MC Oslo - verkstedet

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Lars S
Innlegg: 1
Registrert: 18 nov 2019, 21:44
Motorsykkelen din: CRF250L, CBR650F

MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Lars S »

Styr langt unna MC Oslo - et virkelig lavmål. Etter gjentatte forsøk på å få dem til å utføre en enkel garantireparasjon på min Honda gir jeg nå opp og reklamerer overfor importøren. Kjøper aldri MC eller tar service på MC Oslo igjen.

Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Sakkle »

Nå har vi vel hatt en slik tråd om alle MC-verkstedene i Oslo snart? Står dårlig til...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av FredrikE24 »

Vel, jeg kan ikke si at jeg er fornøyd med MCOslo selv. Verkstedet har slurvet litt, og butikken, der trenger man god tid til tross for flere bak disken enn forran. Var en gang jeg måtte vente rimelig lenge hvor de bak disken forklarte meg at alle var opptatt med å besvare e-post.

Det jeg har best erfaring med er klikk og hent med forhåndsbetaling i nettbutikk. Da det krever minimalt av de ansatte. Da kommer jeg ut av butikken på DT kvarters tid.

De har noen forbedringspunkter, men jeg handler der innimellom allikevel.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av cannon »

Vanskelig å vudere denne "saken" siden det åpenbart dreier seg om en tvist om garantiansvar, uten at den saken beskrives med et eneste ord. Slike saker er jo relativt vanlige.

At trådstarter allikevel vurderer å oppholde seg mer hos McOslo som tilskuer til dårlig kundebehandling, det er jo i beste fall litt komisk....

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av THagen80 »

Stor og fin butikk med et skikkelig verksted. Men som kunde føler man fort at man blir oversett veldig raskt og kan gjerne svime rundt en time uten å bli kontaktet av en selger. Mens andre ganger kommer man knapt nok innenfor døra før de kan hjelpe deg. De sliter vel som mange andre med nok bemanning på alle områder når de har mer enn en ting å håndtere (salg/service/support/netthandel osv).

Jeg har hatt bra kjøpeopplevelser på MCOslo, men etter å ha pratet med noen kollegaer og venner, blir nok service et annet sted en MCOslo.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Snikendeugle »

Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Sakkle »

Snikendeugle skrev: 19 nov 2019, 08:49
Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
Sitter de faktisk å gjør ingenting eller antar dere at de gjør ingenting fordi de sitter å stirrer på en PC-skjerm?

Jeg har forøvrig også vært på MC Oslo for å kikke på sykkel. Spankulert rundt i lokalet både lenge og vel, før jeg ble kontaktet av noen som lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg antok likevel ikke at de som satt ved pultene rundt omkring ikke jobbet...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av kjellv »

Jeg skal ikke prøve å forsvare dette firmaet på noen som helst måte, ei heller si noe negativt om dem. Jeg har ikke vært der!

Men jeg jobber selv i bransjen, og vil gjerne bekrefte at det er SVÆRT MYE annet som må gjøres i en butikk/delelager enn å ekspedere kunder som er i butikken. Vi ekspederer også kunder på e-post og telefon gjennom hele dagen. Etter hver kundekontakt i butikken, telefonen eller e-post er det gjerne et delekatalogsøk, ordreregistrering og bestillingsprosess. Selvfølgelig skal en kunde som besøker butikken få en særbehandling, det er viktig at han/hun forlater butikken med en god opplevelse. Men det er også viktig at kunder på telefon og e-post har en tilsvarende opplevelse. De er også kunder, og potensielt fremtidige kunder som skal bli ekspedert raskt. Selv i en stressende jobbsituasjon er det forventet av oss at alle kunder føler at vi har tid til å ta oss av hver enkelt. Dette er ofte ikke helt enkelt.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Snikendeugle »

Sakkle skrev: 19 nov 2019, 13:02
Snikendeugle skrev: 19 nov 2019, 08:49
Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
Sitter de faktisk å gjør ingenting eller antar dere at de gjør ingenting fordi de sitter å stirrer på en PC-skjerm?

Jeg har forøvrig også vært på MC Oslo for å kikke på sykkel. Spankulert rundt i lokalet både lenge og vel, før jeg ble kontaktet av noen som lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg antok likevel ikke at de som satt ved pultene rundt omkring ikke jobbet...
De gjør nok garantert en annen form for arbeid bak kassen/disken, men da hadde det vært bedre om de satt på bakrommet for det ser og føles ikke veldig riktig ut slik de praktiserer i dag.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av barske »

kjellv skrev: 19 nov 2019, 18:26 Jeg skal ikke prøve å forsvare dette firmaet på noen som helst måte, ei heller si noe negativt om dem. Jeg har ikke vært der!

Men jeg jobber selv i bransjen, og vil gjerne bekrefte at det er SVÆRT MYE annet som må gjøres i en butikk/delelager enn å ekspedere kunder som er i butikken. Vi ekspederer også kunder på e-post og telefon gjennom hele dagen. Etter hver kundekontakt i butikken, telefonen eller e-post er det gjerne et delekatalogsøk, ordreregistrering og bestillingsprosess. Selvfølgelig skal en kunde som besøker butikken få en særbehandling, det er viktig at han/hun forlater butikken med en god opplevelse. Men det er også viktig at kunder på telefon og e-post har en tilsvarende opplevelse. De er også kunder, og potensielt fremtidige kunder som skal bli ekspedert raskt. Selv i en stressende jobbsituasjon er det forventet av oss at alle kunder føler at vi har tid til å ta oss av hver enkelt. Dette er ofte ikke helt enkelt.
Jeg jobber også i butikk, riktignok i byggevarebransjen men prinsippene er vel omtrent de samme.

Nærværkunder har alltid 1. pri. Innkommende telefon nr 2 og besvare e-post nr 3.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Sakkle »

barske skrev: 20 nov 2019, 10:20 Jeg jobber også i butikk, riktignok i byggevarebransjen men prinsippene er vel omtrent de samme.

Nærværkunder har alltid 1. pri. Innkommende telefon nr 2 og besvare e-post nr 3.
Ja, jeg ser den. Det er ikke noe mindre irriterende for de som prøver å komme igjennom på telefon forsåvidt da. Ideelt sett skulle jo noen hatt ansvaret for telefon til en hver tid også, men ansatte koster penger osv.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Nomade »

Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Styr langt unna MC Oslo - et virkelig lavmål. Etter gjentatte forsøk på å få dem til å utføre en enkel garantireparasjon på min Honda gir jeg nå opp og reklamerer overfor importøren. Kjøper aldri MC eller tar service på MC Oslo igjen.

Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Hvilken av dine Honda og hva gjaldt det?

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av tormodg »

Jeg har aldri hatt service der (kjører Yamaha) men bruker utstyrsbutikken av og til og har bare fått utmerket service. De tar seg god tid til å hjelpe og jeg får alltid svar på det jeg lurer på. Men er det mye trøkk i butikken er det lurt å være forberedt på litt venting.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av dypen »

Hva er hensikten med å registrere seg på mcsiden, slenge dritt i ett innlegg og bli borte ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: MC Oslo - verkstedet

Legg inn av Rune75 »

dypen skrev: 25 nov 2019, 15:06 Hva er hensikten med å registrere seg på mcsiden, slenge dritt i ett innlegg og bli borte ...
Kan hende bloggen var nede akkurat den dagen.

Svar