eksosanlegg

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

dypen skrev: 29 sep 2019, 21:38 Du får bare 25% mva på toppen av varen og frakt, altså totalbeløp.
OK. Hvis det er det eneste man risikerer, er det ikke så ille..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

mekkern skrev: 29 sep 2019, 22:17 Har kjøpt et par-tre slike "kinapotter" og har ikke noe å utsette på dem.

demper lyden omtrent like bra/dårlig som alle andre i samme størrelse.

Når folk betaler mange tusen kroner for eksempelvis "brusbokspotta" fra Austin-Racing som ikke demper en dritt eller lignende, kan en like så godt kjøpe en kinablikkboks.

Greia med disse for min del er at jeg kan få tak i ei potte som utseendemessig er passende og gjør en ok jobb i forhold til størrelse.
Om den skulle tære opp etter noen år så er ikke det noe stort tap..
Høres bra ut! :thumleft
Tenkte uansett å sette eksospotta på en sykkel som er verdt 20-30000, og ville aldri funnet på å koste på den et originalt Akrapovic anlegg feks.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: eksosanlegg

Legg inn av FredrikE24 »

Finish og levetid. Får lett bulker og denslags. Man får det man betaler for. Helt greit det forsåvidt. De fleste demper godt nok en stund hvertfall.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

Kun 1 av 4 pakker jeg har bestilt fra DHGATE i det siste har dukket opp i rimelig tid. To ganger har jeg fått tracking-nummer der pakkene enten har blitt utlevert i andre deler av Norge, evt er i ferd med å bli det. Begynte å søke litt på nett, og det kan se ut som det er en ganske utbredt form for svindel at et trackingnummer oppgis, tilhørende en annen kunde (i beste fall), men at varen aldri sendes. I (I et første tilfellet sendte jeg 3 eposter til selger uten å få svar.) https://www.reddit.com/r/DHgate/comment ... ong_state/
Det blir neppe noen flere handler hos dhgate.com for min del. (Har dårlige erfaringer med AliExpress og.)
Så, en liten advarsel angående kjøp av eksosanlegg (som ble diskutert) eller noe som helst annnet via dhgate ..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: eksosanlegg

Legg inn av LarsE »

gsx750_80 skrev: 04 nov 2019, 15:32 Kun 1 av 4 pakker jeg har bestilt fra DHGATE i det siste har dukket opp i rimelig tid. To ganger har jeg fått tracking-nummer der pakkene enten har blitt utlevert i andre deler av Norge, evt er i ferd med å bli det. Begynte å søke litt på nett, og det kan se ut som det er en ganske utbredt form for svindel at et trackingnummer oppgis, tilhørende en annen kunde (i beste fall), men at varen aldri sendes. I (I et første tilfellet sendte jeg 3 eposter til selger uten å få svar.) https://www.reddit.com/r/DHgate/comment ... ong_state/
Det blir neppe noen flere handler hos dhgate.com for min del. (Har dårlige erfaringer med AliExpress og.)
Så, en liten advarsel angående kjøp av eksosanlegg (som ble diskutert) eller noe som helst annnet via dhgate ..
Om du fortsatt skulle være interessert i kina-potte så finnes disse også i hopetall på eBay og de fleste andre billig-sider. De jeg har sett på eBay får du også i forskjellige utseender, om du som meg ikke synes den karbon-"looken" er så fristende.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

LarsE skrev: 05 nov 2019, 13:42
gsx750_80 skrev: 04 nov 2019, 15:32 Kun 1 av 4 pakker jeg har bestilt fra DHGATE i det siste har dukket opp i rimelig tid. To ganger har jeg fått tracking-nummer der pakkene enten har blitt utlevert i andre deler av Norge, evt er i ferd med å bli det. Begynte å søke litt på nett, og det kan se ut som det er en ganske utbredt form for svindel at et trackingnummer oppgis, tilhørende en annen kunde (i beste fall), men at varen aldri sendes. I (I et første tilfellet sendte jeg 3 eposter til selger uten å få svar.) https://www.reddit.com/r/DHgate/comment ... ong_state/
Det blir neppe noen flere handler hos dhgate.com for min del. (Har dårlige erfaringer med AliExpress og.)
Så, en liten advarsel angående kjøp av eksosanlegg (som ble diskutert) eller noe som helst annnet via dhgate ..
Om du fortsatt skulle være interessert i kina-potte så finnes disse også i hopetall på eBay og de fleste andre billig-sider. De jeg har sett på eBay får du også i forskjellige utseender, om du som meg ikke synes den karbon-"looken" er så fristende.
Ja, det er antakelig slutt på å benytte kinesiske nettbutikker for min del. Før jeg registrerte tallrike skriverier på nett, fra folk med tilsvarende erfaringer som mine, tok jeg kontakt med Posten. Hun jeg snakket med der virket å være velkjent med feilaktige sporingsnummere og utleveringer av pakker på uventede steder..(Dette var visstnok et kjent problem også for enkelte andre Kinesiske nettportaler.). Ble også anbefalt å benytte Paypal, noe jeg ikke har gjort i forhold til dhgate.com .
Får sjekke eBay.
Forhåpentligvis mindre sjanser for å møte useriøse aktører (evt seriøse svindlere) der.
mvh

-gsx750_80

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: eksosanlegg

Legg inn av cannon »

EBay er bare en portal, slik som finn. Det er de samme kinesiske selgerne der som på wish og andre steder.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: eksosanlegg

Legg inn av LarsE »

cannon skrev: 05 nov 2019, 16:19 EBay er bare en portal, slik som finn. Det er de samme kinesiske selgerne der som på wish og andre steder.
Det stemmer, men du har eBay og Paypal sine sikringssystemer til hjelp, i motsetning til Wish o.l. eBay er litt kjent for å ta kjøper sin side i tvister.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: eksosanlegg

Legg inn av Geiroe »

Ebay har en pengene tilbake garanti på tre mnd. Har du ikke mottatt varen innen tre mnd refunderer ebay pengene, å tro meg tre mnd går fort, når du bestiller fra utlandet, og venter, og purrer. Jeg tror ikke selger får så god rating heller, for du er nok ikke den eneste som blir snytt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 05 nov 2019, 16:11
LarsE skrev: 05 nov 2019, 13:42
gsx750_80 skrev: 04 nov 2019, 15:32 Kun 1 av 4 pakker jeg har bestilt fra DHGATE i det siste har dukket opp i rimelig tid. To ganger har jeg fått tracking-nummer der pakkene enten har blitt utlevert i andre deler av Norge, evt er i ferd med å bli det. Begynte å søke litt på nett, og det kan se ut som det er en ganske utbredt form for svindel at et trackingnummer oppgis, tilhørende en annen kunde (i beste fall), men at varen aldri sendes. I (I et første tilfellet sendte jeg 3 eposter til selger uten å få svar.) https://www.reddit.com/r/DHgate/comment ... ong_state/
Det blir neppe noen flere handler hos dhgate.com for min del. (Har dårlige erfaringer med AliExpress og.)
Så, en liten advarsel angående kjøp av eksosanlegg (som ble diskutert) eller noe som helst annnet via dhgate ..
Om du fortsatt skulle være interessert i kina-potte så finnes disse også i hopetall på eBay og de fleste andre billig-sider. De jeg har sett på eBay får du også i forskjellige utseender, om du som meg ikke synes den karbon-"looken" er så fristende.
Ja, det er antakelig slutt på å benytte kinesiske nettbutikker for min del. Før jeg registrerte tallrike skriverier på nett, fra folk med tilsvarende erfaringer som mine, tok jeg kontakt med Posten. Hun jeg snakket med der virket å være velkjent med feilaktige sporingsnummere og utleveringer av pakker på uventede steder..(Dette var visstnok et kjent problem også for enkelte andre Kinesiske nettportaler.). Ble også anbefalt å benytte Paypal, noe jeg ikke har gjort i forhold til dhgate.com .
Får sjekke eBay.
Forhåpentligvis mindre sjanser for å møte useriøse aktører (evt seriøse svindlere) der.
Siden sist har ytterligere en forsendelse dukket opp, av de 4 jeg nevnte lengre opp. Det var en laserpeker, og jeg har ikke fått testet den, men forhåpentligvis er den ok. I tillegg sier dhgate at de refunderer penger for en av bestillingene, der det tilsynelatende ble utlevert en pakke i porsgrunnstraktene, som hadde tracking-nummer som jeg fikk opplyst. Dette for å balansere inntrykket noe.
Situasjonen er fortsatt uavklart i forbindelse med en av bestillingene, der tracking-nummeret peker i retning av at pakke ble utlevert i Sandnes, 4. november.
En kommentar jeg fant på nett, sier følgende, som virker å være tilsvarende det som har skjedd med 2 av mine 4 bestillinger den siste tiden:

"...It absolutely is a scam. The seller issues a tracking number - possibly a duplicate of a legit parcel that gets delivered to a different address/different person. It then shows as delivered - so to all intents and purposes the transaction is complete. It's not complete though as the buyer who's just been scammed is left without a parcel.

In the meantime the seller has packed up shop on DHGATE at made off with the cash.

This is not the carriers fault - the buyer gives DHGATE the correct address - the seller completely ignores this as they don't even send a parcel out they just supply a tracking number from something else making it look like a parcel is coming to you. It's not though - goodbye money... "

I ett av tilfellene ser det ut til a DHGATE har ordnet opp. Får se hva som skjer med "Sandnes"-tracking-nummeret..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: eksosanlegg

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 06 nov 2019, 11:42
gsx750_80 skrev: 05 nov 2019, 16:11
LarsE skrev: 05 nov 2019, 13:42
gsx750_80 skrev: 04 nov 2019, 15:32 Kun 1 av 4 pakker jeg har bestilt fra DHGATE i det siste har dukket opp i rimelig tid. To ganger har jeg fått tracking-nummer der pakkene enten har blitt utlevert i andre deler av Norge, evt er i ferd med å bli det. Begynte å søke litt på nett, og det kan se ut som det er en ganske utbredt form for svindel at et trackingnummer oppgis, tilhørende en annen kunde (i beste fall), men at varen aldri sendes. I (I et første tilfellet sendte jeg 3 eposter til selger uten å få svar.) https://www.reddit.com/r/DHgate/comment ... ong_state/
Det blir neppe noen flere handler hos dhgate.com for min del. (Har dårlige erfaringer med AliExpress og.)
Så, en liten advarsel angående kjøp av eksosanlegg (som ble diskutert) eller noe som helst annnet via dhgate ..
Om du fortsatt skulle være interessert i kina-potte så finnes disse også i hopetall på eBay og de fleste andre billig-sider. De jeg har sett på eBay får du også i forskjellige utseender, om du som meg ikke synes den karbon-"looken" er så fristende.
Ja, det er antakelig slutt på å benytte kinesiske nettbutikker for min del. Før jeg registrerte tallrike skriverier på nett, fra folk med tilsvarende erfaringer som mine, tok jeg kontakt med Posten. Hun jeg snakket med der virket å være velkjent med feilaktige sporingsnummere og utleveringer av pakker på uventede steder..(Dette var visstnok et kjent problem også for enkelte andre Kinesiske nettportaler.). Ble også anbefalt å benytte Paypal, noe jeg ikke har gjort i forhold til dhgate.com .
Får sjekke eBay.
Forhåpentligvis mindre sjanser for å møte useriøse aktører (evt seriøse svindlere) der.
Siden sist har ytterligere en forsendelse dukket opp, av de 4 jeg nevnte lengre opp. Det var en laserpeker, og jeg har ikke fått testet den, men forhåpentligvis er den ok. I tillegg sier dhgate at de refunderer penger for en av bestillingene, der det tilsynelatende ble utlevert en pakke i porsgrunnstraktene, som hadde tracking-nummer som jeg fikk opplyst. Dette for å balansere inntrykket noe.
Situasjonen er fortsatt uavklart i forbindelse med en av bestillingene, der tracking-nummeret peker i retning av at pakke ble utlevert i Sandnes, 4. november.
En kommentar jeg fant på nett, sier følgende, som virker å være tilsvarende det som har skjedd med 2 av mine 4 bestillinger den siste tiden:

"...It absolutely is a scam. The seller issues a tracking number - possibly a duplicate of a legit parcel that gets delivered to a different address/different person. It then shows as delivered - so to all intents and purposes the transaction is complete. It's not complete though as the buyer who's just been scammed is left without a parcel.

In the meantime the seller has packed up shop on DHGATE at made off with the cash.

This is not the carriers fault - the buyer gives DHGATE the correct address - the seller completely ignores this as they don't even send a parcel out they just supply a tracking number from something else making it look like a parcel is coming to you. It's not though - goodbye money... "

I ett av tilfellene ser det ut til a DHGATE har ordnet opp. Får se hva som skjer med "Sandnes"-tracking-nummeret..
2 av 4 varer dukket aldri opp, men jeg fikk refundert pengene for den første, i det minste. Jeg har nettopp fått løfte om å få refundert betalingen for pakke nr 2 også.
Så, det kan virke som dhgate rydder opp når noe går galt med noen av selgerne. Nevner dette for å balansere inntrykket jeg kan ha skapt av geskjeften.
mvh

-gsx750_80

Svar