Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes

Legg inn av Sakkle »

45316 skrev: 12 mai 2020, 08:03 Dette medfører at jeg går glipp av en del da jeg ikke gidder og gå til nettsiden for å lete opp samme tråd. (Har en snarvei i tapatalk for å vise nettversjon, men blir litt styr i stedet for at ting bare virker)
Altså.... MCsiden.no er en nettside. Tapatalk er ikke en nettleser. Om ting ikke virker er det Tapatalk som er ansvarlige for dette.

Dersom man vil leste og poste på MCsiden, uten problemer bør man bruke en nettleser.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes

Legg inn av 45316 »

Ja for all del. Så klart det er tapatalk sitt ansvar, men tviler på at de gidder og gjøre noe med et lite norsk forum. Trolig er det snakk om at et eller annet må installeres i programvaren hos forumet. Det medfører bare at jeg ikke gidder å lete opp videoer/bilder og det "tapet" tar jeg. Tapatalk er mye mer oversiktlig, særlig med tanke på uleste innlegg.

I tillegg så kan det ikke være så veldig vanskelig da andre forumer funker veldig bra.

Beklager, Ketil! Litt off topic i tråden din nå...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Frisk mai-tur langs Varangerfjorden til Bugøynes

Legg inn av Ketil »

45316 skrev: 12 mai 2020, 19:11 Ja for all del. Så klart det er tapatalk sitt ansvar, men tviler på at de gidder og gjøre noe med et lite norsk forum. Trolig er det snakk om at et eller annet må installeres i programvaren hos forumet. Det medfører bare at jeg ikke gidder å lete opp videoer/bilder og det "tapet" tar jeg. Tapatalk er mye mer oversiktlig, særlig med tanke på uleste innlegg.

I tillegg så kan det ikke være så veldig vanskelig da andre forumer funker veldig bra.

Beklager, Ketil! Litt off topic i tråden din nå...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Greit med en liten teknisk diskusjon om bruken av Tapatalk vs nettsideversjonen, men synes jo egentlig det er mest artig med tilbakemelding på innholdet i bloggen min :thumleft Jeg kan legge til at jeg de siste årene har brukt begge plattformene om hverandre. På turer synes jeg det har vært veldig greit å legge ut kjappe oppdateringer via Tapatalk, da er det enkelt og raskt å dele bilder. Når jeg skal skrive litt lengre innlegg og bruker litt mer tid på innholdet, foretrekker jeg den ordinære nettsideversjonen hvor jeg kan redigere og lagre kladder.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Vi har endelig fått tosifrede temperaturer i Finnmark og har de siste dagene hatt et nydelig vårvær. Det har vært en lang og snørik vinter, men nå er det full smelting og mye liv i naturen. Tok meg derfor like godt en luftetur i dag. Veien over Jarfjordfjellet til Grense Jakobselv ble nylig brøytet opp og det ble dagens turmål. Det er enda mye snø oppe på fjellet, så her blir det nok skiføre langt ut i juni for de som måtte ønske det.

Bilde

Selv en GSA ble liten her.
Bilde

Mange hadde tydeligvis ikke fått nok av vinter og nøt en utvidet isfiskesesong
Bilde

Bilde

Nede ved Grense Jakobselv var et mindre snø og langt mer vårlig
Bilde

Tett på Russland, russisk grensestolpe
Bilde

Russisk vakttårn i bakgrunnen, folk her ute er vant med å bli overvåket
Bilde

Ute ved stranden mot Barentshavet var det også mye folk
Bilde

På tur hjemover ble det tatt en liten avstikker, og her kom jeg over en garasje og en gammel lastebil som nok hadde sett sine beste dager.
Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av 45316 »

Godt å se at det lysner i været lenger nord. Så lenge det er bart på vegen så er jo snø et fint skue ved sykkelkjøring.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Jompa »

Fikk meg også en god formiddagstur i dag.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Jompa skrev:Fikk meg også en god formiddagstur i dag.
Artig å se noen bilder fra turen JompaBilde Alta har et særdeles vakkert omland, med både fjord, skog, fjell og vidde. Jeg har en liten plan i sommer om å kjøre den gamle postveien fra Kautokeino til Alta. Har tenkt på midten av juni, men med all snøen i fjellet har det kanskje ikke rukket å tørke opp til da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Jompa »

Æ tok ingen bilder på turen, tenkte og stoppe etpar ganger men fant vel ut at å ta enda flere bilder med Harlyen parkert ved fjorden med hav og hvite fjell som bakgrunn ble kjedelig. Får komme sterkere tilbake senere 😆
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Starter ut på en liten helgetur til Hamningberg. Ikke topp vær, men helt ok til å være i Øst-Finnmark på denne tiden.

Liten stopp i Nesseby
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Fant en fin leirplass mellom klippene ytterst på VarangerhalvøyaBilde

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av AJ »

Ketil skrev: 30 mai 2020, 22:11 Fant en fin leirplass mellom klippene ytterst på VarangerhalvøyaBilde

Bilde
Det er når jeg ser bilder som dette jeg virkelig får lyst tiol å dra på MC telttur :thumleft !

Nå som de nye terrassebordene er lagt, er det rom for slike turer.
Tror jeg må gjøre virkelig alvor av det til uka. Alt er pakka og klart så det står ikke på det :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Ble en liten luftetur med GPz’n i kveld. Det gjør godt for sjela å kjenne på urkraften i en gammel motorsykkelBilde
BildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Jompa »

Ketil skrev: 08 jun 2020, 21:04 Ble en liten luftetur med GPz’n i kveld. Det gjør godt for sjela å kjenne på urkraften i en gammel motorsykkelBilde
BildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jepp, en stor, luftkjølt japsefirer er balsam for sjelen. Og «dinosaurusen» var lett å vekke fra vinterdvalen ?
Jeg husker at enkelte ganger var det litt uren gange de første milene etter vintersøvnen.
Nærmest som å starte en gammel traktor med vann i dieselen :[-( :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Jompa skrev: 08 jun 2020, 23:25
Ketil skrev: 08 jun 2020, 21:04 Ble en liten luftetur med GPz’n i kveld. Det gjør godt for sjela å kjenne på urkraften i en gammel motorsykkelBilde
BildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jepp, en stor, luftkjølt japsefirer er balsam for sjelen. Og «dinosaurusen» var lett å vekke fra vinterdvalen ?
Jeg husker at enkelte ganger var det litt uren gange de første milene etter vintersøvnen.
Nærmest som å starte en gammel traktor med vann i dieselen :[-( :knegg
Ja, dinosauren våknet releativt lett med en gang :thumleft Men som du skriver, det var litt nykking og uren gange de første kilometerne før den gikk klokkerent :D Nå har jeg gammel bensin på tanken, kan det være en medvirkende årsak? Kjørte knappe 10 mil i fjor, så det kan være bensin fra 2018 på tanken. Håper jeg får til noen flere mil med den i år, men med ny mc som også skal kjøres så er det fort at den gamle blir stående, og det er synd :-k

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg

Legg inn av Ketil »

Da ble det ut på tur igjen. Ok værmelding mot helga så tok et par fridager og bestemte meg for å kjøre en rundtur i Finnmark. Første etappe gikk til Indre Finnmark og har nå slått leir på vidda, seks mil øst for Alta ved suolovuopmi fjellstue. Begynte å kjøre en del av TET (Trans european trail) fra fjellstua og på den gamle postveien over fjellet til Alta. Ei snøfonn sperret veien på toppen av en lang bakke og da var det bare å snu. Nyter nå en ankerpils i midnattssolaBilde

Bilde

Bilde

Her ble det bare å snu

Bilde

I morgen settes kursen ut mot kysten, enten til Honningsvåg eller til Havøysund.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar