Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' - En annerledes sommertur i år?

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 23 jun 2020, 09:37
Bjerknez skrev: 23 jun 2020, 09:12 Da begynner det å bli såpass kostbart og omfattende at det er billigere å bestille elektriker og legge ut en kurs :lol
Definisjonen på et skikkelig hobbyprosjekt er at det ender opp med å bli minst dobbelt så dyrt som å kjøpe noe ferdig i butikken! Kjør på!

Er ofte en del å hente på å sette microcontrolleren i sleep mode med en timer som vekker den en gang i blant i stedet for å ha den i gang hele tida. Kan hjelpe litt.
Joda, er klar over dte med sleep mode etc. Men poenget her er at jeg i utgangspunktet skulle ha strøm nok til å drive belysning utendørs og ikke denne kontrolleren alene. Men ser jo at dette er ganske umulig innenfor rimelighetens grenser.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' - En annerledes sommertur i år?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg valgte å legge til en "momentary button" til garasjeport prosjektet mitt, slik at man kan fysisk åpne og lukke garasjen innenifra ved behov. Knappen er kodet slik at ved trykk så stenges releet og sender strøm til trigger porten i ett sekund. Jeg fant ut at man må holde knappen nede litt før motoren starter.
IMG_2731.JPG
Alt dette skal når jeg er ferdig monteres inn i en egen boks, slik at det ser sånn noenlunde ut. Nå har jeg som nevnt også fått wifi signaler i garasjen så da er det bare tut å kjør :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' - En annerledes sommertur i år?

Legg inn av Bjerknez »

Omsider er jaggu meg kjøkkenet ferdig. Dette har nå tatt nesten tre måneder da det har manglet deler etc.
954AFDCF-D5AD-400C-9058-2D2106916282.jpeg
83C212CD-63C5-41A6-B025-8651A33CDBFC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Snart sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Bare noen få dager igjen til sommerferie, og selv om det skal bli godt og komme seg bort litt på MC tur, så kan jeg vel ikke si at det kribler i magan enda. Har en ganske nonchalant holdning til sommeren i år vedrørende MC kjøring.

Sykkelen skal på service 9.juli og jeg tenker jeg kjører i retning Molde rundt den 14.juli. Ruten jeg tar oppover er ikke bestemt ennå. Trondheim blir det ikke noe av i år av den enkle grunn at kjørelysten er litt "så dar", samt at veiene fra meg og oppover dit ikke er så veldig spennende. SÅ har man jo også Korona situasjonen.

Men det blir en tur til Molde (som vanlig). Hadde planer om å bevege meg innover i Sverige, men det stemte myndighetene blankt nei til.

Jeg gleder meg til å komme meg litt bort og det blir nok bra når jeg først for rigget opp og kommer meg avgårde, men den store entusiasmen er rett og slett borte.

Jeg kommer til å bli i Molde traktene fra rundt den 16-20 juli, slik at jeg får med meg jazzhelgen. men med tanke på Koronasituasjonen så blir det nok labert oppmøte på jazzen i år. Ingen artister som spiller der som jeg drar kjensel på heller. Så det blir nok for det meste for meg ukjente artister som presser lyd ut av messinginstrumenter.

Derimot blir det nok en god rekefest hos familie som nærmest har blitt en årlig tradisjon. Er været ok når jeg er der oppe og kjellv ikke sitter og fordyper seg i lagerlisten på jobben, så kanskje det kan bli en tur i nabolaget før jeg reiser hjem igjen. :)

Hjemme så har jeg derimot flere prosjekter jeg holder på med, noe de fleste har fått med seg som har lest denne tråden. Dessuten så er jeg vel egentlig en fyr som trives godt og pusle hjemme med mine ting, samt ta seg noen pils med kompiser og i det hele tatt ta livet med ro :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Snart sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Siste dagen på jobb før fire ukers sommerferie! Tvang meg opp på Bimmern i dag og tok en tur nedom tollbodbrygga i Fredrikstad hvor jeg sitter nå i skrivende stund. :)
B03DF8D0-4B1C-4816-A916-19BEFF3FFB00.jpeg
C226CB81-2D32-4A18-8652-54F8B6ACC6D0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Snart sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble faktisk årets aller første vask av sykkelen tatt! Denne har jeg pleid å bli ferdig med i mars...

Sykkelen ser rett og slett bedre ut enn da den var ny for 3 år og 18.000km. Siden. :)
02C9D90F-5435-4281-AD1D-87D4CA0743E0.jpeg
E9C2DE15-2DFF-41D0-B778-111E7A566F78.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Snart sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Sykkelen er klargjort for årets lille sesong og i dag skal den få årets service hos Speed MC. Hvis noen vil slå av en prat, så er jeg på Speed MC rundt kl. 12:00 i dag. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Snart sommerferie!

Legg inn av Bjerknez »

Da sitter jeg på fergen (Bastø Fosen). Tidlig ute som vanlig :lol

Heldigvis gratis kaffe på Speed MC :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen starter årets sommertur som trolig ikke blir like "spennende" som tidligere år. Jeg skal beøke noen bekjente som overnatter på Mageli Camping ved Tretten og dit er det jo bare rundt 30 mil. Det er vel heller ikke all verdens krumspring man kan gjøre på vei dit?

Kunne kjørt via Hønefoss og endt opp i Gjøvik før jeg fortsatte til destinasjonen kanskje?

Noen forslag?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 11 jul 2020, 10:08
Kunne kjørt via Hønefoss og endt opp i Gjøvik før jeg fortsatte til destinasjonen kanskje?

Noen forslag?
Javisst!
Værsågo :crazy: :
https://goo.gl/maps/mfCvcgpRMncVkUCZ9

God tur :vs :prop: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Nomade »

Bjerknez skrev: 11 jul 2020, 10:08 I morgen starter årets sommertur som trolig ikke blir like "spennende" som tidligere år. Jeg skal beøke noen bekjente som overnatter på Mageli Camping ved Tretten og dit er det jo bare rundt 30 mil. Det er vel heller ikke all verdens krumspring man kan gjøre på vei dit?

Kunne kjørt via Hønefoss og endt opp i Gjøvik før jeg fortsatte til destinasjonen kanskje?

Noen forslag?
Kjør den indre leia opp til Kongsvinger så videre oppover til østsiden av Mjøsa og opp til Lillehammer.

PtoV
Innlegg: 20
Registrert: 09 jul 2020, 22:19
Motorsykkelen din: Riskoker 1100cc AT

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av PtoV »

Du kan ta vegen om Dokka til Vingrom og Gausdal til Tretten. Mye fine svinger på disse veiene. Men pass opp for twist på fire bein.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Jompa »

Du får gipse handleddet på gasshanda så ikke turen blir alt for dyr.
God tur
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 11 jul 2020, 10:44 Du får gipse handleddet på gasshanda så ikke turen blir alt for dyr.
God tur
Har jo cruise control vetu :thumleft

Men det må ha vært noe galt med den den dagen jeg ble fotgjenger :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' furtebu - Sommerturen er et faktum!

Legg inn av Bjerknez »

Men hva med Hønefoss Jevnaker, Bjoneroa i retning Gjøvik? Er det en grei liten avstikker?

Svar