Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av AJ »

Nye 1290 SA T, regner jeg med?
170 HK :O ...

Håper de kan lære noe av Moto Guzzi hva gjelder eksospotte design og hvor godt denne ligger inntil sykkelen som den gjør på V85TT.

Uansett er dette en spennende sykkel :yeyeye .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av simpson »

Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 19 aug 2019, 18:59 Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
Langt på vei enig med deg.
Men likevel, designet på disse bildene er neppe det endelige. Tror nok også eksosen blir seende bedre ut enn det tilsynelatende kjapt sammensveisede på den avbildede prototypen.

Det endelige resultatet blir nok bedre. Men KTM Super Adventure vil nok aldri bli en designperle... :roll .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Trekkplaster
Innlegg: 38
Registrert: 04 jul 2017, 08:15
Motorsykkelen din: 1290 SA S '21, Duke 390 '19

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av Trekkplaster »

Kan se ut som tanken kan ligge nedover siden av sykkelen som på 790 adventure.
Lavere tyngdepunkt har sikkert ikke disse syklene vondt av :)

Edit: Den åpningen i frontlykten ser jo litt spesiell ut...adaptiv cruise control på gang?

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av pekle »

Evolusjonen har gitt nebbsykkelfamilien mer prosaisk praktikalitet enn påfuglpåfunn ja

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av simpson »

AJ skrev: 19 aug 2019, 19:20
simpson skrev: 19 aug 2019, 18:59 Vil ikke påstå at den var direkte lekker.
Mener de har langt igjen når det gjelder design i forhold til sine naboer i sør.
Skulle dessuten tro at Kawasaki har laget eksos for de.
Langt på vei enig med deg.
Men likevel, designet på disse bildene er neppe det endelige. Tror nok også eksosen blir seende bedre ut enn det tilsynelatende kjapt sammensveisede på den avbildede prototypen.

Det endelige resultatet blir nok bedre. Men KTM Super Adventure vil nok aldri bli en designperle... :roll .
Ja får håpe det.
Den du har ser mye bedre ut. :thumleft

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av dypen »

Adaptive cruise control på 2020 modell:

Motorrad Magazin says that the revised bike will be available in 2020. Here’s what they are saying are the new tidbits:

The bike’s fairing is much larger to improve wind protection.
The fuel tanks now are at the bottom of the fairing. This move is much like the new 790 Adventure’s fuel storage.
The wider fairing provides more space for a larger two piece radiator to aid in cooling.
A larger exhaust canister helps reduce emissions and noise in keeping with the upcoming Euro 5 emission limits.
Some engine tuning will occur that will increase both power and torque.
While the frame is slightly modified, the rear sub-frame is now cast aluminum.
The bike utilizes a new larger swingarm.
Adaptive cruise control will be available as an option. Reportedly, the system provides the rider with both optical and audible warning signals.
Electronic aids are plentiful. Cornering ABS, switchable engine modes, incline based traction control, and more are available.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av AJ »

Spennende å se hva sluttresultatet blir :yeyeye !
Tipper tanken blir på 30+ liter og at sittehøyden blir et par cm. lavere på det laveste. Dermed bedre tilpasset for flere.
Og 170 HK... :knegg .
Ikke at det er nødvendig på noen som helst måte. Men likevel... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av mekkern »

første som slo meg var:
Bilde
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 29 aug 2019, 23:39 første som slo meg var:
Bilde
:knegg
Ikke helt uenig...
Fronten på KTM trenger god tid til tilvenning for mange av oss.
Men siden sykkelen har så mange andre utmerkede egenskaper så lærer man seg fort til å leve med det... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av ZZR-Erling »

Sikkert en rå humputjevner og pakkeplattform.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av Snikendeugle »

Synes den ser ganske så fin ut, men jeg liker nok mer 1190R looken som de først var ute med.
Ser ut som de tar litt fra 790 Adventure i denne med veldig lavmontert tank. Det hjelper nok mye på kjøreegenskapene!

Når det kommer til orginale eksosen, så er det noe jeg fint ser bort i fra på alle nye sykler. Denne er bygd for å komme igjennom Euro kravene, og ryker ganske fort om jeg skulle vurdert syklene uansett :)
Sist redigert av Snikendeugle den 30 aug 2019, 12:47, redigert 2 ganger totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny 1290 SUPER ADVENTURE 2020

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 19 aug 2019, 19:20 ...Men KTM Super Adventure vil nok aldri bli en designperle... :roll .
Jeg kan ikke annet enn å være enig med deg der. Men uansett er det kanskje den adventure sykkelen jeg liker best av de som finnes der ute. Hvis man ser bort fra Multistrada selvsagt. Den vinner overlegent på utseende og design.

Svar