Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Legg inn av VindR »

Gratulerer så masse!
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Legg inn av Plastrakett_71 »

Gratulerer med lappen, og lykke til med å finne drømmesykkelen :twothumbs:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Legg inn av GeirK. »

Gratulerer med lappen.

Kråka
Innlegg: 42
Registrert: 05 apr 2018, 22:01
Motorsykkelen din: MC løs
Sted: Oslo

Re: Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Legg inn av Kråka »

Takk igjen. Hva som er drømmesykkelen og hva som er fornuft er to ulike faktorer.
Lenge tenkt på en ny Bmw 850GS. Prismessig åpnet fornuften på å en brukt 800GS. Vært å prøvesittet i butikk. Som fersk fører kommer bekymring som sittehøyde og vekt inn. På vektvar den overraskende lav. Men føler den kanskje er litt «stor».
Skal primært brukes i Oslo til og fra jobb. Stor andel ringvei. Mulig flytting frem i tid åpner også for motorvei. Etter ulike tips har jeg også smått begynt å se på Yamaha 700 Tracer. Den er også mer fornuftig priset. Må ta meg en tur å prøvesitte først der også. En ting er sikkert. Skolesykkel CB650F føltes krøkkete og alt for lav. Ønsker å sitte litt oppreist. 187 cm.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Oppkjøring i morgen. Flomvarsel og kjørt minimalt på våt vei

Legg inn av pekle »

Ville ikke bekymret meg så mye for høyde og vekt på sykkelen. Selv om det vaier litt helt i starten så blir du fort vant til å håndtere den og etter det føles alt naturlig. Finn en kombinasjon du har har lyst på og har budsjett til og slå til. Ikke kjøp for smått/svakt - da blir du lei etter første sesong.

Min førstesykkel var også en 800GS - gikk helt fint - hadde den i 5 sesonger/60.000km. Også mye brukt til Oslo-pendling. Kjøpte også ettermarkedssete som var 2cm høyere enn originalt (hovedsaklig for mer komfort) Er forøvrig 9cm kortere enn deg.

Svar