Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jepp, går på 2x2 og 2x4 her i gården. Jeg ble så lei vaklevorne bord og hyller at jeg ble sprø. Koster jo ingenting å kjøpe 2x4 og 2x2 heller i den store sammenhengen. :)

Men skru motor får bli neste prosjekt.... en gang...
jeg er god på og skru ting fra hverandre, men å sette det sammen igjen samt finne igjen alle skruer og deler er ikke helt min greie. Men ja, det hadde vert artig å kunnet slikt. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez'en viser fortsatt til aktivitet i furtebua. Ny stikksag og håndoverfres ble kjøpt inn i går inkludert fresestål. Stikksagen ble kjøpt fordi jeg trengte en, og fresemaskinen ble kjøpt fordi jeg fortjente det... :redface
IMG_1935.JPG
IMG_1936.JPG
Til helgen skal jeg ferdigstille de to hyllene jeg begynte på og plank for dette er innkjøpt og ligger klart. Her komemr stikksagen til sin fulle rett når jeg skal kappe ut hjørnene på hyllen til å passe rundt hyllebeina.

Når dette er klart skal alt opp i hyllene og det skal organiseres litt, før jeg gjør den siste finishen på borplaten samt setter den inn med treolje med voks og monterer metallplatene som skal ligge oppå.

Deretter er planene litt mer flyktige, men jeg skal også bygge hyller under benken. Hvordan jeg skal gjøre dette har jeg ikke tenkt så mye på ennå. En ting av gangen.

Så skal jeg avrette en forhøyningi kjelleren som er noe ujevn slik at gjærsag, bordsag og en kommende elektrisk tykkelseshøvel kan settes på denne flaten.

I'm on fire! :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Når tar du i mot bestilling på skjærefjøler da?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 11 sep 2019, 12:27 Når tar du i mot bestilling på skjærefjøler da?
Bare å sette seg på liste :knegg

Jeg tror nok dette er veldig dårlig butikk for min del. Å lage en skjærefjøl etter ønske tar mange timer og prisen man burde satt på noe slikt er så høy at ingen gidder å betale det. Så jeg tror jeg holder meg til eget forbruk av slike fjøler :)

Samt famile og venner etc.

Men først må jeg uansett skaffe meg en tykkelseshøvel. Først DA har jeg alt som trengs for lage noe slikt på en noenlunde effektiv måte. :knegg

Men først må jeg bli ferdig med kjelleren. Det tar jo fort tid det også, med det tempoet jeg har nå. Jeg står jo ikke i kjelleren 24/7 akkurat :redface

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

Du kommer til å trenge en sånn svimerkepenn, så kan du skrive/svi navnet ditt på alle brødfjølene. Vi gjorde det på sløyden husker jeg, det var høydepunktet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 11 sep 2019, 12:50 Du kommer til å trenge en sånn svimerkepenn, så kan du skrive/svi navnet ditt på alle brødfjølene. Vi gjorde det på sløyden husker jeg, det var høydepunktet.
Jeg tror neppe navnet mitt vil tilføre disse skjærebrettene noen høyere verdi, hehe. men klart en artig greie. Skal jeg ha navn på brettene så vil jeg evt. heller frese det inn selv, når jeg får det litt i fingrene :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Jepp! Sparer fort noen kroner der i år muligens :twothumbs: :knegg Hvis man ikke regner inn tiden man bruker...

Nå har jeg mottatt gaver jeg ikke vil ha fra fjern familie i en årrekke... så nå er det på tide og ta igjen :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Eller utgifter til ett middels stort møbelverksted..... :twothumbs:

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Er ikke sikkert det var på grunn av gavene :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 11 sep 2019, 14:00 Eller utgifter til ett middels stort møbelverksted..... :twothumbs:
Det teller ikke... :redface

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: 11 sep 2019, 13:43
simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Jepp! Sparer fort noen kroner der i år muligens :twothumbs: :knegg Hvis man ikke regner inn tiden man bruker...

Nå har jeg mottatt gaver jeg ikke vil ha fra fjern familie i en årrekke... så nå er det på tide og ta igjen :lol
Ove Bjerknez Artz & Craftz. Sånn værsågod, der har du det nye navnet på bloggen din :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av simpson »

Rune75 skrev: 11 sep 2019, 14:02
simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Er ikke sikkert det var på grunn av gavene :knegg
Vel....tror ikke de savnet de gavene under treet akkurat
Og ingen av de var vel noen gang i bruk........ :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 11 sep 2019, 14:10
Bjerknez skrev: 11 sep 2019, 13:43
simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Jepp! Sparer fort noen kroner der i år muligens :twothumbs: :knegg Hvis man ikke regner inn tiden man bruker...

Nå har jeg mottatt gaver jeg ikke vil ha fra fjern familie i en årrekke... så nå er det på tide og ta igjen :lol
Ove Bjerknez Artz & Craftz. Sånn værsågod, der har du det nye navnet på bloggen din :thumleft
Hehe, jeg er litt motstander av å bruke engelske navn, men navnet i seg selv hadde jo passet greit... HVIS det var kun slikt jeg blogget om. Turer, fjas & slabberas er nok mer treffende med tanke på innholdet. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Leker snekker i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 11 sep 2019, 14:13
Rune75 skrev: 11 sep 2019, 14:02
simpson skrev: 11 sep 2019, 13:38 Lukter hjemmelagde julepresanger til venner og familie i år :twothumbs:
Tror mine foreldre var glad når jeg var ferdig med skolen..... :thumleft
Er ikke sikkert det var på grunn av gavene :knegg
Vel....tror ikke de savnet de gavene under treet akkurat
Og ingen av de var vel noen gang i bruk........ :lol
Husker jeg lagde en brødfjøl på barneskolen i sløyden. Kan ikke huske jeg har sett den etter at jeg ga den til mine foreldre... Brødfjøla var vel så vindskjev at selv brødet hadde sklidd av i vannrett posisjon... :redface

Svar