Hvorfor??

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Hvorfor??

Legg inn av Indian »

Det fleste av oss her kjører motorsykkel. Noen bruker sykkel som transportmiddel, noen bruker sykkel for å oppleve naturen og dens krefter....og noen førti åringer som skiller seg og kjøper sykkel i håp om å kunner få seg damer. :tongue1: dvs En penis forlenger på 2 hjul.
Jeg bruker sykkel som transportmiddel uavhengig av været. Grensen min går ved snø og is.
Hva med resten av oss? Hvorfor kjører vi sykkel og ikke bil?
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Transportmiddel.. til/fra jobb og i jobben. Også er det gøy. Slipper mye køkjøring.
Har en litt lavere grense enn deg når det gjelder været, er ikke alltid like gøyt å komme inn til kunde når du legger igjen svære dammer på dørken..

Hender at bilen står på jobben og sykkelen brukes til/fra. Har da valgets kval om hva som skal brukes...

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Jeg har biken kun til fritidsbruk. Det hender at jeg tar den til jobb, men jeg kjører mot trafikken og tjener ikke et sekund på å ta biken. Tar jeg den til jobb, er det fordi jeg planlegger å kjøre en tur rett etter jobb, eller hvis det er helt utrolig fint vær.

Hvis det regner, eller er meldt regn i løpet av dagen - da lar jeg biken stå. Jeg tipper jeg setter den på vinterlagring til helgen. Det er ganske kjølig å kjøre på morningene nå, og det begynner å bli glatt med løv og slikt på småveiene.

Jeg er nok en komfort-rytter. Synes det er deilig å ta meg en tur, men ikke for en hver pris. Det går dessverre litt ut over kjøreferdighetene mine. Det er faktisk ikke så veldig ofte at min tid og lyst passer med været i løpet av den korte sommern vi har. Ferier og helgeaktiviteter der biken ikke passer inn ødelegger også. I år tror jeg ikke jeg har mer enn kanskje 50 mil utenom sommerturen. Man blir ikke en kanonbra fører av slikt!

Jeg har lovet å skjerpe meg neste sommer. Jeg skal på minst to førerutviklingskurs, og jeg skal kjøre mer!
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Min hoj är en ren leksak. Jag kör enbart för min personliga njutning och enbart i fint väder (när jag kan styra det). Det händer att jag tar den till jobbet, men det är inte ofta. Hade jag haft en mer allround-hoj inbillar jag mig att jag hade använt den i större grad som transportmedel än jag gör idag.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Mc har vært et brennende ønske fra ungdommen. Derfor tok jeg lappen i 1983, men mc blei ikke kjøpt før etter 17 år.
Sykkelen blir brukt som bil nr to. Til og fra jobb + koseturer enkelte kvelder og på et par-tre treff.
Sykkelen blir parkert om vinteren, for da reiser jeg kolletivt...buss.

Jeg kjører på jobb sommerhalvåret uansett vær. Har bare en mil til jobb, men vinterstid blir det bussen som nyter godt av meg.
Det nærmer seg raskt vinteren nå, så i løpet av et par uker blir sykkelen parkert. Det er været som avgjør hvor tidlig den parkeres. Nattefrost og snø er ikke noe for meg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Den brukes både som transportmiddel og til koseturer. Jeg strekker sesongen så langt jeg kan, men gir meg når det blir glatt. Håper det ennå er litt igjen av sesongen ennå, det finnes ikke noe kjedeligere enn å ta bilen til jobb.
Årets siste langtur blir nok til helgen, da blir det sverige og danmark.

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Jeg bruker MC'en så mye som mulig så sant det passer seg.

Kjøring av 4 og 1 åring på barnehagen er en av de gangene det ikke går f.eks.

Kjøre sykkel i ca 1 time kl 0200 om natten etter at jeg har kjørt 16 timer m/vogntog passer heller ikke så bra syns jeg.

Eller så er mitt motto så lenge det er bare veier så skal sykkelen brukes.

Mitt problem de siste 2 år er derimot at min sykkel endelig skulle vært byttet i noe som etter min mening er artigere å kjøre. Dette gjør at sykkelen ikke blir så hyppig brukt til bare å kjøre for å ha det gøy.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Vel har ikke lappen da. Men det er jo grunner til hvorfor jeg skaffa meg sykkelen. For meg som er for ung til blir det som et transport-middel. Men det er jo ikke bare derfor. Det er bare et eller annet jeg ikke kan forklare. En spesiell følelse...
Broom broom

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Så snart de begyner med salting av veiene, så sprøyter jeg hele sykkelen med en blanding av diesel og motorolje. Kun en vask til våren og sykkelen min er klar for sommeren.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

I hine hårde dager ble sykkelen brukt året rundt, hadde ikke annet transportmiddel.
Utrustning for vinteren "tror" jeg ikke var oppfunnet da. Kjørte uansett vær og føre, med livet som insats...

Når jeg minnes holdningen og kjøringen (villmann) den gang er jeg undrende over at jeg er hel ennu,...

Mottoet var: lev raskt og farligt, dø ung og bli et pent lik....:(

Det har nok endret seg en del nu, til det bedre - tror jeg :?:

Tror og håper at 20 år's ++ puse har hjulpet litt på holdningen.

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Jeg kjører til krampa tar meg...og det gjør den av og til. Når man står opp før seks om morgenen er det ikke alltid like lett å få med seg hvordan været er :?:
For meg er sykkel mer enn et transportmiddel...det er en livsstil. Jeg stopper å kjøre den dagen det er fare for frost. Kjører ca 14 mil hver dag og stortrives. Fj'en er en utrolig behagelig sykkel med rimelig bra trøkk slik at kjøretiden er betydelig redusert :twisted:

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

:D Hei! Ifra jeg tok lappen på nytt i -96, etter 35års opphold, kjørte jeg ca120 km. hver dag tilogfra jobb i sommerhalvåret til -02 da jeg bleATP-pensjonist. Siden -96 har det blitt bortimot 150 000km på sykkel.For meg er det ren morro og avslapping for å kunne koble ut allt annet....
Når en kjører sykkel må en som kjent fokusere på bare det og ikke la annet distrahere deg. Jeg har noen favoritt-veger her i distriktet som jeg kjører minst et par ganger i uka. ( :twisted: og da er det lett for at horna gror frem.... :twisted: )Altså: Ren og skjær fornøyelse!
Hilsen Olsen. :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Velkommen hit i forumet Olsen. Ja det er mange fine veier rund i området ditt, har kjørt litt på veiene der. Har hytte litt sør for Ed, så jeg har noen turer dit.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Thruxton
Innlegg: 44
Registrert: 18 sep 2005, 15:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
Sted: A.Agder

Belstaff

Legg inn av Thruxton »

Å kjøre motorsykkel i dag kan ikke sammenlignes med å kjøre på syttitallet. Og da spesielt i N.Norge. Noen som har prøvd gode gamle"Belstaff" ?. Vindtett, men ikke vantett. (Untatt den klebrige typen som var mindre behagelig å ha på). Og varmen holdt de lite på. Det var å kle seg så armene sto rett ut. Og det ble det slett ikke noe varme av.
Dette henger så igjen at jeg ennå tar på meg for mye klær når jeg skal ut å kjøre.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Tema heter hvorfor.......ja hvorfor....????

Villmenn?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar