kjellv skrev:Jeg tror ikke dette er en god ide. Batterier er ikke bygget for å tåle mye vibrasjoner, og tåler nok ikke å stå der så lenge.
En tung blykjerne i et plastskall har det nok best et sted det er avfjæret.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Enig.
I tillegg er uavfjæret vekt generelt noe man prøver å begrense . Uten at jeg tror at kjøreegenskapene forverres merkbart av batterivekten.
Godt igang med liming og forming av skum til salen også. Ikkje ferdig ennå men det går i tenkt retning med utseende ihvertfall. Må snart finna ut koss men syr trekk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ser bra ut så langt. Meeen... den turkisfargede Nitronfjære skjærer litt i øynene mine, skal jeg være brutalt ærlig .
Alternativfargen sort tror jeg hadde passet bedre, spør du meg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Prøve meg på ting eg ikkje kan ikveld. Etter første del unnagjort trur eg faktisk at dette kan gå veien. Faktisk så må det funka siden det ikkje er noe annet som kan passe lengre
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ut i garasjen idag med feber og vondt i alt Fekk uansett orden på ett par ting. Styrekrone montert med nye koniske ruller fra All Balls. Gaffelbeinå demontert, rengjort og satt sammen med nye tetninger, 10w olje og Hagon progressive 7,5. La inn oem spacer som gav ca 20mm preload. Justering følger garantert utover sesongen så er greit nok for nå. Fekk endelig sett sykkelen med clip-ons nå og det blir bra! Sittestilling virker ok men kjenner at det er liten sykkel i utgangspunktet for mine 195 tettpakte cm.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tutla på i ledige stunder. Montert kjede. Overhalt calipper framme. Stålomspunnen slange montert må nå korte inn kontrollkabler som er for lange etter clip-ons kom på. Ventiltetninger er byttet med hjelp av tau i sylinder trikset. Madammen lika sykkelen godt å drømme nå om lappen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
steven skrev: ↑29 mar 2020, 22:47
Fått drenert oljen idag og montert i nytt filter. Har også byttet clutch og montert toppdeksel samt justert ventiler.
Har nevnt det før her på forumet flere ganger og gjør det gjerne igjen: beundrer og misunner ( ...) dere som er flinke til å fikse ting selv.
Jeg er dessverre ikke på det nivået, med få unntak.
De gangene jeg tar sjansen på å prøve opplever jeg gjerne et eller annet uforutsett som gjør at jeg får en god porsjon merarbeid i tillegg til at jeg noen ganger ikke får fikset det jeg i utgangspunktet satte meg som mål å gjøre.
Skulle gjerne tatt sjansen på å bytte kjede og drev på sykkelen, men tør rett og slett ikke fordi jeg er bortimot livredd for å ødelegge et eller annet... .
Men... olje og filterbytte fikser jeg helt fint !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Takk for det AJ. Er utdannet motormekaniker i bunn så det meste går greit. Ihvertfall eldre modeller. Er ikkje så glad i elektrisk egentlig. Å heilt ærlig så kjenner eg meg igjen med det at ting sporer av med uforutsette ting.
Fordelen med å mekke sjøl er også at kostnader blir mye mindre.
steven skrev: ↑30 mar 2020, 00:28
Fordelen med å mekke sjøl er også at kostnader blir mye mindre.
Det er sant :) .
Forutsatt at man ikke gjør at det blir flere problemer og ødeleggelser og dermed merkostnader underveis... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering