Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av Linerla »

Hei. Trenger tipps.
Jeg har problemer med bløt plugg på sylinder 2.

Bare jeg kjører litt på tomgang blir plugg nr 2 bløt. De andre er tørre. Merker ikke noe på tomgang eller ellers.Kan smelle litt i pottene på tomgang ved syl nr 2.

Jeg har prøvet å byttet om på coiler og ledninger med samme resultat. Skrudde også blandingskruen helt inn,med samme resultat. Vært igjennom gassere med rens. Luftfilter er nytt.

Jeg har byttet plugg. Når jeg kikker ned i plugghull ser det ut som setene på ventilene er blanke på tettningene .

Når motor er varm kan den gå helt ned til 800 omdr. Normal tomgang har jeg på ca 1100 ved kald motor som øker ved varm til ca 1300.


Byttet og slipet noen ventiler for ca 3 år siden og har ikke mange mil etter det. Motor drar greit og har ikke ventilklakking.

Kan det være VENTILEKASJE på innsugsiden ? :sorry
Tenkte å ta en komptest. Med full gass og 2-3 tørn på motor. Er det riktig ? Og hvilket trykk bør den vise ?

Har noen kloke hoder tipps på hva det feiler Kawan ? :scratch :scratch

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av mekkern »

Ikke så viktig hva kompressjonstrykket er bare det er nogenlunde likt på alle.
Hvis komp ok vil jeg tro at prob ligger i forgasser eller lekkasje i vakumkran hvis det er på modellen da jeg antar at den er tilkoblet cyl 2.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av Linerla »

Hvor stort avik kan det være på komptesten ? Sist jeg tok den etter ventilbytte/slip var aviket fra 75-80 pund. Det er ikke vakumforgassere på denne mod så da har jeg vel ikke vakumkran ?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av mekkern »

Vakumforgassere har ikke noe sammenheng med kran. Men hvis du ikke har "pri" stilling på kranen, se bort fra dette.
Er nok bare å åpne forgassere og sjekke for urenheter siden blandingsskrue ikke har funksjon.
Flottørnål/flottør vil også ha innvirkning på dette spesielt på tomgang hvis den lekker litt.
Ble flottørnivå sjekket/justert når rengjort?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av Linerla »

Takker.
Komp test var helt topp.
Tror det var så enkelt som at jeg skrudde blandingskrue innover som gir mer. Jeg trodde det var omvendt.

Begynte å skru utover og minsket blanding , ble deretter kvitt smelling.
Takk for hjelp.

Linerla
Innlegg: 37
Registrert: 22 apr 2014, 15:33
Motorsykkelen din: kawasaki kz 900 76mod

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av Linerla »

Kan også fortelle at jeg måtte synkronisere forgasserne . Den ene viste seg å være i feil stilling (stempel/nål). Nå er Kawan meget bra. Dette kan bare gjøres med vakumeter.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Problemer med "Bløt plugg på Kawa 900 76m"

Legg inn av Kjellrf »

Kan anbefale deg å bruke NGK BP7ES evt BP8ES istedenfor B8ES. Den gir bedre forbrenning. Fungerte bra på min Z1000 da den gikk litt fett.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar