Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Nomade »

Du reiser ganske lett ser jeg :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Nomade skrev: 12 jul 2020, 13:46 Du reiser ganske lett ser jeg :knegg
Ja, jeg gidder ikke ha med med meg hele huset på tur. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Kaffe og vaffel på Fåvang i morgensolen :)
7F58F595-33FB-4C4F-BEBA-3BD5B97142F9.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 19 mai 2019, 18:16 Felger blir ikke helt rene uten avtørk. Helst med parafin. Det blir nok ikke motor heller, men siden den stort sett er grå, så synes ikke skitten så godt. Derfor får også motoren en runde med parafin, pensel/børste og mikrofiber :)
Litt treg quoting men et lite spørsmål angående bruken av parafin på felgene. Er det ikke fort gjort at det kommer litt på bremsene, eller spiller ikke det noen rolle?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 13 jul 2020, 11:08
Bjerknez skrev: 19 mai 2019, 18:16 Felger blir ikke helt rene uten avtørk. Helst med parafin. Det blir nok ikke motor heller, men siden den stort sett er grå, så synes ikke skitten så godt. Derfor får også motoren en runde med parafin, pensel/børste og mikrofiber :)
Litt treg quoting men et lite spørsmål angående bruken av parafin på felgene. Er det ikke fort gjort at det kommer litt på bremsene, eller spiller ikke det noen rolle?
Jeg vet ikke hvor forferdelig det er å få en dråpe eller to med parafin på bremsene, men det er vel ikke noe problem å unngå det?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Turer, fjas & slabberas

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 13 jul 2020, 13:05
Rune75 skrev: 13 jul 2020, 11:08
Bjerknez skrev: 19 mai 2019, 18:16 Felger blir ikke helt rene uten avtørk. Helst med parafin. Det blir nok ikke motor heller, men siden den stort sett er grå, så synes ikke skitten så godt. Derfor får også motoren en runde med parafin, pensel/børste og mikrofiber :)
Litt treg quoting men et lite spørsmål angående bruken av parafin på felgene. Er det ikke fort gjort at det kommer litt på bremsene, eller spiller ikke det noen rolle?
Jeg vet ikke hvor forferdelig det er å få en dråpe eller to med parafin på bremsene, men det er vel ikke noe problem å unngå det?
Nei er vel egentlig ikke et problem å unngå det. Tenkte bare at det føyket litt rundt når det ble sprutet på. Er vel kanskje ikke allverden til smøreegenskaper i parafin uansett.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av cannon »

Et godt tips å dra over skivene med rent papir sprayet med bremserens etter vask av sykkel. ,

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Ronning »

Er det noe kos med tur da, eller savner du kretskort og programmering? 😛

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Ronning skrev: 13 jul 2020, 16:14 Er det noe kos med tur da, eller savner du kretskort og programmering? 😛
Joda, det er hyggelig på tur, når man først kommer seg avgårde og litt hjemmefra. Men jeg gruer meg ikke til å komme hjem heller :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble det en liten formiddagstur i Molde traktene. Ikke joen lang tur, men det har vel nå blitt en årlig tradisjon at kjellv får besøk på jobben, så den tradisjonen måtte jeg holde vedlike syntes jeg :thumleft

Før jeg ankom Traktor og Anlegg der han jobber, så fikk jeg meg en tur rundt "Osen" som vi kaller det her oppe. Det er en vei som vi tidligere kjørte for å slippe fergen og det er vel omtrent 3-4 mil rundt.

Ikke noen spektakulær opplevelse, men helt innerst i Osen så er det noen flotte steder hvor folk pleier å fiske. Her er noen bilder fra et av de stedene.
8C3F0D63-F88D-46DC-A62C-F0097B0B54AD.jpeg
63D3CD4D-AA12-4ACF-8717-333136C88C27.jpeg
E1B8D42B-F178-4F21-80D1-EDC7BE9BFB0C.jpeg
FFC1C542-5792-4A80-BB95-161E7996B081.jpeg
Vel fremme hos kjellv, så ble det ikke bare EN kopp kaffe, og det var nok på høy tid at jeg kom, for det så nesten ut til at jeg vekte han på jobb :lol

Etter kort tid ble jeg forvist til en sykkel jeg ble beordet en liten tur på. Det vil si et par runder på veiene rundt på området. Dette var en ganske høy sykkel fikk jeg merke og det var så vidt jeg rakk ned faktisk. Men det betyr ikke så mye for meg. Helt garantert en artig sykkel for kundegruppen den er tiltenkt. For meg blir nok ikke en slik aktuell.
C2C6F613-F5E6-49DD-8DF4-1E938C26BB45.jpeg
Selvsagt fikk jeg også låne en sprut kjedespray, samt depotstøtte, så Bimmern fikk seg en liten smøring før ferden videre :thumleft

Nå sitter jeg i skrivende stund og skriver dette innlegget mens jeg har sjenket meg en kloster pils :twothumbs:
0443BB26-277A-4F56-A39A-37BEB86F7268.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av kjellv »

Joda, det var trivelig å få besøk av selveste Bjernez på jobb :thumleft Nydelig kjørevær har vi også denne uka, temperaturer oppunder 20 grader og oppholdsvær. Litt surt å være på jobb når det er slik. Men å ta ferie i August er selvvalgt. Jeg trives best med det. Det verste turisttrøkket er unnagjort, bedre plass på veiene og bedre overnattingskapasitet. Det blir vel noen dager på tur i år også.
Nei sove gjorde jeg nok ikke på jobb. Det er litt for mange arbeidsoppgaver til det. Det ble jo overtid i dag også for å få unna alt. Artig var det å se Ove på prøvetur med Yamaha T7. Det så faktisk ut som han likte seg også :prf De fleste som prøver den blir overrasket over hvor stor den er, akkurat som Ove påpeker. Ove er ikke liten, men han hadde faktisk problemer med å flytte sykkelen på flatt golv når han satt på den.
Takk for besøket, det var hyggelig :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 14 jul 2020, 20:15 Joda, det var trivelig å få besøk av selveste Bjernez på jobb :thumleft Nydelig kjørevær har vi også denne uka, temperaturer oppunder 20 grader og oppholdsvær. Litt surt å være på jobb når det er slik. Men å ta ferie i August er selvvalgt. Jeg trives best med det. Det verste turisttrøkket er unnagjort, bedre plass på veiene og bedre overnattingskapasitet. Det blir vel noen dager på tur i år også.
Nei sove gjorde jeg nok ikke på jobb. Det er litt for mange arbeidsoppgaver til det. Det ble jo overtid i dag også for å få unna alt. Artig var det å se Ove på prøvetur med Yamaha T7. Det så faktisk ut som han likte seg også :prf De fleste som prøver den blir overrasket over hvor stor den er, akkurat som Ove påpeker. Ove er ikke liten, men han hadde faktisk problemer med å flytte sykkelen på flatt golv når han satt på den.
Takk for besøket, det var hyggelig :thumleft
Det er alltid artig å prøve andre sykler. Uavhenig om det er sykler jeg liker eller ikke. twothumbs:

I følge Kjell Vidar er denne sykkelen bygget fra bunnen av med tanke på det bruket den er tiltenkt. Jeg tviler ikke på det. Ikke noe fancy svancy med denne overhodet. Denne er bygget for å brukes til den skal brukes til uten at noe går i stykker. Om den faktisk gjør det gjenstår å se.

Men ja, denne er ganske høy. Skal jeg tippe må den vel være rundt 85cm. Opp til salen?

Forøvrig koser jeg meg i skrivende stund med en Weissbier :twothumbs:
DF5A41ED-EC6F-4472-A95E-E340CE26C95E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 14 jul 2020, 20:21 Men ja, denne er ganske høy. Skal jeg tippe må den vel være rundt 85cm. Opp til salen?
I følge brosjyren er salhøyden 87,5 cm på T7.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 14 jul 2020, 20:47
Bjerknez skrev: 14 jul 2020, 20:21 Men ja, denne er ganske høy. Skal jeg tippe må den vel være rundt 85cm. Opp til salen?
I følge brosjyren er salhøyden 87,5 cm på T7.
Det tviler jeg ikke på. :thumleft

Uansett så synes jeg ikke det gjør noe om man rekker ned eller ei. Vertfall ikke på en slik sykkel. Men dette er nok ikke en sykkel for ei fersk snuppe på 1.50m over bakkenivå. Virker ut fra hva du fortalte meg at dette er en "seriøs" sykkel tiltenkt en spesiell kundegruppe. Du har sikkert rett i det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Ble noen pils i Molde i går. Heldig med været var jeg også. Og folk kommer jeg alltids i prat med :thumleft
772CF5C4-F00C-4F71-85CB-09BB6622C313.jpeg
1735BB7D-CF7C-4B41-861A-134A4A8795C1.jpeg
2471CE11-A21D-49A7-9224-0127355ACDC2.jpeg
22901919-5FDF-42C8-BA89-DE635367619D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar