Mobiltelefon verdt 9000kr ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Mobiltelefon verdt 9000kr ?

Legg inn av LarsE »

pekle skrev: 11 sep 2019, 18:59
FredrikE24 skrev: 11 sep 2019, 17:33 Mitt inntrykk er at Android føles som en beta-versjon av et brukergrensesnitt.. iPhone fungerer alltid feilfritt spør du meg.

Delte meninger om det, men de kollegaene som sverger til Android står mye og knoter. Apple virker mer sømløst.
Mye av "problemet" er at Android ikke er ett brukergrensesnitt. Helt forskjellig grunnfilosofi gjør at (nesten) alle produsenter legger sine egne skall oppå standard Android, med varierende hell og kvalitet - og påfølgende forskjeller.

Android One er bra (Googles egne telefoner, Nokia), men ettersom de fleste kjøper Samsung, Huawei osv får de aldri oppleve det. Har hatt både Samsung og Sony, men det ble med ett forsøk på hver, ikke gode brukeropplevelser. En rekke Nexus, Pixel og Nokia (HMD, ikke Microsoft) har derimot passet meg utmerket.
Har hatt rene Android telefoner siden jeg gikk over fra iPhone, har alltid vært mye bedre enn Samsung/LG/whatever. Har en Motorola nå, og selv om den ikke er helt ren så føles den veldig slik, med noen få ekstrafunksjoner som bare hever opplevelsen.
Bjerknez skrev: 11 sep 2019, 19:23 Føler man at man har penger nok samt lyst til å brenne av 9.000 på en mobil, så kjør på.
Du kan nå heve det tallet til 17 000,- med nyeste topputgaven av iPhone...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mobiltelefon verdt 9000kr ?

Legg inn av Bjerknez »

LarsE skrev: 11 sep 2019, 19:57
pekle skrev: 11 sep 2019, 18:59
FredrikE24 skrev: 11 sep 2019, 17:33 Mitt inntrykk er at Android føles som en beta-versjon av et brukergrensesnitt.. iPhone fungerer alltid feilfritt spør du meg.

Delte meninger om det, men de kollegaene som sverger til Android står mye og knoter. Apple virker mer sømløst.
Mye av "problemet" er at Android ikke er ett brukergrensesnitt. Helt forskjellig grunnfilosofi gjør at (nesten) alle produsenter legger sine egne skall oppå standard Android, med varierende hell og kvalitet - og påfølgende forskjeller.

Android One er bra (Googles egne telefoner, Nokia), men ettersom de fleste kjøper Samsung, Huawei osv får de aldri oppleve det. Har hatt både Samsung og Sony, men det ble med ett forsøk på hver, ikke gode brukeropplevelser. En rekke Nexus, Pixel og Nokia (HMD, ikke Microsoft) har derimot passet meg utmerket.
Har hatt rene Android telefoner siden jeg gikk over fra iPhone, har alltid vært mye bedre enn Samsung/LG/whatever. Har en Motorola nå, og selv om den ikke er helt ren så føles den veldig slik, med noen få ekstrafunksjoner som bare hever opplevelsen.
Bjerknez skrev: 11 sep 2019, 19:23 Føler man at man har penger nok samt lyst til å brenne av 9.000 på en mobil, så kjør på.
Du kan nå heve det tallet til 17 000,- med nyeste topputgaven av iPhone...
Har jeg lyst nok på den, så kunne jeg kjøpt den. Men synes forskjellene fra den jeg har er for små. Dessuten trenger jeg ikke betale dyre dommer for mye lagringsplass. :thumleft

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Mobiltelefon verdt 9000kr ?

Legg inn av gsx750_80 »

Rune75 skrev: 18 aug 2019, 15:46 Jeg har aldri kjøpt dyrere telefon enn 3500kr. Har nå en Samsung A50 til rett under 3000kr. Ser jo at det er lett å bruke 8-10 000kr på en flaggskip modell så da spør jeg dere som har eid begge deler: Har man igjen for å bruke 3ggr så mye penger på telefon, gir det valuta for pengene ? Har forstått at kameraet er bedre på en flaggskip modell men bortsett fra det er de så mye raskere/kvikkere at prisen kan forsvares ?
Denne, fra TCL, ser ikke så dum ut: https://www.tek.no/artikler/sniktitt-tc ... ler/473511
mvh

-gsx750_80

Svar