Sharkspeed.se

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Alphamale178
Innlegg: 1
Registrert: 29 jun 2020, 14:59
Motorsykkelen din: Harley Davidson Iron 883

Sharkspeed.se

Legg inn av Alphamale178 »

Har bestilt en bukse fra Sharkspeed.se den 03.06.20, og alt så bra ut. Fikk en bekreftelse på bestilling samme dag. 05.06.20 mottok jeg en epost om at det var en forsinkelse, men at jeg ville motta varen innen 12.06.20. Den 13.06.20 begynte jeg å sende eposter, kontakte dem via tilbakemeldingservice og ringe. Har ennå ikke fått svar eller kommet gjennom på ulike kommunikasjonskanaler. Dette er i beste fall elendig kundeservice, og i verste fall ren svindel. Har opplyst dem at jeg vurderer politianmeldelse, uten at dette ser ut til å endre på noe. Jeg kommer til å gjennomføre dette, samt ta saken videre i ulike instanser, slik som forbrukerombudet og evt rettslig inndrivelse. ANBEFALER PÅ DET STERKESTE Å STYRE UNNA!
PS! Er det andre som har lignende opplevelser er det bare å ta kontakt, så kan vi evt gjøre felles sak.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

Alphamale178 skrev: 29 jun 2020, 15:11 Har bestilt en bukse fra Sharkspeed.se den 03.06.20, og alt så bra ut. Fikk en bekreftelse på bestilling samme dag. 05.06.20 mottok jeg en epost om at det var en forsinkelse, men at jeg ville motta varen innen 12.06.20. Den 13.06.20 begynte jeg å sende eposter, kontakte dem via tilbakemeldingservice og ringe. Har ennå ikke fått svar eller kommet gjennom på ulike kommunikasjonskanaler. Dette er i beste fall elendig kundeservice, og i verste fall ren svindel. Har opplyst dem at jeg vurderer politianmeldelse, uten at dette ser ut til å endre på noe. Jeg kommer til å gjennomføre dette, samt ta saken videre i ulike instanser, slik som forbrukerombudet og evt rettslig inndrivelse. ANBEFALER PÅ DET STERKESTE Å STYRE UNNA!
PS! Er det andre som har lignende opplevelser er det bare å ta kontakt, så kan vi evt gjøre felles sak.
Sharkspeed har mye billig og bra mener jeg. Har selv handlet en del derfra, men da fra dems fysiske butikk i Trollhattan.

Det skal dog sies at de som jobber der vet fint lite og er også ganske treige.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av AJ »

Kjøpte et par tre bukser og kjørejakker Sharkspeed for en god del år siden. Var rimelig fornøyd med produktene og leveringen, tatt de rimelige prisene i betraktning.
Seneste kjøp for et par år siden. Opplevde kvaliteten som merkbart dårligere denne gangen. Fortsatt gode priser, men altså for dårlig kvalitet på sømmer og for som lett rakner.
Så aldri mer Sharkspeed på meg.

Har reklamert et par ganger og husker at dette gikk veldig tregt før jeg fikk det jeg påberopte med å ha krav på.
Aldri handlet over disk, kun via nettsidene deres.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

snøgg
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2014, 08:47
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Africa Twin

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av snøgg »

Synes det virker rimelig åpenbart at de driver snuskete. De opererer med falske avslag over en lav sko. Jeg har gjort et par søk på noen av varene deres, og i hvert tilfelle funnet at sharkspeed er langt dyrere til tross for det de påstår er 50-70% avslag. Siste jeg sjekket var shox hjelm, fant samme produkt hos ghostbikes, vesentlig billigere enn den sterkt rabatterte hos sharkspeed. Har skrevet til dem PG bedt om kommentar, aldri fått svar. Styr unna!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

snøgg skrev: 29 jun 2020, 23:22 Synes det virker rimelig åpenbart at de driver snuskete. De opererer med falske avslag over en lav sko. Jeg har gjort et par søk på noen av varene deres, og i hvert tilfelle funnet at sharkspeed er langt dyrere til tross for det de påstår er 50-70% avslag. Siste jeg sjekket var shox hjelm, fant samme produkt hos ghostbikes, vesentlig billigere enn den sterkt rabatterte hos sharkspeed. Har skrevet til dem PG bedt om kommentar, aldri fått svar. Styr unna!
Uten at jeg er er noen stamkunde eller forsvarer Shakspeed med nebb og klør, så må jeg allikevel si at avslaget dem opererer med kan være reelt selv om andre selger det rimeligere. Selvsagt finnes det gråsoner også her og det finnes i de fleste tillfeller andre steder som har varen du er på utkikk etter billigere andre steder.

Man må ta med innkjøpspriser, driftskostnader etc. I det store bildet også. Det kan hende at Sharkspeed kjøper fra den butikken du først nevner som er billigere. Noe som gir ett ledd til og dermed økte priser. Det betyr ikke at avslaget dem opererer med ikke er riktig. Uten at jeg sier at det er korrekt.

Det at man finner samme vare billigere ett annet sted betyr altså ikke at dem driver med snusk. Et firma vil heller ikke oppgi hvor dem får varene fra eller svare på noe rundt dette, noe jeg synes er forståelig. Prøv og send en mail til Biltema og spør om hvem som produserer produktene dems. Eposten blir nok ikke lagt øverst i prioriteringslisten for å si det sånn.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

Hvis feks. Rukka hadde levert 20.000stk. Mc jakker til Biltema så hadde nok prisen vært vesentlig lavere. Men dette vil ikke Rukka gjøre med sitt navn på jakken. Så derfor fjernes navnet og kanskje får jakken noen små kosmetiske endringer for å ikke kunne sammenlignes. Å vipps kan man få en kanonjakle til en billig penge. Desverre kan det også skje motsatt vei....

snøgg
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2014, 08:47
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Africa Twin

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av snøgg »

Hos sharkspeed er det ikke snakk om at en og annen vare er litt dyrere enn hos andre. Varen er stort sett litt dyrere, men oppgis å være dramatisk satt ned. Ett eksempel, blant mange: Denne selges på Sharkspeed.no for 1399,-, dette skal være nedsatt fra 3595,-.

https://sharkspeed.no/opti2solidblack

Hos ghostbikes.com er prisen 94.99£.

https://www.ghostbikes.com/5308-black-o ... r-kit.html

Tenker i utgangspunktet mitt om nettbutikker som har 70-80% avslag på omtrent alt de selger, og som etter hvert har temmelig dårlig rykte når det gjelder kundeservice. Se trustpilot for ferske erfaringer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Bjerknez »

snøgg skrev: 30 jun 2020, 00:15 Hos sharkspeed er det ikke snakk om at en og annen vare er litt dyrere enn hos andre. Varen er stort sett litt dyrere, men oppgis å være dramatisk satt ned. Ett eksempel, blant mange: Denne selges på Sharkspeed.no for 1399,-, dette skal være nedsatt fra 3595,-.

https://sharkspeed.no/opti2solidblack

Hos ghostbikes.com er prisen 94.99£.

https://www.ghostbikes.com/5308-black-o ... r-kit.html

Tenker i utgangspunktet mitt om nettbutikker som har 70-80% avslag på omtrent alt de selger, og som etter hvert har temmelig dårlig rykte når det gjelder kundeservice. Se trustpilot for ferske erfaringer.
Joda, jeg er enig i det.


Men ikke noe jeg selv reagerer så voldsomt på. Slik er man jo vant til etter å ha bestillt fra Aliexpress de siste månedene :lol
Jeg tar ikke alt som står for gitt, så blir man lurt av slike "fantastiske" tilbud så burde man blitt fratatt bankkortet.

Men ja, jeg er enig med deg. Den var litt på kanten den der :thumleft

Dog kan det være at dem har spurt produsent om veiledende anbefalt utsalgspris, og lagt denne til grunn. Selv om ingen selger hjelmen til den prisen. Det gjør at det vertfall i værste fall kan være lovlig.... muligens. ?

snøgg
Innlegg: 23
Registrert: 30 des 2014, 08:47
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Africa Twin

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av snøgg »

Nei, det er ikke alltid godt å vite hva som er hva på nettet, og folk har jo ulike opplevelser med samme butikk, både på nett og ellers. Selv har jeg feks i flere år nå holdt meg til ett verksted som jeg har bare positive opplevelser med og derfor har stor tillit til, og en to-tre nettbutikker for mc-utstyr og deler, men jeg ser jo at de innimellom får «slakt» på Google av misfornøyde kunder. Men når forhandlere eller verksteder har noen hundre kommentarer, så ser man tendensen. Så må man jo bruke sin forhåpentligvis sunne fornuft. Når det gjelder Sharkspeed, tenker jeg straks på ordtaket om at hvis et tilbud virker for godt til å være sant, så...😊

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av FreewheelBurning »

Det er forbudt å ha slike falske salg. Hvis prisen reklameres som nedsatt så må den gamle prisen ha vært ekte over en viss periode tidligere. Om dette var i Norge ville det blitt dyrt for de!

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

Har også kommet i fela. Midt i vinter har handlet kjøredress til dattera .
1. På Finn.no funnet jeg annonsen fra sharkspeed
3A78B251-DDAA-4D28-998A-7BE6C89A2AD2.jpeg

«norsk registrert» - fantastisk , og med 70% rabatt !!! :crazy: :yeyeye
2. Da trykte jeg på handleknapen og ble videresendt til nettbutikk deres
0C3049C4-4121-462F-A2C9-2DE71205B0C1.jpeg
Valgte å kjøpe jakka og bukse i passende str. Betalte og fikk ordre bekreftelse hvor stode ganske tydelig «inkludert 25% MVA = superbra. :thumleft
3. Om 4 dager fikk melding fra DHL om pakke på vei. Ganske rask i *dise corona dagene* gooood! :twothumbs:
Der slutta den gule delen og begynner seg mareritt :evil :evil :evil
4. Dagen etter kom ny melding med :O MVA krav og fortollingsgebyr på
91DDC4D8-DBAE-4FFE-94CE-64DEDAC629FB.jpeg
5. Begynte å ringe til DHL. Fikk tilsend fortollings faktura hvor funnet jeg noen jukser fra sharkspeed side.
178D5469-AD50-46C7-A5CA-854B758F2268.png
På annonsen de hadde på Finn står: sendes fra Norsk lager = feil!
Kjøpssummen med frakt vår ca NOK 1700,- ikke SEK 700,- :[-X
6. Betalte uten tvil :sorry
7. Begynte å ringe og skrive til sharkspeed . Den nummeret som star opplyst på Finn.no er ikke i bruk :O :-# :x prayer på nettside er kun Svensk og til butikken. men til slutten klarte å finne en riktig . Etter 3 timmer på telefon (prøvde å ringe minst 25 ganger) fikk jeg prata med en av konsulentene og ble bedt om å videresende MVA faktura til sharkspeed . Siden dette kun :-# :x :-# :x :-# :x

Er det mulig å gjøre noen med dette situasjon ? Tenker ikke om pengene, men om t noen andre kommer ikke i same fela/problemet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

B4D475C5-F168-4235-B04B-2FC46F84B779.jpeg
Faktura fra sharkspeed med MVA
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av dypen »

Ikke alle er fornøyd ... De reklamerer med Norsk selskap og krever inn merverdiavgift på salg :-k
6BBDA85A-2F63-44FB-B96C-864BF5915468.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av AJ »

Har kjøpt en del fra Sharkspeed for noen år siden, men aldri opplevd det som Snekker.edvin beskriver.
Kjøpte for øvrig denne i vinter og betalte den oppgitte prisen på kr. 599,- + porto kr. 115,-. Ingenting utover dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Sharkspeed.se

Legg inn av Snekker.edvin »

Trustpilot er fullt med dårlige karakterer. Dette viser at det er ikke bare jeg som er så uheldig. På finn de opplyse om "norsk registrert bedrift" men finns ingen info på voec liste hos skatteetaten.
Tenker på anmeldelse til staten men aner ikke hvor og hva jeg skal begynne med.

Svar