Støvel fra Biltema

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Støvel fra Biltema

Legg inn av ireit »

Har noe erfaring med denne:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Pe ... 000039913/

Har i noe tid, tittet etter nye støvler til min samboer (st38). Og det har ofte blitt bomturer til div MC butikker da ikke mange har noe å vise i størrelse 38. Så når jeg oppdaget at Biltema hadde en variant dro vi å prøvde den. Passer perfekt. Men så ser vi at støvlen er produsert i noe som kalles kunstskinn. Ikke redd for holdbarheten, men blir dette for tett i forhold til skinn. Eller er dette bare en myte og kanskje kunstskinn er helt OK. Synspunkter?
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av AJ »

ireit skrev: 09 jul 2017, 21:10 Men så ser vi at støvlen er produsert i noe som kalles kunstskinn. Ikke redd for holdbarheten, men blir dette for tett i forhold til skinn. Eller er dette bare en myte og kanskje kunstskinn er helt OK. Synspunkter?
Har et par vinterstøvletter selv fra SparKjøp med fóring og kunstkinn og har aldri merket dårlig lufting, at de blir for varme/klamme eller at kunstskinnet sprekker opp eller forringes på annen måte.

Disse Biltemastøvlene ser jo bra ut og vil helt sikkert funke helt greit :drg -
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

suzuki
Innlegg: 34
Registrert: 31 mar 2017, 20:39
Motorsykkelen din: suzuki gsxr 1000 k2

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av suzuki »

Halla
Jeg har et par støvler fra biltema
Kjørt med dem par sesonger funker for meg

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av Thunderace »

Jeg har de der. Veldig fornøyd :twothumbs:

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg har også kjøpt disse, basert på anbefaling fra en bekjent, tidligere i år. De er relativt greie å gå med, om man skal bevege seg til fots, av sykkelen. Dvs de gir lite "slalomskofølelse". Den gunstige prisen gjorde at jeg tenkte at jeg kunne bytte de ut, i tilfelle bomkjøp. Hittil har jeg ikke sett noen grunn til det. Anbefales.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av ireit »

Takker for fornuftige tilbakemeldinger. Da ligger det nok an til et par slike. :D
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av Speedo »

Kjøpte de der for å ha noe godkjent til kjøreskolen. Det er nå 8 år siden og brukt de jevnlig siden da. Gode å ha på, dog noe "skistøvel" karakteristikk som nevnt over. Til den prisen er det bare å kjøpe!
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

HdBonzo
Innlegg: 1
Registrert: 30 aug 2019, 14:44
Motorsykkelen din: Harley chopper / BMW Sertao

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av HdBonzo »

Jeg kjøpte sånne støvler for å bruke på jobbkjøring fordi de ikke har metall i seg, jeg jobber i SAS og for å holde meg tørr på beina. Joda, de er billige, de er veldig behagelige å ta på seg og ha på seg, men der stopper det. De tåler overhode ikke vann, 15-20 min. i regnvær og jeg er søkk våt på beina. Kunne like gjerne ha kjørt i arbeidssko eller joggesko, disse er totalt ræva til mc-kjøring. Kanskje de kan brukes som støvler på vandreturer i utmark, da kanskje man holder seg tørr på beina. IKKE KJØP DISSE.

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av ireit »

Da må jeg fortelle at min samboer endte opp med disse, etter at jeg startet denne tråden i 2017. Og hun er stor fornøyd. Vi har ikke hatt mye erfaring med regn, så tettheten skal jeg være forsiktig med å utale meg om.
Etter at hun kjøpte disse, har også to andre vi kjenner kjøpt dem og de angrer heller ikke på det.
Det var dumt å høre at dette ikke var løsningen for deg.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av mekkern »

Jeg har også et par som jeg har brukt et par år.også i regn. Hitill helt fine. :D
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ZZR-Erling

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av ZZR-Erling »

Hvis noen har vært innvollvert eller vitne til en kræsj, tviler jeg på at vedkommende hadde noen gang nevnt Biltema noe mer relatert til mc bekledning, hjelm ol!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av gsx750_80 »

HdBonzo skrev: 30 aug 2019, 14:54 Jeg kjøpte sånne støvler for å bruke på jobbkjøring fordi de ikke har metall i seg, jeg jobber i SAS og for å holde meg tørr på beina. Joda, de er billige, de er veldig behagelige å ta på seg og ha på seg, men der stopper det. De tåler overhode ikke vann, 15-20 min. i regnvær og jeg er søkk våt på beina. Kunne like gjerne ha kjørt i arbeidssko eller joggesko, disse er totalt ræva til mc-kjøring. Kanskje de kan brukes som støvler på vandreturer i utmark, da kanskje man holder seg tørr på beina. IKKE KJØP DISSE.
Jeg kjører totalt 80-90 min hver dag, ofte i regn. De eneste gangene jeg har blitt våt på føttene var når jeg ikke hadde buksa utenpå støvlene. Overrasket dersom det skulle være mulig å bli særlig våt på bena med disse, med mindre man ikke lukker glidelås og/eller har de UTENPÅ buksebenet, og ikke omvendt.
Er veldig godt fornøyd med mine. Har kjørt et 5-sifret antall km med de, og glidelåser og borrelås fungerer fortsatt fint, og slitasje synes knapt.
Meget godt fornøyd, og vil absolutt anbefale disse.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av kjellv »

Utfordringen med gode støvler er ikke nødvendigvis bare at de holder deg tørr når det regner, de skal også helst holde deg noenlunde tørr på beina når det er 30+ og sol også. Det krever litt. Hva er din erfaring med dette?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av mekkern »

ZZR-Erling skrev: 30 aug 2019, 18:06 Hvis noen har vært innvollvert eller vitne til en kræsj, tviler jeg på at vedkommende hadde noen gang nevnt Biltema noe mer relatert til mc bekledning, hjelm ol!
Kroppen vår er nok ofte skrøpligere enn kjøreutstyret når det smeller skikkelig...biltema eller alpinestars/shohei..alle må godkjennes etter samme standarder.

Har opplevd noen ulykker gjennom årene og den eneste gangen jeg har opplevd dårlig funksjon er han som tryna med dårlige joggesko... den ene forlot beinet og den andre gnagde det seg hull i så det blødde fra foten..han hadde rundt 70 da han mistet kontrollen ved innbremsing.

En som demonterte hele sykkelen, kroppen og 50 meter med midtdeler på E6 i østfold kunne nok ha kjørt naken uten at resultatet hadde endret seg.

Vi har nok overdreven tro på kjøreutstyret i mange tilfeller..når jeg opplever hvilke sjanser mange tar...

men nå har det kommet nye klassifiseringer av kjøreutstyr forresten:AAA-AA-A-B-C..
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/n ... -explained

Kjøpte ny jakke i våres og den har de nye klassifiseringene..
og det er vel et tidsspørsmål før det blir påkrevet av forsikringsbransjen i første omgang...spesielt ryggbeskytter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Støvel fra Biltema

Legg inn av mekkern »

kjellv skrev: 30 aug 2019, 19:44 Utfordringen med gode støvler er ikke nødvendigvis bare at de holder deg tørr når det regner, de skal også helst holde deg noenlunde tørr på beina når det er 30+ og sol også. Det krever litt. Hva er din erfaring med dette?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Siden jeg svetter som en gris på beina selv i sandaler og flipflopper er ikke jeg den beste til å forske på dette men svetter ikke mer enn i "joggesko" i de omtalte skoene..det er ikke som gummistøvler..men de har heller ikke kjøleaggregat... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar