Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Da har jeg slått leir ved Snefjord som er ca 20 km før Havøysund. Nydelig kjøredag i vakkert vær og vakker natur. Ble også en stopp i Alta hvor @Jompa var så snill og stilte opp i lunsjpausen sin for å møte meg. Mc-sidens lokallag i Finnmark har nå avholdt årsmøteBilde
Fylkesvei 889 fra Kokelv til Havøysund er en av de nasjonale turistveiene, og det ikke uten grunn. De som ikke tar denne avstikkeren når de først er på Nordkapptur gjør noe dumt.

Med utsikt ned mot Snefjord

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sist redigert av Ketil den 12 jun 2020, 22:33, redigert 1 gang totalt.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av 45316 »

Som alltid herlige bilder og beskrivelse. Men husker jeg riktig at det skal eller allerede er etablert et vindkraft industrifelt i Havøysund?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

45316 skrev:Som alltid herlige bilder og beskrivelse. Men husker jeg riktig at det skal eller allerede er etablert et vindkraft industrifelt i Havøysund?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, det er en vindmøllepark over Havøysund og den har vært der noen år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Jompa »

Det var godt oppmøte på årsmøtet, 2/3 av medlemmene var tilstede. Nå må jeg innrømme at jeg var litt utenfor comfort sonen på en benk ved Shell, uansett var det trivelig å treffes.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 13 jun 2020, 21:38 Det var godt oppmøte på årsmøtet, 2/3 av medlemmene var tilstede. Nå må jeg innrømme at jeg var litt utenfor comfort sonen på en benk ved Shell, uansett var det trivelig å treffes.
Veldig bra oppmøte, må jeg si :prf .
Nå må dere bare jobbe litt mer med å få rekruttert flere :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Min Finnmarksturne fortsatte i går videre østover. Kjørte rundt Porsangerfjorden med pitstop i Lakselv. Godværet kom for fullt i går, så longs og innerfor i kjøredressen måtte flekkes av. En positiv side ved denne pandemien er at det nesten ikke er trafikk på veiene. Å kjøre langs Porsangerfjorden og utover Nordkinnhalvøya, med veien nesten for seg selv, er bare helt fantastisk. Når du kommer opp på Nordkinn-platået kurver veien seg i lange svinger med utsikt langt fremover, her er det mulig å kjøre litt inspirert for den som våger. Turen i går endte så langt nord du kommer i fastlands-Norge, ved Slettnes fyr i Gamvik.

Camp Slettnes med storhavet rett ut

Bilde

Mye snø ennå på Nordkinn

Bilde

Når du kjører over Nordkinn er en stopp i Hopseidet obligatorisk. Her finner du et minnesmerke over en krigsforbrytelse som skjedde kun 2 dager før frigjøringen. Tyske soldater gikk 6. mai 1945 inn til Hopseidet i et angrepsraid på det trodde var en større norsk avdeling. De norske politisoldatene hadde imidlertid trukket seg tilbake. Tyskerne henrettet da 6 sivile fiskere på stedet som de hevdet hadde angrepet dem. Dette var de siste nordmenn som falt under 2. verdenskrig. Gjerningsmennene ble aldri straffet og saken fikk aldri noe større nasjonal oppmerksomhet.

Bilde

Hopseidet

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Har kjøpt en BMW Atacama 40 l roll bag. Det er Mosko Moto som har produsert BMW sitt Atacama soft bag system og de står også bak denne pakksekken. Vurderte først å kjøpe fra Mosko Moto, men fant ut at det ble litt rimeligere (2700 kr) å kjøpe fra en norsk BMW forhandler. BMW leverer også med et par kjekke pakkreimer som du må betale ekstra for hos Mosko. I denne sekken får jeg telt, sovepose, liggeunderlag, kokesett og stol. Det er en forseggjort sekk med gode løsninger for pakking og stropping. Det er blant annet en innvendig vanntett pakksekk, egen lomme for teltstenger, to glidelåslommer og det er bæreseler bak en glidelås for å bruke sekken som en ryggsekk. Ser veldig bra ut så langt og tror denne kommer til å blir mye brukt. Blir nå å bruke den sammen med alu sidekofferter, men ser ikke bort i fra at alu boksene også blir byttet ut med soft bager.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av 45316 »

Ser ut som en solid og bra bag dette!

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Kråka
Innlegg: 42
Registrert: 05 apr 2018, 22:01
Motorsykkelen din: MC løs
Sted: Oslo

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Kråka »

Hvordan flyttes gps modulen bak TFT display? Er dette en omfattende jobb /løses det greit med kabling uten jalla kobling?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 12 jun 2020, 22:33 Da har jeg slått leir ved Snefjord som er ca 20 km før Havøysund. Nydelig kjøredag i vakkert vær og vakker natur. Ble også en stopp i Alta hvor @Jompa var så snill og stilte opp i lunsjpausen sin for å møte meg. Mc-sidens lokallag i Finnmark har nå avholdt årsmøteBilde
Fylkesvei 889 fra Kokelv til Havøysund er en av de nasjonale turistveiene, og det ikke uten grunn. De som ikke tar denne avstikkeren når de først er på Nordkapptur gjør noe dumt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Om vi bare er 3 så er det nå den siste 3djedelen som skal kjekke seg , Havøysund veien har vært flott- men guttan som var der sist helg mente at der dem holder på med rassikring så var det sist lørdag helt for J..... og en lurt på om man eventuell skulle droppe å ringe bilberging om noe gikk galt - og heller ringe redningskøta. :scratch Var vist fine forhold for båt på veien :lol

Men denne veien er et særstykke med tanke på natur og muligheter for den som er en farende fant..

Vinmølle anlegget er under revisjon- fornyelse - de gamle har gjort sin jobb og man har valgt å erstatte de ca 16 - med 9 som gir samme effekt som de som taes ned-- Et viktig moment for at vi har akseptert denne "parken" lett er at det gir oss ei ekstra sikkerhet når linjer på innlandet har feil. For noen år siden kunne vi , både Havøysund og Nordkapp leve nesten ei uke på den krafta og det vi får fra egen vannkraft , normalt uten vindkrafta så ville Havøysund vært så godt som uten strøm og vi ville hatt sone utkobling.
Så for oss er det et nødvendig onde - som kommer oss tilgode og eies av oss lokalt. :prf

Fine bilder og joda AJ - vi skal nok klare å bli flere enn 3 fra det høye nord. :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Kråka skrev: 11 jul 2020, 23:33 Hvordan flyttes gps modulen bak TFT display? Er dette en omfattende jobb /løses det greit med kabling uten jalla kobling?
Hei! Dette er slik BMW har montert sin GPS, tror den har vært plassert slik siden BMW begynte å levere GS med originalmontert GPS.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

rolf-arne skrev: 11 jul 2020, 23:54
Ketil skrev: 12 jun 2020, 22:33 Da har jeg slått leir ved Snefjord som er ca 20 km før Havøysund. Nydelig kjøredag i vakkert vær og vakker natur. Ble også en stopp i Alta hvor @Jompa var så snill og stilte opp i lunsjpausen sin for å møte meg. Mc-sidens lokallag i Finnmark har nå avholdt årsmøteBilde
Fylkesvei 889 fra Kokelv til Havøysund er en av de nasjonale turistveiene, og det ikke uten grunn. De som ikke tar denne avstikkeren når de først er på Nordkapptur gjør noe dumt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Om vi bare er 3 så er det nå den siste 3djedelen som skal kjekke seg , Havøysund veien har vært flott- men guttan som var der sist helg mente at der dem holder på med rassikring så var det sist lørdag helt for J..... og en lurt på om man eventuell skulle droppe å ringe bilberging om noe gikk galt - og heller ringe redningskøta. :scratch Var vist fine forhold for båt på veien :lol

Men denne veien er et særstykke med tanke på natur og muligheter for den som er en farende fant..

Vinmølle anlegget er under revisjon- fornyelse - de gamle har gjort sin jobb og man har valgt å erstatte de ca 16 - med 9 som gir samme effekt som de som taes ned-- Et viktig moment for at vi har akseptert denne "parken" lett er at det gir oss ei ekstra sikkerhet når linjer på innlandet har feil. For noen år siden kunne vi , både Havøysund og Nordkapp leve nesten ei uke på den krafta og det vi får fra egen vannkraft , normalt uten vindkrafta så ville Havøysund vært så godt som uten strøm og vi ville hatt sone utkobling.
Så for oss er det et nødvendig onde - som kommer oss tilgode og eies av oss lokalt. :prf

Fine bilder og joda AJ - vi skal nok klare å bli flere enn 3 fra det høye nord. :twothumbs:
Takk,takk :thumleft De skaper mye debatt disse vindmølleparkene landet rundt, fint å høre at det er bedre lokal forankring her og at lokalsamfunnet faktisk får noe igjen. Sist jeg var i Havøysund kunne jeg kjøre helt opp på platået og nyte utsikten, men nå var det stengt for motorisert ferdsel, noe som for så vidt er helt greit.

Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Ble en liten tur innover skogsveiene i Pasvik i dag. Ingen bjørn å se, men derimot svært mange små blodsugere av det flyvende slaget. Uansett fint å få luftet seg etter noen ukers opphold uten mc-kjøring. De originale dekkene er ganske slitt nå, spesielt bakdekket, så tempoet var moderat gjennom skogen. Skal legge om til Continental TKC 70 i morgen, blir en ny erfaring, og håper de sitter bedre i grusen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Olav K »

Nydelig område der oppe, om man ser vekk fra myggen da :-D

Jeg legger ut på tur i neste uke, retning nordover, med passasjer.
Har booket to netter på Femundshytten fra fredag, men målet videre er i 1.omgang Lofoten (må være litt orginal) og gjerne Senja.
Kjører litt etter været.

Så får vi se om Fraulein tar fly hjem fra Evenes, eller om været ser bedre ut... Tromsø.

Burde hatt med meg Nordkapp, Kibergodden og Hamningberg, vi får se
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Rha »

Når dere kommer har myggen spist seg mett på meg. På tur dit nå. Er i Skibotn nå etter 1590 km
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Svar