Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av ireit »

På min BMW 1974 får jeg ikke tak i pakningen mellom oljefiler-enheten og motorblokka. Jeg må da lage/skjære til dette selv, eller bare benytte den gamle pakningen som er inntak, men ikke mer enn det...

Tanken var å kjøpe et paknings emne fra Biltema https://www.biltema.no/bil---mc/bildele ... 2000017981

Og så å skaffe meg dette hulsettt https://www.clasohlson.com/no/Hullpiper/40-8682 for å lage bolte hull med.

Og da bare bruke en stanly-kniv.

Noe spesielt jeg burde passe på? Pakningens tykkelse/kvalitet?

Det er pakningen ned til venstre jeg må lage
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av mekkern »

det funker helt greit-mål tykkelsen og legg på 1-2 tiendeler på tykkelsen for den gamle er komprimert.

Har også laget pakninger av "grandis-esker"og coatet med permatex-det har også fungert greit. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av dypen »

Lage pakninger selv er en gammel og selvfølgelig oppgave for mekanikere, du har heller ikke bruk for masse verktøy i prosessen.

Pakningsstoff som du linker til i forskjellige tykkelser og materialer, en liten kulehammer sammen med saks og en kniv (skarp kniv) er du godt i gang.

Med en liten kulehammer kan du penne ut hele pakningen, boltehull her bruker du kula på hammeren. Saksa kan du bruke for å råklippe pakningen, kniven kan brukes på partier der du ikke har naturlig bruddkant for pakningen.

En hulldor som du linker til gjør oppgaven enklere spesielt hvis det er bolter på annlegsflata som du ikke ønsker å demontere.

Lykke til :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av bm »

Klarer du å lage ett godt og riktig design på pc med 1:1 mål kan jeg kanskje skjære ut noen til deg på CO2 laser.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av Jompa »

Slutter meg til mekkern og dypen.
Melkepakker fungerer også fint der det ikke er trykk eller krav til rett tykkelse på pakningen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Ønsker råd / tips når man må lage pakning selv.

Legg inn av ireit »

Takker for tilbakemeldinger som nå gjør at jeg senker skuldrene og har god tro på at dette går bra. Og hadde jeg hatt 1:1 tegning av pakniingen så hadde jeg helt klart takket ja til ditt tilbud bm. Imponert over at du har slik utstyr hjemme.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Svar