Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Diavel er ingen sinke, det er i utgangspunktet heller ikke noe problem. Men det er stor forskjell på en sykkel som er bygget for høy fart som S1000R og en sykkel der kreftene er tilgjengelig.

På S1000R er sitteposisjon, motor, og alt ved sykkelen presser deg til å jage fart og skarpe svinger i høy fart. Sykkelen føles noe kjedelig i lavere fart og på rette strekninger

På Diavel på den andre side er ikke kjedelig i lavere fart. Den er veldig behagelig å cruise på, noe som gjør set gøy å kjøre også på rette strekninger. Samtidig har du mer av kraften tilgjengelig i de lavere registrene. Det at du har kraft tilgjengelig føles godt, men ikke nødvendig.

Med tanke på kjøremønster, kortere turer i nærområdet og et ønske om å få dratt på lengre turer synes jeg sykkelen passer godt til mitt kjøremønster. Jeg vil ha mindre dårlig samvittighet for å la diavelen stå i perioder enn min nåværende sykkel.

At det antakelig ikke ble noe billigere var jeg jo forsåvidt klar over

At jeg jobber i politiet har vel ikke noe med sykkelen som sådan å gjøre?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av barske »

Testet Diavel i sommer jeg og, og syns det var en fantastisk kjøremaskin! Det var mye mer comfort på denne kontra xDiavel. På xDiavel henger du mer i styret og siden det er mye krefter blir det slitsomt ved pådrag.
Enig med du.. Blir det cruiser henger Diavel høyt på listen :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av TGR »

Jeg mista lappen i 1970, for 10 mnd. Det var sunt for mitt vedkommende. 😆
Jeg kan knapt forestille meg hvor komplisert tilværelsen hadde blitt uten sertifikat, og det er behagelig å kjøre sykler som ikke trygler om mer fart, hele tida 👍😊

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Da var biken solgt, det er en merkelig følelse nå... :O
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:48 Da var biken solgt, det er en merkelig følelse nå... :O
Gratulerer :)

Du solgte sikkert til en av de fem jeg takket nei til, haha.

Uansett... jeg har god tid. Blir den ikke solgt så har jeg dne ett år til. Ikke noe stress :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 15 aug 2019, 07:50
Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:48 Da var biken solgt, det er en merkelig følelse nå... :O
Gratulerer :)

Du solgte sikkert til en av de fem jeg takket nei til, haha.

Uansett... jeg har god tid. Blir den ikke solgt så har jeg dne ett år til. Ikke noe stress :thumleft
Nei gjorde nok ikke det. Solgte til en som viste å sette pris på at sykkelen er i riktige farger, og ikke wannabe ducati 😊
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:55
Bjerknez skrev: 15 aug 2019, 07:50
Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:48 Da var biken solgt, det er en merkelig følelse nå... :O
Gratulerer :)

Du solgte sikkert til en av de fem jeg takket nei til, haha.

Uansett... jeg har god tid. Blir den ikke solgt så har jeg dne ett år til. Ikke noe stress :thumleft
Nei gjorde nok ikke det. Solgte til en som viste å sette pris på at sykkelen er i riktige farger, og ikke wannabe ducati 😊
Ja, sykkelen din glir rett inn i 17.mai toget med de fargene! :twothumbs:
Eller... nå er det jo ikke sykkelen din lenger... :sorry

Det er nesten så jeg gruer meg litt til å selge sykkelen... Jeg er rett og slett usikker på om det blir kjøp av sykkel igjen... blir i så tillfelle slutten på en æra.... Vertfall for en stund... :redface

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 15 aug 2019, 08:08
Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:55
Bjerknez skrev: 15 aug 2019, 07:50
Stian87 skrev: 15 aug 2019, 07:48 Da var biken solgt, det er en merkelig følelse nå... :O
Gratulerer :)

Du solgte sikkert til en av de fem jeg takket nei til, haha.

Uansett... jeg har god tid. Blir den ikke solgt så har jeg dne ett år til. Ikke noe stress :thumleft
Nei gjorde nok ikke det. Solgte til en som viste å sette pris på at sykkelen er i riktige farger, og ikke wannabe ducati 😊
Ja, sykkelen din glir rett inn i 17.mai toget med de fargene! :twothumbs:
Eller... nå er det jo ikke sykkelen din lenger... :sorry
Stemmer det, garasjen føles merkelig tom på tross av at det er mye annet der :sorry
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av xyvind »

Gratulerer/kondolerer..

Sykkelen min er nyvaska, den.. hadde akkurat en crisp og duggfrisk tur til jobb! Tenkte bare nevne det..

Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av TGR »

Huff..... Tom garasje er no dritt. Hadde det i 6 år...... :-k
Men det er mye fint å få kjøpt for rimelige penger, i fht flett nye sykler :twothumbs:

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 10 aug 2019, 06:49 Diavel er ingen sinke, det er i utgangspunktet heller ikke noe problem. Men det er stor forskjell på en sykkel som er bygget for høy fart som S1000R og en sykkel der kreftene er tilgjengelig.

På S1000R er sitteposisjon, motor, og alt ved sykkelen presser deg til å jage fart og skarpe svinger i høy fart. Sykkelen føles noe kjedelig i lavere fart og på rette strekninger

På Diavel på den andre side er ikke kjedelig i lavere fart. Den er veldig behagelig å cruise på, noe som gjør set gøy å kjøre også på rette strekninger. Samtidig har du mer av kraften tilgjengelig i de lavere registrene. Det at du har kraft tilgjengelig føles godt, men ikke nødvendig.

Med tanke på kjøremønster, kortere turer i nærområdet og et ønske om å få dratt på lengre turer synes jeg sykkelen passer godt til mitt kjøremønster. Jeg vil ha mindre dårlig samvittighet for å la diavelen stå i perioder enn min nåværende sykkel.

At det antakelig ikke ble noe billigere var jeg jo forsåvidt klar over

At jeg jobber i politiet har vel ikke noe med sykkelen som sådan å gjøre?
Det var bare det at argumentene dine som ble sitert på forrige side krasjet totalt med Ducati Diavel. :knegg
Dessuten nevnte du jo at du ville ha mindre motor fordi du var redd for førerkortet. Nå har ikke jeg sjekket grundig, men Diavel har vel større motor enn S1000R. Vertfall er forskjellen forsvinnende lite :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Ja det er dritt med tom garasje, derfor tror jeg ikke den e
Blir tom så lenge. Driver og dealer litt nå, om jeg får det som jeg vil dukker det muligens opp en sykkel i løpet av kort tid.

Fint bilde Øyvind!!

Takk for kondolanser, men jeg er veldig klar på at det var riktig valg å ta, selv om det er vemodig og føles litt feil at en annen kjører av gårde med sykkelen din. :redface :sorry

Ove: jo det stemmer at Diavel både er dyrere og har større motor (160 hk og 1200cc)

Men den er annerledes å kjøre. Den pusher deg ikke ut i fart på samme måte, kraften ligger mer på lur, som en bjørn.. :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 aug 2019, 10:49 Ove: jo det stemmer at Diavel både er dyrere og har større motor (160 hk og 1200cc)

Men den er annerledes å kjøre. Den pusher deg ikke ut i fart på samme måte, kraften ligger mer på lur, som en bjørn.. :knegg
Hehe, jeg må si du har uhyre dårlig selvkontroll til politimann å være, hvis en annen sittestilling er det som skal til for at du ikke skal bli en lovbryter, eller er redd for å bli det. :knegg

Men uansett... vi har alle våre preferanser. Jeg har selv hatt en del rare preferanser opp igjennom. Jeg skal ikke kverulere noe mer med deg. Tok det opp fordi det var litt gøy med så mange direkte motsigelser. Men å endre mening er jo fullt lovlig. Been there done that :twothumbs:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 10 aug 2019, 03:06
haakeik skrev: 09 aug 2019, 22:51
Stian87 skrev: 09 aug 2019, 20:12 "I dag har jeg prøvekjørt nye Ducati DiavelS. Diavelen har fått ny motor, nytt display og quickshift opp og ned"
"Sykkelen er også overraskende svingvillig, det var null problem å ta selv krappe svinger med god fart. I tillegg er det et voldsomt drag i sykkelen som ikke stopper, med over 160 hk er det null problem å dra fra det meste"
"Avgjort en sykkel som kan være en aktuell kandidat"
Fin sykkel er det, men jeg får ikke logikken til å stemme helt i forhold til tidligere uttalelser :lol :scratch

Sitat: I forbindelse med kjøp av bil nr 2 syntes jeg det ble litt voldsomt med en så dyr sykkel også
Sitat: Jeg kjører mye mindre enn før, jeg har ikke hatt noen lengre turer i år og kjører ikke lenger frem og tilbake til jobb
Sitat: Jeg er helt avhengig av sertifikat i jobben min, det tar seg dårlig ut om jeg kjører for fort, og i verste fall kan det få konsekvenser for jobben.
Sitat: Jeg jobber i politiet
Sitat: S1000R er overkill i forhold til mitt kjøremønster
Sitat: Jeg er derfor kommet til st jeg må ha noe annet, med mindre motor, helst rimligere (men det blir det sikkert ikke)
:lol :lol :lol :lol :lol

Er helt klart noe med argumentrekken som skurrer her altså :lol
Det er flere som har møtt seg selv i døra med tidligere påstander og kommentarer om kubikk, hk og sykkeltyper. Og fellesnevner er S1000R :knegg :knegg :knegg :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 15 aug 2019, 10:59
Bjerknez skrev: 10 aug 2019, 03:06
haakeik skrev: 09 aug 2019, 22:51
Stian87 skrev: 09 aug 2019, 20:12 "I dag har jeg prøvekjørt nye Ducati DiavelS. Diavelen har fått ny motor, nytt display og quickshift opp og ned"
"Sykkelen er også overraskende svingvillig, det var null problem å ta selv krappe svinger med god fart. I tillegg er det et voldsomt drag i sykkelen som ikke stopper, med over 160 hk er det null problem å dra fra det meste"
"Avgjort en sykkel som kan være en aktuell kandidat"
Fin sykkel er det, men jeg får ikke logikken til å stemme helt i forhold til tidligere uttalelser :lol :scratch

Sitat: I forbindelse med kjøp av bil nr 2 syntes jeg det ble litt voldsomt med en så dyr sykkel også
Sitat: Jeg kjører mye mindre enn før, jeg har ikke hatt noen lengre turer i år og kjører ikke lenger frem og tilbake til jobb
Sitat: Jeg er helt avhengig av sertifikat i jobben min, det tar seg dårlig ut om jeg kjører for fort, og i verste fall kan det få konsekvenser for jobben.
Sitat: Jeg jobber i politiet
Sitat: S1000R er overkill i forhold til mitt kjøremønster
Sitat: Jeg er derfor kommet til st jeg må ha noe annet, med mindre motor, helst rimligere (men det blir det sikkert ikke)
:lol :lol :lol :lol :lol

Er helt klart noe med argumentrekken som skurrer her altså :lol
Det er flere som har møtt seg selv i døra med tidligere påstander og kommentarer om kubikk, hk og sykkeltyper. Og fellesnevner er S1000R :knegg :knegg :knegg :knegg
Jeg tror nok de fleste av oss er skyldige der ja :knegg

Vare bare litt ekstra artig når det var såpass graverende og med så liten tid mellom postene :knegg

Svar