Parkering på Hvaler

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Parkering på Hvaler

Legg inn av MissNoble »

Hey,
jeg begnner med litt parkeringsmas igjen.
Lurer litt på å ta meg en telt-tur til Hvaler, og lurer på om det er noen steder man kan parkere MC billig/gratis der? Er ganske på budsjett, så 150-200 kroner døgnet bare i parkering sprenger det fort...
Med ønske om en fin dag til alle!:)

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av APettersen »

Har ikke teltet andre steder enn på Storesand ( Kirkøy) og da med bil. Skulle vel være muligheter for å snike inn en moped eller to mellom trea der.?Leser at teltplass der ute koster 180,-/ døgn..

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av MissNoble »

Takker for svar!:) Hadde tenkt meg ut på søndre Sandøy, men får se hva jeg finner på!

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av Sakkle »

MissNoble skrev: 23 mai 2020, 23:45 Takker for svar!:) Hadde tenkt meg ut på søndre Sandøy, men får se hva jeg finner på!
Hei

Jeg er rett som det er på Søndre Sandøy og jeg kjenner problemet. Noe gratis har ikke jeg funnet heller dessverre, så jeg er veldig interessert i hva du evt. finner ut her. Selv har jeg stått ved kirken, som vel er det billigste alternativet 150 kr døgnet, men et godt stykke å gå. Har også stått nede på kaia, men der er det enda dyrere.

Hvaler kommune spesifiserer på nettsidene sine at dersom flere MCer deler en plass er det nok at den ene betaler. Jeg lurer på om det er det billigste alternativet. Dersom du står ved rådhuset, der det er oppmerkede plasser, kommer du da unna med under 100 kr døgnet.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av Fsva »

Det er nå lov å kjøre motorkjøretøy på Nordre og Søndre Sandøy, selv om lokalbefolkningen kanskje vil se litt stygt på deg om du gjør det.

Jeg har ikke vært på Søndre Sandøy, men på Nordre Sandøy, ca. 250m fra Makø brygge er det en ganske stor og åpen gresslette. Den kommunale veien går gjennom denne sletta, noe som gjør at det skal være enkelt å parkere en motorsykkel her. Det er lov å parkere lang offentlige veier, så lenge det ikke er satt opp forbudsskilt.

Det koster 120kr å ta med seg MC over til øyene inkludert fører, så det kan lønne seg om du skal telte i to dager.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av Sakkle »

Fsva skrev: 26 mai 2020, 07:55 Det er nå lov å kjøre motorkjøretøy på Nordre og Søndre Sandøy, selv om lokalbefolkningen kanskje vil se litt stygt på deg om du gjør det.
Trodde det bare var lov om man skulle ha med seg materialer el. til hytta. Mulig jeg er feilinformert. Han som eier hytta jeg pleier å overnatte på er en av de som er skeptiske til trafikk på øya :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
MissNoble
Innlegg: 68
Registrert: 05 jul 2016, 12:00
Motorsykkelen din: Honda CBF600na 2007

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av MissNoble »

Interessant!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Parkering på Hvaler

Legg inn av Fsva »

Sakkle skrev: 27 mai 2020, 02:38
Fsva skrev: 26 mai 2020, 07:55 Det er nå lov å kjøre motorkjøretøy på Nordre og Søndre Sandøy, selv om lokalbefolkningen kanskje vil se litt stygt på deg om du gjør det.
Trodde det bare var lov om man skulle ha med seg materialer el. til hytta. Mulig jeg er feilinformert. Han som eier hytta jeg pleier å overnatte på er en av de som er skeptiske til trafikk på øya :P
Bilforbudet / MC-forbudet på Nordre- og Søndre Sandøy og Herføl, ble opphevet i 2017 . (Hvis du Googler "bilforbudet opphevet Hvaler" kan du lese ingressen til artiklene i F-b.no) Veiene er ikke laget for at folk skal kjøre biler der, kun en og annen traktor. At noen tar med seg en motorsykkel og parkere den utenfor hytta si er ikke noe problem, og folk kan ikke klage på at det støyer - for det gjør båtene og vannscooterene også.

Prisliste for fergen. Nederst til venstre står det 120kr for MC inkludert sjåfør.
https://mu8nd3r1wz52efzwf2plxej1-wpengi ... r-2018.pdf

Svar