Ny i MC Verden
Ny i MC Verden
Hei,
Jeg tok MC lappen i slutten av i fjor sommer og har nylig kjøpt meg sykkel og er klar til vår/sommer 2020. Etter å ha kjøpt meg sykkel, så føles det som tiden går saktere Jeg har par venner som kjører, men vet ikke om de kommer til å kjøre noe særlig i år.
Jeg er en familie far i midten av 30 årene og håper på at jeg blir kjent med noen av dere som jeg kan henge meg på i eventuelle treff eller spontane turer hvis det lar seg gjøre og selvfølgelig ha noen gode samtaler.
Tilgjengelig i Oslo/Akershus/Østfold
Jeg tok MC lappen i slutten av i fjor sommer og har nylig kjøpt meg sykkel og er klar til vår/sommer 2020. Etter å ha kjøpt meg sykkel, så føles det som tiden går saktere Jeg har par venner som kjører, men vet ikke om de kommer til å kjøre noe særlig i år.
Jeg er en familie far i midten av 30 årene og håper på at jeg blir kjent med noen av dere som jeg kan henge meg på i eventuelle treff eller spontane turer hvis det lar seg gjøre og selvfølgelig ha noen gode samtaler.
Tilgjengelig i Oslo/Akershus/Østfold
Re: Ny i MC Verden
Velkommen!
Jepp, det er nok korrekt observert! Sitter med samme følelsen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
Re: Ny i MC Verden
Er nok korrekt dette med tid.
To måleenheter som har endret seg drastisk siden kjøp av sykkel, er tid og valuta.
To måleenheter som har endret seg drastisk siden kjøp av sykkel, er tid og valuta.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny i MC Verden
Hei og vedlkommen her på MCsiden.no, Shir0
Det er absolutt store muligheter for å bli kjent med mange nye MCvenner her på forumet.
For mange år siden ble denne tråden - viewtopic.php?p=182714#p182714 - startet, hvor man kunne få ført opp brukernavnet sitt for å kunne gjøre avtaler om tur og treff og bli kjent.
Nå er nok ikke denne tråden like aktuell lenger, men andre tråder her inne, som stadig dukker opp når sesongen nærmere seg og er i gang, vil ganske sikkert være det.
Med invitasjon til å bli med på kveldsturer, dagsturer og helgeturer. Så da er det bare å hive seg ut i det :) ! Og det å finne tonen og bli kjent med andre motorsyklister er som regel alltid ganske så lav.
Så nøl ikke når du ser en invitasjon til å bli med på tur i nærheten av der du bor.
Når sesongen endelig er i gang om få måneder de fleste steder i landet så vil antakelig steder som Randsfjord MC åpne igjen, et av mange MC-treffpunkt på Østlandet.
Så hvis du holder til i Oslo/Viken-området er dette en fin tur å ta langs Randsfjorden og samtidig møte hyggelige MC-folk av alle slg på nettopp Randsfjord MC
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny i MC Verden
Takk AJ,
Jeg gleder meg. Hva har dere resten kjøpt for noe sykkel da :) ?
Jeg gleder meg. Hva har dere resten kjøpt for noe sykkel da :) ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny i MC Verden
Bare hyggelig :) !
Regner med at du allerede har sett (i signaturfeltet) hva slags sykler jeg har hatt i min MC-karriere så langt... .
Blir mest sannsynlig fortsatt KTM 1290 i 2020 sesongen med mange og lange turer i inn- og utland - håper jeg... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny i MC Verden
Det var endel sykler ja :) Fornøyd med KTM 1290?
Da har jeg lagt til min :)
Da har jeg lagt til min :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny i MC Verden
Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... .
Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.
Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.
Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny i MC Verden
Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.AJ skrev: ↑06 jan 2020, 12:49Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... .
Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.
Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.
Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse !
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Ny i MC Verden
Hei og hopp, og Gratulerer med kjøp av mc Shir0. Bmw sykkelen er jo en drit tøff sykkel, har selv tittet på denne ved et par anledninger.
Jeg holder selv til i Østfold, nærmere bestemt Sarpsborg. Kanskje vi ses på veiene til våren og sommeren da
Kan nok tenke meg du føler tiden går sagte fremover, i hvert fall når man har sykkel og alt klart til sesongen
Jeg holder selv til i Østfold, nærmere bestemt Sarpsborg. Kanskje vi ses på veiene til våren og sommeren da
Kan nok tenke meg du føler tiden går sagte fremover, i hvert fall når man har sykkel og alt klart til sesongen
Re: Ny i MC Verden
Tusen takk Lasse,
Må treffes i sesongen og høre superchargeren din
Det går veldig sakte
Må treffes i sesongen og høre superchargeren din
Det går veldig sakte
- Bjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny i MC Verden
Det finnes sykler der ute som har mer "sjarm" enn S1000R skal sies, men den totale pakka synes jeg vertfall for min del er veldig god. Man får følelsen av at det er en premiumsykkel. Mye fancy swancy og spesielt på dempersiden.Shir0 skrev: ↑06 jan 2020, 13:15Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.AJ skrev: ↑06 jan 2020, 12:49Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... .
Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.
Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.
Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse !
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)
S1000R er en sykkel som imine øyne er laget for effektivitet. En skalpell på to hjul. Andre sykler jeg har prøvd føles "pløsete" i forhold. Tar man med prisen i betrakningen. S1000R er vel så vidt jeg vet den sykkelen som mister minst hester til bakhjulet. I praksis har jeg lest at den har nesten de samme hestene på bakhjulet som 1290 superduke.
En meget flott sykkel som desverre ikke blir kjøpt igjen for min del ved neste korsvei, hvis det blir noen. Det går mer på sittestilling. Jeg har en rygg som ikke funger 100% og da må jeg ha mulighete til å kunne ta i mot mer med beina i humper etc. For dette blir knevinkelen litt for spiss med S1000R.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Ny i MC Verden
Hei og velkommen - JA JA JA det går drit sakte - det står stille - det e svart og kaldt og masse snø - og sykkeln står 6 meter unna i garagen.. snart skal det skrues - fjerne små feil og forbedre/forberede neste sesong - er ør-lite eldre enn deg på sykkel. Min sykkel erfaring er drøyt et år gammel. og venter bare til sesongstart - engang i mai. Men i mellomtiden finnes det da masse fine videoer om flotte veier
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Ny i MC Verden
Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)
Har du vurdert og sette på adjustable footpegs? Så du får en rettere sitte stilling i forhold til knærne? Det vil nok gjøre det bedre. I forhold til rygg, så vet jeg ikke hva du sliter med, men rygg øvelser hver dag for å forsterke ryggen hjelper veldig i forhold til lumbago osv.Det finnes sykler der ute som har mer "sjarm" enn S1000R skal sies, men den totale pakka synes jeg vertfall for min del er veldig god. Man får følelsen av at det er en premiumsykkel. Mye fancy swancy og spesielt på dempersiden.
]S1000R er en sykkel som imine øyne er laget for effektivitet. En skalpell på to hjul. Andre sykler jeg har prøvd føles "pløsete" i forhold. Tar man med prisen i betrakningen. S1000R er vel så vidt jeg vet den sykkelen som mister minst hester til bakhjulet. I praksis har jeg lest at den har nesten de samme hestene på bakhjulet som 1290 superduke.
En meget flott sykkel som desverre ikke blir kjøpt igjen for min del ved neste korsvei, hvis det blir noen. Det går mer på sittestilling. Jeg har en rygg som ikke funger 100% og da må jeg ha mulighete til å kunne ta i mot mer med beina i humper etc. For dette blir knevinkelen litt for spiss med S1000R.
Re: Ny i MC Verden
Takk Rolf Arne :)rolf-arne skrev: ↑07 jan 2020, 07:27 Hei og velkommen - JA JA JA det går drit sakte - det står stille - det e svart og kaldt og masse snø - og sykkeln står 6 meter unna i garagen.. snart skal det skrues - fjerne små feil og forbedre/forberede neste sesong - er ør-lite eldre enn deg på sykkel. Min sykkel erfaring er drøyt et år gammel. og venter bare til sesongstart - engang i mai. Men i mellomtiden finnes det da masse fine videoer om flotte veier
Jeg driver og ser på tekniske video for å få en bedre forståelse av hvorfor vi gjør ting som vi gjør.