Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Å kjøre motorsykkel er veldig risikofylt sammenlignet med andre ting man kan finne på å gjøre. Kun for gøy.
Hvem vet om Belgia har sett på andre ting først og senere kommet opp med MC? Vet ikke.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

KåreDump skrev: 24 mar 2020, 11:39 Belgia først ut?

Forbud mot MC-kjøring i Belgia nyttekjøring (jobbpendling etc) blir ikke forbudt, tro om vi får se det samme i Norge?
Siste setning i artikkelen sier at den britiske regjeringen innfører samme fra 23. mars. Det er sannsynligheten for skader som vil ta kapasitet fra Corona syke de vil ha bort og ned. Jeg skjønner logikken. Da er det vel snart bare å levere inn skilt her også snart tenker jeg. Holder med 1 sykkel påskilta for en tur til arbeid i ny og ne mellom regnskurene. :scratch
Jeg har 2 veier å velge til jobb, begge tar ca 7 min. og det er ikke noen andre alternativer..... heldig Dere som kan ta den lange omveien uten å bli jakta på. huff og huff.
Blir spennende å høre kl 16 i dag hva de har bestemt seg for videre.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har tenkt litt på det der selv. Jeg vet faktisk ikke om jeg gidder å ta ut BMWen slik det er nå.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 24 mar 2020, 13:17 Å kjøre motorsykkel er veldig risikofylt sammenlignet med andre ting man kan finne på å gjøre. Kun for gøy.
Hvem vet om Belgia har sett på andre ting først og senere kommet opp med MC? Vet ikke.
Jeg forstår det, men hvis hovedmålet på kortsikt er å forminske ufrivillige besøkende på norske sykehus, må man starte der det faktisk er flest ulykker.

https://sykepleien.no/2019/02/de-fleste ... -i-hjemmet

I følge denne kan man vertfall starte med å forby ALL sport og idrett. Det skjer flere ulykker der enn langs veiene. Man er allerede på god vei her, men ALL idrett bør først stoppes. Så må man forby folk å sykle, samt kjøre bil og evt. motorsykkel.

Så kan man jo også før man forbyr motorsykler forby folk og gjøre risikofylte oppdrag i heimen. Oppussing, husmaling, plenklipping etc etc.

Ja skal man først plukke der faren er størst må man gjøre det slik mener jeg.

Man kan selvsagt ikke forby folk å være hjemme, men man kan forby aktiviteter som ikke er nødvendige. Eller er jeg bare uhyre vanskelig og kranglevoren nå? :knegg

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 24 mar 2020, 09:15
TGR skrev: 24 mar 2020, 09:06
simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.
Det er gjensidig.
Jeg har aldri sett noen som sprer mer frykt med helt ville påstander.
Det er nettopp sånne som deg som er grunnen til at fornuften forsvinner og panikken overtar.
At du er redd er OK, men ikke prøv å spre frykt med direkte usannheter og dommedagsprofetier.
Altså, Simpson, nå beskriver du meg som en som krisemaksimerer, en redd, ja sågar livredd dommedagsprofet......

Ærlig talt, det jeg beskriver er stort sett gjengivelser fra nyheter. Som en presumtivt voksen person burde du holde deg til sak, i stedet for å gå til personangrep på meg, med banale hersketeknikker. Du blir ikke noe større i noens øyne av å forsøke å latterliggjøre meg.....

Og det er vel like gyldig her som på alle andre sosiale plattformer, at det du ikke liker kan du jo bare hoppe bukk over. Feks alt som kommer fra undertegnede.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

Nå er du kranglevoren Bjerknez.... :prf , men hva hadde vel verden vært hvis alle var like og jeg skjønner at du ikke er helt tett i pappen men liker å provosere enkelte. :lol Biter ikke på meg.
De har jo tidligere uttalt i media at ALLE bør unngå å gjøre ting som utsetter en for større fare enn nødvendig. Det ligger ikke et forbud mot det, men dersom det blir et problem for helse norge at vi bedriver diverese "stunt" for tiden så kommer det et forbud. Vær sikker på det.

Nå er som alle vet den siste idioten hverken født eller død, så tolkningen av det de fraråder oss kan være så mangt.

For vår del her i heimen har vi åpnet alle skuffer og skap, funnet fram den gamle Nintendo'n fra tidlig 90 tallet sammen med en hel haug av brettspill og kort. Garasje har jeg og guttungen vi mekker i og monterer sammen DT'n som snart er ferdig. Vi har et helt hav av familie tid og det er ingen som nekter oss å gå ut en tur i frisk luft eller å fiske litt. Vi skal bare ha avstand til andre som er potensielle smittebærere. Jeg har ikke lyst til å være den som drar smitte inn på eldre sentret til vår gamle bestefar som ikke tåler dette viruset.
Jeg for min del skjønner ikke at folk har et problem med litt pålagt familie tid. Aldri hatt så mye tid sammen med ungene som jeg har nå og trives som plommen i egget. :twothumbs: .
I verste fall må må jeg gå løs på XT'n og skru den ned for oppussing for å ha noe å finne på. Men arbeidet jobb hos oss går sin gang og vi har mer enn nok å henge fingrene i enn så lenge, ser ut for at det blir det travleste året på 4-5 år her selv om de fleste offshore installasjoner her utenfor har fått utsatt det som er av revisjons stanser.

Livet går videre for de fleste av oss om vi viser hensyn og driter i den derre utepilsen og alle de selvfølgene vi tar for god fisk som tydeligvis er så jæ... viktig for noen. Ta den på terrassen og snakk med nabo'n. Regner med at en del av de som klager på stengte utesteder har tilbragt flere dager/kvelder "nedsnødd" og på sofa'n dagen derpå enn denne pandemien holder de innendørs.

En annen tanke alle bør ta innover seg er endringene som det offentlige må gjøre i etterkant av dette. Økonomisk kan det bli svært trangt for mange, og kanskje spesielt de som er på en eller annen for for ytelse fra Nav, her kommer det innskjerpinger og mindre goder som dagen borgere ikke har sett før, samfunnet vårt i dag er ikke bærekraftig med de ytelsene som går ut av kassa.

Er du ikke litt enig i dette Bjerknez?

Dagen moral preken :lol .
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Jøss... det var da ikke noe gøy... er helt enig med deg...

Må vel finne på noe annet som provoserer da :lol :twothumbs:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

TGR skrev: 24 mar 2020, 14:45
simpson skrev: 24 mar 2020, 09:15
TGR skrev: 24 mar 2020, 09:06
simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.
Det er gjensidig.
Jeg har aldri sett noen som sprer mer frykt med helt ville påstander.
Det er nettopp sånne som deg som er grunnen til at fornuften forsvinner og panikken overtar.
At du er redd er OK, men ikke prøv å spre frykt med direkte usannheter og dommedagsprofetier.
Altså, Simpson, nå beskriver du meg som en som krisemaksimerer, en redd, ja sågar livredd dommedagsprofet......

Ærlig talt, det jeg beskriver er stort sett gjengivelser fra nyheter. Som en presumtivt voksen person burde du holde deg til sak, i stedet for å gå til personangrep på meg, med banale hersketeknikker. Du blir ikke noe større i noens øyne av å forsøke å latterliggjøre meg.....

Og det er vel like gyldig her som på alle andre sosiale plattformer, at det du ikke liker kan du jo bare hoppe bukk over. Feks alt som kommer fra undertegnede.
Ikke noe personangrep fra min side.
Men alt du kommenterer om korona er de mest ekstreme ytringene andre har kommet med.
Det gjelder også påstanden om at aksjonene hittil gjennomført har part mange hundre tusen liv bare i Norge.
Dette er påstander som ikke noen kan garantere og som ingen andre støtter. Det er alltid værst tenkelige scenarioer du kommenterer, ikke forsiktige antagelser. Hvis vi ikke umiddelbart låser oss selv inne, er menneskeheten i fare.
Så mener du at 50 åringer, leger osv dauer i hopetall i Italia, noe som er direkte feil.
Min holdning til korona er at jeg lever helt normalt, handler, kjører sykkel og gjør helt dagligdagse ting.
Jeg mener også at vi må akseptere dødsfall og at prisen Norge, alle berørte bedrifter og personer må betale er hinsides all fornuft.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

HELT enig med deg Simpson :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev: 24 mar 2020, 13:03 Før man forbyr slikt kan det vel være greit å se litt på statistikker kanskje?

Liksom se hvor faren for ulykker er størst, for så og begynne der?
Og når på året er det flest mc-ulykker, er ikke det i perioden akkurat når de kommer på veien igjen etter vinteren?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av TGR »

simpson skrev: 24 mar 2020, 15:42
TGR skrev: 24 mar 2020, 14:45
simpson skrev: 24 mar 2020, 09:15
TGR skrev: 24 mar 2020, 09:06
simpson skrev: 24 mar 2020, 08:54
TGR skrev: 23 mar 2020, 21:10 Siste nytt..... Majoriteten av de syke i Italia nå er i 50 årene. 19 leger og sykepleiere er blant de døde.
Det er all grunn til å stresse hvor farlig dette viruset kan være.
Det er IKKE et vanlig influensavirus.
Jeg skjønner ikke hva du er så pessimistisk over.
Du slenger ut edder og galle om koronasituasjonen, krisemaksimerer og kommer med direkte feil opplysninger om smittede.
Virker som om du opererer som en dommedagsprofet og sier se her, det er dette jeg har sagt hele tiden.
Skjønner ikke hva du vil oppnå, men nå synes jeg det blir for dumt med alle dine påstander.
Alt du sier kan Googles og tilbakevises.
At du selv kanskje er livredd er OK, men ikke prøv å overbevise resten med ditt syn med svada.
Jeg er ikke livredd. Men jeg er forsiktig, fordi jeg er i risikogruppa. Det jeg formidlet feks nå sist, var direkte sitat fra nyhetene på TV2.

Og hver gang jeg ser ditt blide ansikt her inne, så er det i form av kverulering. Og i forbindelse med corona, så fremstår du som en av de som mener at "dette er da ikke noe å bry seg om".

Det er slike som deg, som ikke tar dugnaden på alvor, som forårsaker at flere enn nødvendig stryker med.

Kort melding..... Heretter gidder jeg ikke forholde meg til deg noe mer.
Det er gjensidig.
Jeg har aldri sett noen som sprer mer frykt med helt ville påstander.
Det er nettopp sånne som deg som er grunnen til at fornuften forsvinner og panikken overtar.
At du er redd er OK, men ikke prøv å spre frykt med direkte usannheter og dommedagsprofetier.
Altså, Simpson, nå beskriver du meg som en som krisemaksimerer, en redd, ja sågar livredd dommedagsprofet......

Ærlig talt, det jeg beskriver er stort sett gjengivelser fra nyheter. Som en presumtivt voksen person burde du holde deg til sak, i stedet for å gå til personangrep på meg, med banale hersketeknikker. Du blir ikke noe større i noens øyne av å forsøke å latterliggjøre meg.....

Og det er vel like gyldig her som på alle andre sosiale plattformer, at det du ikke liker kan du jo bare hoppe bukk over. Feks alt som kommer fra undertegnede.
Ikke noe personangrep fra min side.
Men alt du kommenterer om korona er de mest ekstreme ytringene andre har kommet med.
Det gjelder også påstanden om at aksjonene hittil gjennomført har part mange hundre tusen liv bare i Norge.
Dette er påstander som ikke noen kan garantere og som ingen andre støtter. Det er alltid værst tenkelige scenarioer du kommenterer, ikke forsiktige antagelser. Hvis vi ikke umiddelbart låser oss selv inne, er menneskeheten i fare.
Så mener du at 50 åringer, leger osv dauer i hopetall i Italia, noe som er direkte feil.
Min holdning til korona er at jeg lever helt normalt, handler, kjører sykkel og gjør helt dagligdagse ting.
Jeg mener også at vi må akseptere dødsfall og at prisen Norge, alle berørte bedrifter og personer må betale er hinsides all fornuft.
Det er naturligvis personangrep og hersketeknikker når du forsøker å fremstille meg som en livredd dust som krisemaksimerer. Og hvor i all verden har jeg skrevet at 50-åringer dauer som fluer? Det har jeg aldri skrevet, så det er enda et forsøk på å stille meg i et dårlig lys i andres øyne.

Forøvrig oppfører jeg meg også så normalt som mulig. Jeg handler mat på butikken, i dag har jeg vært og henta påhengeren til båten min hos Ulvik motorsenter, og jeg har vært på Speed og handlet deler til motorsykkelen min. Bare til din opplysning, siden du forsøker å male et feilaktig bilde av meg, som en vettaskremt tulling som har låst seg inn og sitter og skjelver.

De få gangene du har kommentert mine kommentarer, så er det bare negativt, og kverulerende. Så da lurer jeg fælt på om jeg har tråkket deg på en vond tå en gang, siden du åpenbart har et horn i sida til meg? :scratch

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

Har ikke noen horn i siden til deg.
Men jeg er uenig med deg i måten du omtaler dette. Saken som du refererte til med døde 50 åringer, leger osv er fake News , riktig nok hadde du hørt det en plass og var ikke dine påstander, men du delte denne påstanden.
Og nettopp sånne ting er med på å spre ubegrunnet frykt.
Det som skjer av tiltak har tatt helt av og jeg ser ikke noen vits i å gjøre det verre enn det er med ukritisk å spre sånne påstander. Samme med at vi har spart mange hundre tusen liv i Norge.
Det var 1 person som mente dette, som også hadde mange andre påstander som fikk folk til å sette kaffen i halsen.
Det finnes folk som faktisk tror på det, samme som folk tror at enn bønn mot betaling også hjelper.
Og sånne ting gjør mer skade i en allerede vanskelig situasjon.
Manges holdning til dette er å gjøre skam på folk som prøver å leve så normalt som mulig.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av oivindg »

@simpson

Jeg er nok midt på treet bekymret, så jeg tenker at mange av tiltakene som er innført er nødvendige. Hadde vært interessant å vite hva du mener ville vært passelige tiltak, hvis ikke du allerede har snakket om det på forumet.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av mekkern »

Audi Mannen skrev: 24 mar 2020, 13:53
KåreDump skrev: 24 mar 2020, 11:39 Belgia først ut?

Forbud mot MC-kjøring i Belgia nyttekjøring (jobbpendling etc) blir ikke forbudt, tro om vi får se det samme i Norge?
Siste setning i artikkelen sier at den britiske regjeringen innfører samme fra 23. mars. Det er sannsynligheten for skader som vil ta kapasitet fra Corona syke de vil ha bort og ned. Jeg skjønner logikken. Da er det vel snart bare å levere inn skilt her også snart tenker jeg. Holder med 1 sykkel påskilta for en tur til arbeid i ny og ne mellom regnskurene. :scratch
Jeg har 2 veier å velge til jobb, begge tar ca 7 min. og det er ikke noen andre alternativer..... heldig Dere som kan ta den lange omveien uten å bli jakta på. huff og huff.
Blir spennende å høre kl 16 i dag hva de har bestemt seg for videre.
I England gjelder det også Cabriolet..
Lurer på hva som egentlig er greia da....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2020 sesongen?

Legg inn av simpson »

oivindg skrev: 24 mar 2020, 16:37 @simpson

Jeg er nok midt på treet bekymret, så jeg tenker at mange av tiltakene som er innført er nødvendige. Hadde vært interessant å vite hva du mener ville vært passelige tiltak, hvis ikke du allerede har snakket om det på forumet.
Hva som er passende er jo vanskelig å si, men det som skjer nå er jo gått over alle støvleskaft.
Nekte å la folk kjøre sykkel for eksempel, når det som bjerknez viser til sier at folk skader seg mer på andre aktiviteter som er fortsatt akseptert.
Eneste jeg er bekymret for, er når regnskapet skal gjøres opp.
Hvor mange har mistet levebrødet, huset, alle oppsparte midler, hvor mang samlivsbrudd osv osv
Hvor mye koster dette deg og meg?

Svar