Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Jeg er strålende fornøyd med min nye BMW F900XR, men jeg trenger å gjøre noe få personlige tilpasninger. Jeg ønsker meg blant annet nye clutsj- og bremsehendler som kommer nærmere styret. Jeg liker veldig godt å kjøre med to fingre på bremsen, men selv når jeg har justert inn den originale bremsehendelsen så er den litt for lang unna for fingrene mine.
Det finnes jo haugevis med ettermarkeds-hendler der ute. Tar gjerne i mot tips til hendler av god kvalitet som kommer litt nærmere styret
Det finnes jo haugevis med ettermarkeds-hendler der ute. Tar gjerne i mot tips til hendler av god kvalitet som kommer litt nærmere styret
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Fin sykkel den BMW F900XR'en .
Men er det slik at justeringsmulighetene på de originale hendlene ikke gir kort nok avstand til styreholkene?
Vanligvis er det vel fem justeringsmuligheyer på begge hendlene.
Men er det slik at justeringsmulighetene på de originale hendlene ikke gir kort nok avstand til styreholkene?
Vanligvis er det vel fem justeringsmuligheyer på begge hendlene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
De originale hendlene er justert helt inn og selv da skulle jeg ønske å ha dem enda litt nærmere holkene. Jeg er ikke så stor og har dertil korte fingre
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
hvis du da har clutchen ennå lengre inn så vil den nok ikke fri ut skikkelig...
hvordan er det med innerste posisjon på brems? hvor mye har du igjen når du klemmer inn alt du kan?-bør jo heller ikke "bånne" bremsen selv om bremsevirkningen er nok tidligere...
ser jo løsninger med annen utveksling på clutchen og annen bremsepumpe.. men da blir det jo en del hardere clutch og brems..
hvordan er det med innerste posisjon på brems? hvor mye har du igjen når du klemmer inn alt du kan?-bør jo heller ikke "bånne" bremsen selv om bremsevirkningen er nok tidligere...
ser jo løsninger med annen utveksling på clutchen og annen bremsepumpe.. men da blir det jo en del hardere clutch og brems..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Jeg har ikke målt hvor langt inn jeg kan klemme bremsen, men bremsene tar hardt veldig tidlig.mekkern skrev: ↑23 apr 2020, 17:17 hvis du da har clutchen ennå lengre inn så vil den nok ikke fri ut skikkelig...
hvordan er det med innerste posisjon på brems? hvor mye har du igjen når du klemmer inn alt du kan?-bør jo heller ikke "bånne" bremsen selv om bremsevirkningen er nok tidligere...
ser jo løsninger med annen utveksling på clutchen og annen bremsepumpe.. men da blir det jo en del hardere clutch og brems..
Er forsåvidt ikke nødvendig å gjøre noe med klutsjhendelen, den fungerer helt fint. Det viktige er at jeg kan kjøre komfortabelt med to fingre på bremsen hele tiden, selv når jeg gir godt med gass :)
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Jeg så litt på ASV i går og det akkurat noe sånt jeg er ute etter. Det ser ikke ut som det er kommet noen til min sykkel enda iom at det er en helt ny modell, men de kommer sikkert snart :)
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Du kan evt ta å sjekke opp hvilke type master cylinder(bremsepumpe) du har og hvilke andre sykler som bruker den samme pumpa. De pleier å gå om hverandre. Ganske få bremsepumper er spesiallaget for en bestemt sykkel.
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Vil bare nevne at dersom du reiser sydover på kontinentet og er skikkelig uheldig med den du treffer kan du få kjøreforbud. Det gjelder etter hva jeg vet særlig Østerrike, Tyskland og Sveits. Eksospotte m/støytest og hendler er det første de kikker på. Har selv sett slike kontroller i Østerrike med egne øyne og det får SVV sine utekontroller her tillands til å blekne. Alt av sykler vinkes inn hvor det er rett på speil, hendler og støytest, samme hva. Så sto det en varebil og henger der fra en lokal forhandler og lastet opp sykler som skulle få tingene rettet om man ville kjøre videre..
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Jeg har hørt at styrer må være tuv-godkjente, men hendler?
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Clutsj- og bremsehendler nærmere styret
Du kan se fra 4:00 og utover her. Hvor det jeg faktisk beskrev i forrige innlegg skjer.
DB-killer blir satt i, men sykkelen forsvinner på en henger sammen med en annen sykkel.
De likte ikke speilene, ei heller hendlene.
https://www.youtube.com/watch?v=77nU9ugsYnE
Det er ikke meninga å være negativ, men sånt er de nøye på nedover på kontinentet, det er kun til opplysning fra min side.
Holder man seg i Norge, så er det nok et ikke-eksisterende problem.
Har selv blitt stoppet av Die AutobahnPolizei i en noget sliten bil, og sans for humor har de hvertfall ikke, de tar jobben sin svært seriøst, og snakke seg unna ting virker bare fornærmende på de
DB-killer blir satt i, men sykkelen forsvinner på en henger sammen med en annen sykkel.
De likte ikke speilene, ei heller hendlene.
https://www.youtube.com/watch?v=77nU9ugsYnE
Det er ikke meninga å være negativ, men sånt er de nøye på nedover på kontinentet, det er kun til opplysning fra min side.
Holder man seg i Norge, så er det nok et ikke-eksisterende problem.
Har selv blitt stoppet av Die AutobahnPolizei i en noget sliten bil, og sans for humor har de hvertfall ikke, de tar jobben sin svært seriøst, og snakke seg unna ting virker bare fornærmende på de