Aprilia scooter starter ikke

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ECX Torment
Innlegg: 2
Registrert: 07 sep 2019, 19:00
Motorsykkelen din: Scooter

Aprilia scooter starter ikke

Legg inn av ECX Torment »

Hei,

Er ny bruker på forumet og håper det er noen drevne "mekkere" som kan gi meg noen hint om problemet mitt....eller scooter´n da :lol

Utfordringen er å få start.... vil ikke på hverken elstart eller kick, når jeg "hjelper" til og sprøyter litt bensin direkte i innsuget (kobler bort luftfilter) starter den som bare rakker´n.

Litt tungvint måte å starte.

Noen som kan hjelpe meg med en diagnose?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aprilia scooter starter ikke

Legg inn av cannon »

Automatchoke som ikke virker?
(Vanskelig med råd uten opplysninger om type bensinsystem etc . Forgasser? Innsprut? Bensinpumpe? Motorstørrelse? Etc.)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Aprilia scooter starter ikke

Legg inn av kjellv »

Jeg tror ingen her kan svare på dette så lenge det ikke foreligger mer nøyaktige opplysninger om scooteren. Type, årsmodell, motorstørrelse osv., dette er viktig å ha avklart.
Gjenganger er ofte problemer med vakuumstyrt bensinkran. Motoren lager vakuum nesten med en gang du trykker på starteren, vakuumsystemet åpner bensinkranen. Hvis en av vakuumslangene lekker inn luft vil dette ikke fungere.

ECX Torment
Innlegg: 2
Registrert: 07 sep 2019, 19:00
Motorsykkelen din: Scooter

Re: Aprilia scooter starter ikke

Legg inn av ECX Torment »

Beklager manglende info, håper det kan sette på nybegynner konto.

Aprilila SR 50 - 2002,, 50cc, 2T, forgasser, manuell choke.

Når jeg først har startet den med bensin direkte i innsug, starter den siden på el om jeg stopper den. Mistenker at om jeg lar den stå et stykket tid så må jeg til med bensin i innsug igjen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Aprilia scooter starter ikke

Legg inn av kjellv »

ECX Torment skrev: 07 sep 2019, 22:23 Beklager manglende info, håper det kan sette på nybegynner konto.

Aprilila SR 50 - 2002,, 50cc, 2T, forgasser, manuell choke.

Når jeg først har startet den med bensin direkte i innsug, starter den siden på el om jeg stopper den. Mistenker at om jeg lar den stå et stykket tid så må jeg til med bensin i innsug igjen.
Start med kontroll av vakuumslanger. Er de tvilsomme, bytt slangene :thumleft

Svar