Hei, er ute etter å bygge om clutchwire til hydraulisk clutch på min Suzuki GS650G.
Skulle gjerne hatt litt råd om korleis dette kan bli gjennomført, eventuelle kit som eksistera (har sjekka ut Magura men den manglar modellen min, men hadde GS750G meinar eg) eller generelle råd :) Setter pris på tilbakemelding
Ombygging til hydraulisk clutch
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 28 apr 2020, 14:53
- Motorsykkelen din: Suzuki GS650G
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 28 apr 2020, 14:53
- Motorsykkelen din: Suzuki GS650G
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Har problem med at clutchen er ekstremt tung og muligens forårsake senebetennelse med tid. problemet kan sannsynligvis bli utbedra ved å bytte sliteplate og slitedelar i clutchen, men tenkte at å bygge om clutchen var ein bedre og permanent løysning.cannon skrev: ↑28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Det behovet skjønner jeg. Regner med at du har sjekket wire og smurt den grundig. Hvis den er slitt innvendig så vises det ikke, men den glir tregt, særlig under belastning.VoldemortTTV skrev: ↑28 apr 2020, 18:34Har problem med at clutchen er ekstremt tung og muligens forårsake senebetennelse med tid. problemet kan sannsynligvis bli utbedra ved å bytte sliteplate og slitedelar i clutchen, men tenkte at å bygge om clutchen var ein bedre og permanent løysning.cannon skrev: ↑28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Det er ikke gitt at du får lettere kløtsjtrykk med hydraulisk overføring.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Smør opp eller bytt wire først.
Blir fort tungt når wire er slitt eller er dårlig smurt.
Har wire på Jawa’n. Så fort det er smøring i strømpa er ikke clutchen til å kjenne igjen.
Blir fort tungt når wire er slitt eller er dårlig smurt.
Har wire på Jawa’n. Så fort det er smøring i strømpa er ikke clutchen til å kjenne igjen.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Den skjønner jeg ikke helt ..- billigere ja , koster jo litt med master etc men jeg konverterte til hydraulisk og det er vel en av de modsa jeg er mest fornøyd med. Lettere å engasjere , lite vedlikehold , bedre virkning ( hadde probl med å få sykkelen i fri pga drag ) og slipper å være bekymret for å slite vaier. Hadde aldri byttet tilbake ihvertfall.cannon skrev: ↑28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
På min Fz6 kunne jeg (og har) bytte til en ca 1cm lengre clutcharm. Gir bedre moment og krever mindre muskelkraft for å trykke inn clutchen. Inspirasjon: http://www.meisterplanet.com/journal/20 ... /img_1225/ og https://600riders.com/threads/clutch-slave-lever.57952/
Mvh.
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
Tord F
- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Forsåvidt enig, men både/og. Drag blir ikke nødvendigvis borte, kommer an på om master og slave passer perfekt sammen. Vedlikehold av wire er en årlig smørejobb. Aldri lekkasje og aldri slitte pakninger i pumper. Roadside fix er enklere med wire. Regner med at ombygging innebærer at utløsermekanismen/overføringen på motor beholdes som med wire?WikingTnT skrev: ↑28 apr 2020, 19:36Den skjønner jeg ikke helt ..- billigere ja , koster jo litt med master etc men jeg konverterte til hydraulisk og det er vel en av de modsa jeg er mest fornøyd med. Lettere å engasjere , lite vedlikehold , bedre virkning ( hadde probl med å få sykkelen i fri pga drag ) og slipper å være bekymret for å slite vaier. Hadde aldri byttet tilbake ihvertfall.cannon skrev: ↑28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Men, hvis ts løser sitt behov så er det jo ingen tvil.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Disse er fantastiske, letter clutchkreftene betydelig. Full length er forresten 2 fingre, mens xl er vanlig lengde, shorty er for 1 finger.
https://www.righteousstuntmetal.com/col ... -rsc-lever
Mye lettere enn å bygge om
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
https://www.righteousstuntmetal.com/col ... -rsc-lever
Mye lettere enn å bygge om
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Er du sikker på at clutchen er riktig justert?
Jeg kjøpte meg en gsxr i vinter hvor clutchen var ekstremt tung. Googlet litt etter hvordan den skal justeres. Etter litt prøving og feiling så ble den meget bra. Smurte også wire med det samme
Jeg kjøpte meg en gsxr i vinter hvor clutchen var ekstremt tung. Googlet litt etter hvordan den skal justeres. Etter litt prøving og feiling så ble den meget bra. Smurte også wire med det samme
Re: Ombygging til hydraulisk clutch
Kan også bytte til en clutchhendel med kulelager