VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av gsx750_80 »

Artig lesning. Fint å få en oppdatering med tanke på hva et førerkort kan koste i disse dager. Kjenner et par personer som vurderer å ta mc-sertifikat. Vil formidle informasjonen du ga til disse. 9 timer er vel godt under snitt, ville jeg tro. Gratulerer med både sertifikat og tøff sykkel.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av TGR »

Staselig :twothumbs:
Bare husk å scanne godt etter æljen i høstmørket :prf

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av Sakkle »

gsx750_80 skrev: 12 sep 2019, 23:31 Artig lesning. Fint å få en oppdatering med tanke på hva et førerkort kan koste i disse dager. Kjenner et par personer som vurderer å ta mc-sertifikat. Vil formidle informasjonen du ga til disse. 9 timer er vel godt under snitt, ville jeg tro. Gratulerer med både sertifikat og tøff sykkel.
Jeg tro jeg brukte langt mer... bare til info. Sparer nok en del på privat øvelseskjøring.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av FredrikE24 »

Virker som en effektiv opplæring. Jeg betalte kjøreskolen i alt rett under 16k. Da med 3 doble timer + obligatorisk. Jeg har kjørt tohjuling hele livet og kjøregårdsøvelsene var ikke noe jeg trengte å trene stort på. Øvelseskjørte privat noen ganger.

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av APettersen »

Gratulerer med lappen! Mange fine dager ut over høsten, så det er bare å kjøre på :thumleft

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av VindR »

gsx750_80 skrev: 12 sep 2019, 23:31 Artig lesning. Fint å få en oppdatering med tanke på hva et førerkort kan koste i disse dager. Kjenner et par personer som vurderer å ta mc-sertifikat. Vil formidle informasjonen du ga til disse. 9 timer er vel godt under snitt, ville jeg tro. Gratulerer med både sertifikat og tøff sykkel.
Vil virkelig anbefale å ta en runde og sjekke priser ved forskjellige trafikkskoler. Vi har vell 3-4 stykker i området her, og det var en del variasjon. Det går mest på kostnader rundt det obligatoriske opplegget og hvor mye de skal ha på oppkjøringsdagen da. Noen tilbyr også diverse pakker, og de kan være ålreite de også, så lenge en benytter seg av alle kjøretimene i pakken.

Og tusen takk :)
TGR skrev: 12 sep 2019, 23:39 Staselig :twothumbs:
Bare husk å scanne godt etter æljen i høstmørket :prf
Den skal jeg være på utkikk etter. Jeg veit det er en god del av dem i området hvor jeg bor (hadde 4 stykker på jordet en kveld her), så det kan være greit å følge med litt.
FredrikE24 skrev: 13 sep 2019, 00:16 Virker som en effektiv opplæring. Jeg betalte kjøreskolen i alt rett under 16k. Da med 3 doble timer + obligatorisk. Jeg har kjørt tohjuling hele livet og kjøregårdsøvelsene var ikke noe jeg trengte å trene stort på. Øvelseskjørte privat noen ganger.
Hørtes ut som du fikk en ganske god pris da :thumleft De timene jeg skrev opp er single timer, så det ble 4 doble + 1 singel på oppkjøringsdagen. Og to av de doble var i forbindelse med trinnvurdering. Men du var heldig som hadde såpass med erfaring! Jeg aner ikke hvor mange timer kjøregårdsøvelser jeg har tilsammen! Så egentrening er gull verdt hvis en har muligheten til det.
APettersen skrev: 13 sep 2019, 00:32 Gratulerer med lappen! Mange fine dager ut over høsten, så det er bare å kjøre på :thumleft
Tusen takk :) Det blir nok en del turer utover høsten tenker jeg. Kun frost/snø som kommer til å stoppe meg ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av Esveen »

Gratulerer så mye med lappen! Godt å være ferdig med oppkjøringen, nå bynner morroa 👍
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av Bjerknez »

Er du litt ivrig på rulla (som meg til tider) så skal du ikek se bort fra at det blir flere oppkjøringer på deg innen nær fremtid :knegg :knegg

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av VindR »

Esveen skrev: 13 sep 2019, 14:55 Gratulerer så mye med lappen! Godt å være ferdig med oppkjøringen, nå bynner morroa 👍
Tusen takk. Ja, det er veldig godt å være ferdig med den. Den eneste bekymringen nå er å finne nok tid til å kjøre ;)
Bjerknez skrev: 13 sep 2019, 14:59 Er du litt ivrig på rulla (som meg til tider) så skal du ikek se bort fra at det blir flere oppkjøringer på deg innen nær fremtid :knegg :knegg
Kjekt med litt erfaring på det da, så slipper en å stille helt uvitende på oppkjøring og lure på hva en skal gjøre :lol

Rulla er morsom den, men jeg klarer heldigvis å beherske meg slik noenlunde. Så langt :P Etter turen i går fant jeg også ut at det er mye morsommere å finne sideveier hvor man kan kjøre aktivt innenfor beholde-lappen-området, i stedet for å gi full rulle på rettstrekker og hovedveier.

Men så klart, jeg merker at en skal være litt oppmerksom og sjekke speedometeret av og til ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av VindR »

Da er det blitt noen småturer de siste dagene. Samboeren jobbet hele helgen, så det ble ingen langturer. Men jeg har tenkt meg ut på tur nå til helgen! Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal reise da. Kommer vell litt an på hvordan været er spådd rundt omkring, men er det noen som har noen gode forslag, så er det bare å komme med dem. Tror det er spådd ganske bra vær de fleste steder i denne delen av landet. Har hele lørdagen og søndagen til rådighet, og er forberedt på å sove borte. Helst hytte eller noe lignende, da jeg ikke har gått til innkjøp av telt enda. Må finne et mål som er oppnåelig ila. en dagstur fra Gjøvik-området.

Ellers så har jeg fortsatt å kjøre litt sideveier. Tok en liten omvei fra jobb i dag, og endte med en ålreit tur over Trevatna i Søndre Land. Morsom og fin vei. Har også gjort meg litt kjent med sideveier i nærområdet, og dette blir bare morsommere og morsommere. Er stygt redd for at jeg blitt bitt av en eller annen basill!

Jeg har også fått merke på kroppen og sykkelen en av "barnesykdommene" til MT-09'n. Ujevnt drag på lavt turtall og en noe irriterende fuel cut. Det er fullt mulig å leve med det, men jeg har i dag bestilt time hos Klev Tuning for full mapping av sykkelen. Jeg må si jeg er spent på å se hvordan resultatet blir, men jeg har hørt mange gode ting om dette. Timen er ikke før siste dagen i måneden, men den som venter på noe godt, osv, osv ;)

I dag tror jeg var den kaldeste dagen jeg har kjørt sykkel. Det var tre varmegrader over åsen på tur til jobb. Men én ting skal være sikkert: Jeg angrer overhodet ikke på at jeg monterte varmeholker! Jeg hadde ikke trodd at dette skulle hjelpe så mye. Et par lag med klær under kjøredressen og varmeholker på nest høyeste innstilling, og det var bare å kjøre uten bekymringer. Merket faktisk ikke at det var kaldt i det hele tatt. Så er det noen som har tenkt å kjøre utover høsten, og er bekymret for kalde hender: Varmeholker anbefales på det 'varmeste' ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av AJ »

Jeg er på ingen måte fremmed for enda en tur til naboene i øst til helgen :crazy: .
Charlottenberg, Torsby eller Årjäng er alle turbare reisemål - med overnatting.
Hotell i Charlottenberg og Torsby uten at jeg har sjekket om noe er ledig.
Sikkert det samme i Årjäng/Töcksfors.

Så langt jeg vet er det spådd sommervære til helgen... :sunny: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 17 sep 2019, 23:07 Jeg er på ingen måte fremmed for enda en tur til naboene i øst til helgen :crazy: .
Charlottenberg, Torsby eller Årjäng er alle turbare reisemål - med overnatting.
Hotell i Charlottenberg og Torsby uten at jeg har sjekket om noe er ledig.
Sikkert det samme i Årjäng/Töcksfors.

Så langt jeg vet er det spådd sommervære til helgen... :sunny: .
Høres absolutt interessant ut det! Jeg finnes ikke kjent på de trakter (enda), men det må vell være mulig å få til noe. Tenkt deg dagstur eller helgetur du da? Hvis vi planlegger helgetur, så kanskje vi kunne startet en tråd om det i tilfelle flere vil slå følge? Som du sier, så er det jo meldt veldig bra vær, så kanskje flere har lyst til å ta en tur :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av Snikendeugle »

Grattis med lappen litt på etterskudd!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av VindR »

Snikendeugle skrev: 18 sep 2019, 08:14 Grattis med lappen litt på etterskudd!
Tusen takk :D
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - En fersk MC-fører og B-Logger

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 18 sep 2019, 01:55
AJ skrev: 17 sep 2019, 23:07 Jeg er på ingen måte fremmed for enda en tur til naboene i øst til helgen :crazy: .
Charlottenberg, Torsby eller Årjäng er alle turbare reisemål - med overnatting.
Hotell i Charlottenberg og Torsby uten at jeg har sjekket om noe er ledig.
Sikkert det samme i Årjäng/Töcksfors.

Så langt jeg vet er det spådd sommervære til helgen... :sunny: .
Høres absolutt interessant ut det! Jeg finnes ikke kjent på de trakter (enda), men det må vell være mulig å få til noe. Tenkt deg dagstur eller helgetur du da? Hvis vi planlegger helgetur, så kanskje vi kunne startet en tråd om det i tilfelle flere vil slå følge? Som du sier, så er det jo meldt veldig bra vær, så kanskje flere har lyst til å ta en tur :)
Ser at det er meldt knallvær med opp mot 20 grader i Charlottenberg og Torsby :sunny: ! Så et av disse stedene, eller begge, er absolutt aktuelle turmål med overnatting fra lørdag til søndag.
Har ikke sjekket overnattingmulighetene, men det er hoteller begge steder og ganske sikkert andre overnattingsmuligheter også.

Jeg slenger meg gjerne med på en slik tur, som kanskje den siste MC-overnattingsturen denne sesongen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar