Weekend parkering av MC i Trondheim

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
danfuruvarp
Innlegg: 12
Registrert: 06 feb 2018, 10:03
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin ATAS DCT 2022

Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av danfuruvarp »

Hei!

i og med at samboer skal være i Trondheim i 3 uker, så har har jeg lyst til å kjøre MC opp for å besøke. Samboer har hotell midt i sentrum i Trondheim, men der er det ingen parkering. Da kommer spørsmålet er det noen som har en ide hvor jeg kan parkere en MC over helgen, Jeg er litt skeptisk til å la sykkelen stå ute så lenge i sentrum... :scratch :scratch :scratch

Takker og bukker for alle innspill :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av Bjerknez »

Spør hotellet om dem har parkeringsplass. Mange hoteller har dette og man betaler stort sett bare en fast sum.

danfuruvarp
Innlegg: 12
Registrert: 06 feb 2018, 10:03
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin ATAS DCT 2022

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av danfuruvarp »

Hei!

Dette er leilighetshotell så parkering for meg er det ikke :-k :-k

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av pekle »

Parkeringshus, Leutenhaven f.eks?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av Bjerknez »

Hvis det er dette leilighetshotellet i Trondheim så står det "gratis parkering"
http://www.tlh.no/no_tjenester.html

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av Bjerknez »

Ser jo det er flere slike hoteller i bartebyen, så det ble litt søkt :)

Glem det :)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av gsx750_80 »

Her er kart over mc-parkeringsplasser i Trondheim: https://trondheimparkering.no/parkering/mc-parkering

Skulle jeg ha parkert i sentrum ville jeg antakelig valgt Fjordgata, ved Ravnkloa, fordi det er tilstrekkelig trafikk der til at det ville kunne påkalle oppmerksomhet dersom noen tuklet med en MC for lenge.. Eventuelt Søndre gate, i nærheten av Burgerking. Av samme årsak.

Ola Brun parkering har antakelig fortsatt den billigste parkeringen i Trondheim, innomhus. For få uker siden parkerte jeg der
en natt, for halv pris i forhold til bil. Det går an å ringe og spørre. https://www.bilbrun.no/parkering-bensinstasjon .

På universitetsområdet på Gløshaugen kan du stå gratis fra fredag kl. 16, til og med mandag morgen. Der er det flere mc- og bil-parkeringsplasser, og en del kameraovervåkning.. https://innsida.ntnu.no/wiki/-/wiki/Nor ... -parkering

Vil man være enda sikrere, går det an å parkere gratis, til enhver tid, på bakkeplan i parkeringshuset på Værnes.
Buss har holdeplass noen meter unna, og toget stopper anslagsvis 2-300 meter unna mc-parkeringen der.¨
https://avinor.no/flyplass/trondheim/parkering/

danfuruvarp
Innlegg: 12
Registrert: 06 feb 2018, 10:03
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin ATAS DCT 2022

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av danfuruvarp »

Tusen takk for svar! Da har jeg litt å gå etter, jeg betaler gjerne for en plass så lenge det ikke er altfor dyrt for en weekend

Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av schnellfahrer »

I fjor parkerte jeg i parkeringshuset under Scandic. Var plass til å kjøre rundt bommen. Der stod den et par dager med telt og sovepose stroppet på utsiden av koffertene. Ikke at jeg vil garantere at det vil fungere greit en gang til, men det var min erfaring ;)
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av gsx750_80 »

schnellfahrer skrev: 21 aug 2019, 20:19 I fjor parkerte jeg i parkeringshuset under Scandic. Var plass til å kjøre rundt bommen. Der stod den et par dager med telt og sovepose stroppet på utsiden av koffertene. Ikke at jeg vil garantere at det vil fungere greit en gang til, men det var min erfaring ;)
Det er 4 Scandic-hoteller i Trondheim; Bakklandet, Lerkendal, Nidelven, Solsiden. (Det er ikke hotellene som driver parkeringsanleggene.) Dersom du parkerte uten å løse billett var du antakelig heldig om du unnslapp kontroll.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 21 aug 2019, 21:44
schnellfahrer skrev: 21 aug 2019, 20:19 I fjor parkerte jeg i parkeringshuset under Scandic. Var plass til å kjøre rundt bommen. Der stod den et par dager med telt og sovepose stroppet på utsiden av koffertene. Ikke at jeg vil garantere at det vil fungere greit en gang til, men det var min erfaring ;)
Det er 4 Scandic-hoteller i Trondheim; Bakklandet, Lerkendal, Nidelven, Solsiden. (Det er ikke hotellene som driver parkeringsanleggene.) Dersom du parkerte uten å løse billett var du antakelig heldig om du unnslapp kontroll.
Apcoa for eksempel, har svært nidkjære ansatte. Der jeg arbeider har de kontroll opptil flere ganger om dagen.

Brukeravatar
kestrom1
Innlegg: 40
Registrert: 01 okt 2018, 08:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2015

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av kestrom1 »

Royal Garden hadde i hvertfall parkering i underetasjen tidligere. Parkerte sykkelen der for en del år siden.

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Weekend parkering av MC i Trondheim

Legg inn av Solo-rider »

Ser at denne linken er noen år gammel. Så tar spørsmålet opp på ny. Vurderer kjøre mc til Trondheim på et 5 dagers kurs med jobben.
Kan ikke velge hotel selv.
Så er det noen som vet om en trygg innendørs parkeringsplass nær sentrum av Trondheim hvor sykkelen kan stå i 5 dager ?
Eventuelt hvor mye det koster pr døgn.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Svar