Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pekle »

Dansekris skrev: 27 apr 2020, 13:34 En kompis av meg trenger nye dekk til sin Ducati Monster. Anbefalte han å høre med Snellingen etter at jeg fikk bestilt et sett Mitas-dekk der til en veldig god pris.

Tilbudet han fikk var 6500kr inkl omlegg for et sett Pirelli Angel GT som koster 2846kr inkl frakt hos motorsykkeldekk.com.
:O
Veldig bratt det vil jeg si. Betalte ca 4750 med omlegging hos merkeforhandler sist (Angel GT på Multistrada). Har den inne til ny omlegging nå, så får se om det har blitt koronapris :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

pekle skrev: 27 apr 2020, 14:13
Dansekris skrev: 27 apr 2020, 13:34 En kompis av meg trenger nye dekk til sin Ducati Monster. Anbefalte han å høre med Snellingen etter at jeg fikk bestilt et sett Mitas-dekk der til en veldig god pris.

Tilbudet han fikk var 6500kr inkl omlegg for et sett Pirelli Angel GT som koster 2846kr inkl frakt hos motorsykkeldekk.com.
:O
Veldig bratt det vil jeg si. Betalte ca 4750 med omlegging hos merkeforhandler sist (Angel GT på Multistrada). Har den inne til ny omlegging nå, så får se om det har blitt koronapris :)
Ja, også vant til å betale rundt 4500 med omlegg på verksted.

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av moto_tripping »

Hei! Drar straks på to måneders Norgestur (muligens over til Sverige etter hvert, avhengig av situasjonen), og er usikker på hvilke dekk jeg skal sette på. Planen er å kjøre mest mulig grus/offroad, men i Norge vil det jo bli mye asfalt også. Har et sett med MotoZ RallZ og et Motoz Desert H/T bakdekk liggende i garasjen, i tillegg til Mitas E09 bakdekk + E13 fordekk. Har mest lyst til å teste ut MotoZ, men vet ikke hvor lenge de varer. Hvor enkelt er det å få kjøpt nye knastedekk rundt om i Norge? Eller burde jeg heller gå for Mitas E07 for å vite at jeg har dekk hele turen?

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av TGR »

Altså, om forhandlerne tar kr. 2500,- eller kr. 3500,- i arbeidspenger for å legge om et par dekk på en mc, så er det jo uansett noen svimlende timepriser de opererer med.

Syns ikke det er noe sjakktrekk å prise seg så langt ut på jordet at fler og fler kjøper seg enkle dekkomleggere og gjør jobben sjøl.... :scratch

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

Snellingen tar 1100kr for omlegg, så de må ha en veldig dårlig innkjøpsavtale på Pirelli. Mulig de er mer konkurransedyktige på merker de er forhandler for.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av simpson »

Stort sett får jeg omlegging og balansering inkl hvis du kommer med løse hjul og kjøper dekkene på samme plass.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Olav K »

moto_tripping skrev: 27 apr 2020, 14:26 Hei! Drar straks på to måneders Norgestur (muligens over til Sverige etter hvert, avhengig av situasjonen), og er usikker på hvilke dekk jeg skal sette på. Planen er å kjøre mest mulig grus/offroad, men i Norge vil det jo bli mye asfalt også. Har et sett med MotoZ RallZ og et Motoz Desert H/T bakdekk liggende i garasjen, i tillegg til Mitas E09 bakdekk + E13 fordekk. Har mest lyst til å teste ut MotoZ, men vet ikke hvor lenge de varer. Hvor enkelt er det å få kjøpt nye knastedekk rundt om i Norge? Eller burde jeg heller gå for Mitas E07 for å vite at jeg har dekk hele turen?
Jøss, er det flere som har fått seg MotoZ i garasjen? :thumleft har du fått prøvd dem?
Kjøpte du de hos Back Country?
Jeg har kjørt Tractionator GPS i ca 4000km nå, på GSAen min.
Sålangt, synes jeg det er et ekstremt anvendelig dekk.

Har også bla et sett med Rallz liggende til seinere i sesongen, her i vest er de fleste grusveier nedsnødd enda en stund.
Men over til det du spør om:

Min ringe mening er at E07 (evt med E09 framme) vil ta deg langt på tur. På alle underlag

Jg har fått gode priser på Conti TKC 80 (og 70, og Trail Attack3) hos Dekkmann.
Og med litt planlegging kan man bestille litt fram i ruta, man kan jo bytte ut dekka man har før korden tyter ut :-D
Dekkmann leverer Conti på ettpar dagers varsel.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pekle »

TGR skrev: 27 apr 2020, 14:28 Altså, om forhandlerne tar kr. 2500,- eller kr. 3500,- i arbeidspenger for å legge om et par dekk på en mc, så er det jo uansett noen svimlende timepriser de opererer med.

Syns ikke det er noe sjakktrekk å prise seg så langt ut på jordet at fler og fler kjøper seg enkle dekkomleggere og gjør jobben sjøl.... :scratch
Det finnes grenser ja. Kanskje de hater å bytte dekk så de priser seg høyt med vilje.. :)

Men med utgangspunkt i de prisene som ble nevnt fra motorsykkeldekk.com så var påslag + arbeid 1900kr forrige gang jeg bytta. Nå vet jeg ikke hvor mye tid et verksted regner på jobben, men jeg syns egentlig 1900 er innafor. Koster å drive verksted også. Lavere enn en timespris i min bransje, og vi trenger ikke stille med lokaler eller verktøy selv.

Om de derimot hadde krevd 3500 og jeg hadde hatt plass, interesse og tid så ville jeg nok prøvd meg selv. Men ingen av forutsetningen er tilstede :-k

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av VindR »

Jeg fikk byttet bakdekket på sykkelen min hos GMS på Gjøvik i dag. Det var kun bakdekket, jeg hadde løst dekk, men kjørte ned hele sykkelen for omlegg. Der kostet det kr. 750,-. Det var hjul av og på sykkelen, bytte av gummi og sjekk av framhjulet (sjekk av trykk, påfyll av luft, osv. Enkel kundeservice). De sa det ble litt ekstra siden jeg ikke kjøpte dekket hos dem, men jeg syntes det var helt innenfor skal jeg være ærlig.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

KawaKjetil

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KawaKjetil »

MortenL skrev: 27 apr 2020, 07:11
KawaKjetil skrev: 26 apr 2020, 18:43 Har noen handlet dekk hos motorsykkeldekk.com og fått levert siste ukene?

Skal til å trykke betal, men kom til å tenke på transport fra utlandet. De kommer med lastebil over grensen, men de er vel åpne for transport fra Tyskland regner jeg med.
Jeg handlet et sett tidlig sist uke, muligens forrige helg, og fikk levert på fredag. :)

Rettelse: Handlet Torsdag 16.04, (fra motorsykkeldekk.com) og fikk de levert Fredag 24.04. Ser ikke ut til å ha vært noe særlig koronaforsinkelse.
Høres bra ut :thumleft Trykket på kjøpknappen etter jeg la inn innlegget. Satser på vanlig leveringstid, dvs innen 7-14 dager.
Ihht din levering har jeg de rett over helgen, og det er helt ok :D

moto_tripping
Innlegg: 9
Registrert: 27 apr 2020, 11:20
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Enduro LR

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av moto_tripping »

Olav K skrev: 27 apr 2020, 17:17
moto_tripping skrev: 27 apr 2020, 14:26 Hei! Drar straks på to måneders Norgestur (muligens over til Sverige etter hvert, avhengig av situasjonen), og er usikker på hvilke dekk jeg skal sette på. Planen er å kjøre mest mulig grus/offroad, men i Norge vil det jo bli mye asfalt også. Har et sett med MotoZ RallZ og et Motoz Desert H/T bakdekk liggende i garasjen, i tillegg til Mitas E09 bakdekk + E13 fordekk. Har mest lyst til å teste ut MotoZ, men vet ikke hvor lenge de varer. Hvor enkelt er det å få kjøpt nye knastedekk rundt om i Norge? Eller burde jeg heller gå for Mitas E07 for å vite at jeg har dekk hele turen?
Jøss, er det flere som har fått seg MotoZ i garasjen? :thumleft har du fått prøvd dem?
Kjøpte du de hos Back Country?
Jeg har kjørt Tractionator GPS i ca 4000km nå, på GSAen min.
Sålangt, synes jeg det er et ekstremt anvendelig dekk.

Har også bla et sett med Rallz liggende til seinere i sesongen, her i vest er de fleste grusveier nedsnødd enda en stund.
Men over til det du spør om:

Min ringe mening er at E07 (evt med E09 framme) vil ta deg langt på tur. På alle underlag

Jg har fått gode priser på Conti TKC 80 (og 70, og Trail Attack3) hos Dekkmann.
Og med litt planlegging kan man bestille litt fram i ruta, man kan jo bytte ut dekka man har før korden tyter ut :-D
Dekkmann leverer Conti på ettpar dagers varsel.
Hei Olav! Godt å høre du er fornøyd med dekka dine, kjekt å høre tilbakemeldinger fra folk som ikke er sponset :P Har ikke testet RallZ enda, men har lest mye bra på bl.a. advrider, så gleder meg som en liten unge! Akkurat nå står sykkelen på verksted for en garantisak, men legger om fra TKC80 så snart jeg får den tilbake. Jeg bestilte fra Adventure Spec i England. Tror jeg ga mellom 2500 og 3000 for to bakdekk og et fordekk, frakt og moms, så var ikke så gærent. Jeg har litt rekkeviddeangst når jeg drar på tur med knastedekk, så jeg undersøkte hvor det var mulig å få tak i nye underveis. Så at Back Country hadde fått inn MotoZ, men da jeg tok kontakt, viste det seg at han allerede var utsolgt 😅

Jeg går for RallZ eller Mitas E13/E09 til å starte med, så får de vare så lenge de varer. E07 høres så kjedelig ut når man kommer ut på TET'en, vil ha valuta for penga når jeg endelig kommer av asfalten! Dama er hjemme mens jeg er på tur, og hun har tilbudt seg å sende dekk jeg har liggende med posten, skulle det bli nødvendig å bytte underveis. RallZ er vel kjent for å være litt dårlige på våt asfalt, så kan være Mitas er det fornuftige valget å starte med, da vi drar nå til helgen. Men jeg har veldig lyst til å teste RallZ, vet ikke om jeg klarer å vente😝 får se hva jeg ender opp med...

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av pekle »

pekle skrev: 27 apr 2020, 14:13
Dansekris skrev: 27 apr 2020, 13:34 En kompis av meg trenger nye dekk til sin Ducati Monster. Anbefalte han å høre med Snellingen etter at jeg fikk bestilt et sett Mitas-dekk der til en veldig god pris.

Tilbudet han fikk var 6500kr inkl omlegg for et sett Pirelli Angel GT som koster 2846kr inkl frakt hos motorsykkeldekk.com.
:O
Veldig bratt det vil jeg si. Betalte ca 4750 med omlegging hos merkeforhandler sist (Angel GT på Multistrada). Har den inne til ny omlegging nå, så får se om det har blitt koronapris :)
Angel GT II kom på 4900,-

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Sattphalat »

Hei
Dårlig vær i Oslo idag. Sitter å tenker litt fremover i sesongen.

Tenker å ta en en skog/fjelltur i august å tenker at det er OK å bytte til litt mere grusorientert dekk. Og å ha et dekksett liggende for det formålet.

Jeg lurer på om noen har erfaringer eller har noen anbefalinger til grusdekk? 160/60/17 og 120/70/17
.
De alternativene som jeg klarer å finne at andre har brukt på Honda Nc750x er Tkc 70 , eller tkc 80 , eller shinko e705.
Eller motoz Tractionary GPS

Litt usikker på hvilken dimensjon jeg skal bestille. Ser at noen går ned til 150/60/17 (bakdekk). Er det greit. Feilkjøp er dyrt.
Og evtuelt en anbefaling til hvem jeg kan bestille fra?

Forsøkte å bestille gjennom forhandler når jeg hadde service, men de er helt i tåka, å glemmer alt som ikke er enkelt med en gang du går ut døra.
Har ikke fått noen tilbakemelding annet enn at det var vanskelig å finne dimensjon til bakdekk når jeg sto i butikken.
Vil egentlig bestille gjennom en forhandler slik at jeg greit kan gå innom for omlegging.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kjellv »

Klag ikke på været.. Her er det vinterdekkføre igjen i dag. Slik ser det ut fra kjøkkenvinduet mitt akkurat nå BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Sattphalat »

He,he
Det ligger noe rart hvitt oppe på Åsen her og.
Burde kanskje heller spurt om forslag til vinterdekk.

Svar