og sikker festeanordning. Like stabilt som en toppboks.
I tillegg kan jeg kjøre på med SW-Motech "Tentbag", som rommer mye. Bl.a. teltstenger, campingbord mm.
Og skulle det være behov for mer så gir D-ringene på såvel RevPack'en og SW-Motech'en mulighet for enda en SW-Motech "Tentbag".
Så får man se hva man velger når det er klart for tur.
Låsbrare sidevesker og toppboks har sine åpenbare fordeler.
Softbagløsninger med RevPack og SW-Motech har helt klaret også sine forfordeler, som lavere "tomvekt" og mindre total sykkelbredde på ferdig opplastet sykkel.
Uansett, sånn ser softbagløsningen ut på KTM'en; en RevPack, som kan greie 71 liter og evt. to SW-Motech "tentbags" i tillegg, som lett feste med lastereimer i D-ringene på RevPacke'en. Et helt greit alternativ til f.eks Kriega...:
Kom plutselig (og kanskje på tide ) at jeg faktisk kjører en MC SUV med gode bagasjemuligheter med sidevesker og toppboks med bagasjegrind.
Så hvorfor jobbe med å overbevise meg selv og evt. andre om andre bagasjeløsninger?
Andre løsninger enn enn disse sideveskene og toppboksen som veier en del i seg selv, er slett ikke ikke dumt.
Men det betyr gjerne litt mer arbeid med tilpasning og sikre festeløsninger.
RevPack bag'en passer veldig bra på passasjersalen med god og sikker festeanordning. Like stabilt som en toppboks.
I tillegg kan jeg kjøre på med SW-Motech "Tentbag", som rommer mye. Bl.a. teltstenger, campingbord mm.
Og skulle det være behov for mer så gir D-ringene på såvel RevPack'en og SW-Motech'en mulighet for enda en SW-Motech "Tentbag".
Så får man se hva man velger når det er klart for tur.
Låsbrare sidevesker og toppboks har sine åpenbare fordeler.
Softbagløsninger med RevPack og SW-Motech har helt klaret også sine forfordeler, som lavere "tomvekt" og mindre total sykkelbredde på ferdig opplastet sykkel.
Uansett, sånn ser softbagløsningen ut på KTM'en; en RevPack, som kan greie 71 liter og evt. to SW-Motech "tentbags" i tillegg, som lett feste med lastereimer i D-ringene på RevPacke'en. Et helt greit alternativ til f.eks Kriega...:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Da gir pakkløsningen seg selv siden glidelåsen på den 10 år gamle RevPack sekken takket for seg da jeg skulle sjekke pakkingen nærmere i dag.
Ja, ja... Ikke så rart etter alle disse årene:
Veldig greit å oppdage dette før man drar på tur...
Dermed blir det pakking i sidevesker og toppboks - på ekte adventurevis .
Ja, ja... Ikke så rart etter alle disse årene:
Veldig greit å oppdage dette før man drar på tur...
Dermed blir det pakking i sidevesker og toppboks - på ekte adventurevis .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Etter en liten runde med madammen bakpå, blir det nå en runde med "gutta på skauen"
Prøver ut noen nye Kriega sidevesker montert på det orginale bagagerack'et, og en vanntett bag på et utvidbart bagasjebrett.
Nå er vi straks igang igjen, nede fra svenskegrensa
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Prøver ut noen nye Kriega sidevesker montert på det orginale bagagerack'et, og en vanntett bag på et utvidbart bagasjebrett.
Nå er vi straks igang igjen, nede fra svenskegrensa
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Prøver ut den nye pakksekken fra Moskomoto/BMW og har droppet toppboksen. Har startet på sommerens mc-ferie, kjører sørvest mot Steigen og Lofoten, blir vel Andøya og Senja på retur.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Nå om dagen ser det slik ut
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Meg og fruen på tur i ferien
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Andre mc: Kawasaki Z650 1976 mod. Suzuki GSX750ES 1984 mod. Yamaha XTZ660 1992 mod. Suzuki Dr 800s Big 95mod. Honda Varadero 1000 2001. Kawasaki Versys 1000 2018.
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Klar for 3 uker i Europa
Og fra butikken i Frankrike til camping. Biltema nett er et godt kjøp.
I motsatt rekkefølge da :)
Og fra butikken i Frankrike til camping. Biltema nett er et godt kjøp.
I motsatt rekkefølge da :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Tenker jeg kanskje skal prøve en bagasjeløsning jeg ikke har prøvd før, på årets MCsiden tour.
Pakke smalt i stedet for i bredden, med vanntett skipssekk på passasjersalen hvor telt, sovepose, liggeunderlag og oppblåsbar pute får plass med teltstenger og plugger på samme plass, begge festet med ROK Straps.
Ser ut til å funke veldig bra etter en testtur tidligere i dag.
ROK Straps'en har jeg hatt et blandet forhold til siden jeg synes de har begrenset bruksanvendelse. Men i dag funket de nærmest over all forventning. Kanskje jeg endelig har greid å knekke koden til disse festereimene, som er ganske annerledes enn de vi vanligvis bruker
Med denne løsningen tror jeg det skal gå helt fint uten sidevesker, som jeg egentlig synes det er greit å slippe å bruke. Ikke minst pga. vekten:
Pakke smalt i stedet for i bredden, med vanntett skipssekk på passasjersalen hvor telt, sovepose, liggeunderlag og oppblåsbar pute får plass med teltstenger og plugger på samme plass, begge festet med ROK Straps.
Ser ut til å funke veldig bra etter en testtur tidligere i dag.
ROK Straps'en har jeg hatt et blandet forhold til siden jeg synes de har begrenset bruksanvendelse. Men i dag funket de nærmest over all forventning. Kanskje jeg endelig har greid å knekke koden til disse festereimene, som er ganske annerledes enn de vi vanligvis bruker
Med denne løsningen tror jeg det skal gå helt fint uten sidevesker, som jeg egentlig synes det er greit å slippe å bruke. Ikke minst pga. vekten:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Pakker slik selv, og funker best ved forbikjøring på smale veierAJ skrev:
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Nettopp!KawaKjetil skrev: ↑12 aug 2021, 21:31 Pakker slik selv, og funker best ved forbikjøring på smale veier
Skulle ønske jeg hadde pakket slik da jeg havnet bak ukyndige og lite "del veien" tilpasningsinnstilte bobilsjåfører på Suleskardveien tidligere i sommer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Liker rutiner når det gjelder pakking. Tar stort sett med det samme, og legger det stort sett på samme plass. Da glemmer jeg sjelden ting, og har nokså lik vektfordeling i sideveskene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC
Lurt!
Som du allerede vet så har jeg en lei tendens til å glemme ting... .
Men med denne løsningen jeg vurderer nå så er risikoen for nettopp det ganske mye redusert i og med at telt, sovepose, liggeunderlag ( ...) osv. i tillegg til teltstenger og plugger er plassert på et og samme sted, på passasjersalen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering