Mortens Honda Nighthawk!
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Da sitter jeg og forbereder meg til oppkjøring! Tidligere var det meldt strålende sol og tilnærmet vindstille i dag, men det ser ut til at flaksen min ikke har forbedret seg nevneverdig likevel. På langkjøring og diverse andre kjøretimer var jeg og plaget men en ustyrlig nordavind. Den som er meldt i dag kommer ikke fra nord, så temperaturen skal være grei. Det kan jo bli en utfordring å holde linjene pene med liten kuling jevnt over, og vindkast som meldt her. Oppdaterer med resultatet i løpet av dagen/helga. :)
Re: Mortens BMW K100RS
Lykke til, og håper sensor er forståelsesfull. :-)
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Takk for lykkeønskninger, det gjorde susen!
Oppkjøringa gikk greit, og været var ikke så mye til bry som jeg hadde fryktet. Det hjalp massivt med en liten oppsummeringstime med kjørelærer i forkant av oppkjøringen, hvor jeg følte jeg klarte meg bedre enn på den faktiske oppkjøringa. Sensor sa ingenting da foten rørte bakken på krypkjøring, og heller ikke når ei kjegle fikk litt fart på seg på det ene forsøket på unnamanøver.
Nå krysses fingrene for at værmeldingene holder, så blir det å bli kjent med min egen sykkel i morgen! :)
Oppkjøringa gikk greit, og været var ikke så mye til bry som jeg hadde fryktet. Det hjalp massivt med en liten oppsummeringstime med kjørelærer i forkant av oppkjøringen, hvor jeg følte jeg klarte meg bedre enn på den faktiske oppkjøringa. Sensor sa ingenting da foten rørte bakken på krypkjøring, og heller ikke når ei kjegle fikk litt fart på seg på det ene forsøket på unnamanøver.
Nå krysses fingrene for at værmeldingene holder, så blir det å bli kjent med min egen sykkel i morgen! :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mortens BMW K100RS
Gratulerer med nyervervet kjørelisens for livsbejaende tohjulsdmotorsykling på offentlig vei !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Mortens BMW K100RS
Gratulerer!
Re: Mortens BMW K100RS
Grattis!
Re: Mortens BMW K100RS
Grattis! Og kul sykkel du har
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Mortens BMW K100RS
Gratulerer med lappen.
Kjørelæreren min sa etter timen før oppkjøring, greit å være ferdig med feila men det gikk jo greit da.
Kjørelæreren min sa etter timen før oppkjøring, greit å være ferdig med feila men det gikk jo greit da.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Takk takk alle mann! :)
Re: Mortens BMW K100RS
Godt å være i mål :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Vært stille litt for lenge her nå! Rett og slett fordi jeg har brukt sykkelen en del i stedet for å skru på, og skrive om den. Har pendlet litt til jobb, og hatt et par lengre turer. Har vel kjørt omtrent 30-40 mil siden lappen kom i hus.
I går derimot, ble det skruing. Tok fatt på oppgaven med å bytte "belgene" mellom blokk og spjeldrekka, og spjeldrekka og luftboksen. Dette var en helvetes jobb, skulle det vise seg. Verste var å komme til slangeklemma som holdt lufthuset (plenum) til luftfilterboksen, og å få på denne igjen med påmonterte gummibelger i underkant. Var rett og slett forferdelig trangt. Byttet også slangen mellom spjeldrekka og bensintrykkregulatoren, og o-ringene på injektorene.
Første gang jeg har hatt av tanken, ser noe rart ut!
3 av 4 slike var det hull i. Om dette var på grunn av maktbruken som måtte til for å få av luftboksen, eller om de var der fra før er noe uvisst.
Ser mye soting på sylinder nummer 1. Det var tydelig svart både på spjeldet her, og i røret til denne sylinderen i luftboksen. Tuppen på injektoren var også noe mørkere enn de andre. Noen formeninger om dette?
Underveis.
Underveis.
Endelig var det på plass, ser friskere ut med ny gummi!
Måtte starte opp sykkelen etter å ha fått ting på plass, og det har definitivt vært luftlekkasje i én eller flere av de gamle delene. Nå startet den opp og gikk klokkerent på tomgang, og bankelyden som jeg har nevnt tidligere var også borte! Veldig herlig.
Det dukket imidlertid opp et nytt problem. Gassen henger seg opp på to punkt, og spjeldene lukker seg ikke med mindre jeg fysisk trykker ned rekka. De første ~0-5mm på gassen fungerer, men ved ca 5mm så høres et klikk og gassen/spjeldene henger åpne. Mellom dette punktet og ~20mm fungerer gassen, men ved 20mm finner den et nytt "hakk" og henger. Over dette hakket fungerer den igjen som normalt, men vil da ikke falle tilbake til under 20mm. Litt klønete forklart, men har filmet det hele og skal forske litt på hvordan jeg skal få lastet opp filmen. Ordner seg nok dette og, men jeg ser veeeldig mørkt på å skulle demontere alt dette igjen. Håper inderlig det kan fikses med lette justeringer.
I går derimot, ble det skruing. Tok fatt på oppgaven med å bytte "belgene" mellom blokk og spjeldrekka, og spjeldrekka og luftboksen. Dette var en helvetes jobb, skulle det vise seg. Verste var å komme til slangeklemma som holdt lufthuset (plenum) til luftfilterboksen, og å få på denne igjen med påmonterte gummibelger i underkant. Var rett og slett forferdelig trangt. Byttet også slangen mellom spjeldrekka og bensintrykkregulatoren, og o-ringene på injektorene.
Første gang jeg har hatt av tanken, ser noe rart ut!
3 av 4 slike var det hull i. Om dette var på grunn av maktbruken som måtte til for å få av luftboksen, eller om de var der fra før er noe uvisst.
Ser mye soting på sylinder nummer 1. Det var tydelig svart både på spjeldet her, og i røret til denne sylinderen i luftboksen. Tuppen på injektoren var også noe mørkere enn de andre. Noen formeninger om dette?
Underveis.
Underveis.
Endelig var det på plass, ser friskere ut med ny gummi!
Måtte starte opp sykkelen etter å ha fått ting på plass, og det har definitivt vært luftlekkasje i én eller flere av de gamle delene. Nå startet den opp og gikk klokkerent på tomgang, og bankelyden som jeg har nevnt tidligere var også borte! Veldig herlig.
Det dukket imidlertid opp et nytt problem. Gassen henger seg opp på to punkt, og spjeldene lukker seg ikke med mindre jeg fysisk trykker ned rekka. De første ~0-5mm på gassen fungerer, men ved ca 5mm så høres et klikk og gassen/spjeldene henger åpne. Mellom dette punktet og ~20mm fungerer gassen, men ved 20mm finner den et nytt "hakk" og henger. Over dette hakket fungerer den igjen som normalt, men vil da ikke falle tilbake til under 20mm. Litt klønete forklart, men har filmet det hele og skal forske litt på hvordan jeg skal få lastet opp filmen. Ordner seg nok dette og, men jeg ser veeeldig mørkt på å skulle demontere alt dette igjen. Håper inderlig det kan fikses med lette justeringer.
- MortenL
- Innlegg: 139
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Sted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Måtte til og med lage en youtube kanal, er jeg herved en influencer?!
Måtte til og med lage en youtube kanal, er jeg herved en influencer?!
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Sted: Kongsberg
Re: Mortens BMW K100RS
Artig å lese om mekkinga! Fint at du fikk orden på tomgangen.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Mortens BMW K100RS
Du må nesten finne ut av hvorfor og hva som sier klikk når du vrir. Ut med spjelda og hold den i hånda og vri på rulla.
Alt går mye fortere 2. Gang.
Alt går mye fortere 2. Gang.