MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Når passer det deg best med MCsiden-treff på Gullvågcampingen?

Avstemmingen ble avsluttet den 24 jun 2019, 23:30

Uke 33 (16. - 18. aug.)
3
21%
Uke 34 (23. - 25. aug)
11
79%
 
Stemmer totalt: 14

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av Audi Mannen »

L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

Audi Mannen skrev: 14 aug 2019, 13:23 L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
L på ryggen kan skaffes. Radio kan nok også skaffes, burde skaffet meg det etterhvert uansett til senere bruk også. Venn med noen år i salen (eller en sal i det hele tatt) er værre. Kjenner i grunn bare én person jeg kan kjøre sykkel med, og han er på ferie :P
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

VindR skrev: 14 aug 2019, 13:32
Audi Mannen skrev: 14 aug 2019, 13:23 L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
L på ryggen kan skaffes. Radio kan nok også skaffes, burde skaffet meg det etterhvert uansett til senere bruk også. Venn med noen år i salen (eller en sal i det hele tatt) er værre. Kjenner i grunn bare én person jeg kan kjøre sykkel med, og han er på ferie :P
Er vel en del folk som kjører forbi Gjøvik, og kan dra deg med oppover :)
Kunne ha gjort det jeg, men skal ikke returnere før onsdag kveld.....

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

TGR skrev: 14 aug 2019, 13:34
VindR skrev: 14 aug 2019, 13:32
Audi Mannen skrev: 14 aug 2019, 13:23 L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
L på ryggen kan skaffes. Radio kan nok også skaffes, burde skaffet meg det etterhvert uansett til senere bruk også. Venn med noen år i salen (eller en sal i det hele tatt) er værre. Kjenner i grunn bare én person jeg kan kjøre sykkel med, og han er på ferie :P
Er vel en del folk som kjører forbi Gjøvik, og kan dra deg med oppover :)
Kunne ha gjort det jeg, men skal ikke returnere før onsdag kveld.....
Jeg må nesten være hjemme igjen Mandag, så det blir nok litt lenge. Men tusen takk for tilbudet!

Hvis det er noen som ikke har noe i mot å ha med seg en fersking (og å kjøre rundt med gul vest og 'L') og skal forbi Gjøvik, så er det bare å rope ut ;) Så kan jeg se om jeg får muligheten til å slenge meg med :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av AJ »

TGR skrev: 14 aug 2019, 13:34
VindR skrev: 14 aug 2019, 13:32
Audi Mannen skrev: 14 aug 2019, 13:23 L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
L på ryggen kan skaffes. Radio kan nok også skaffes, burde skaffet meg det etterhvert uansett til senere bruk også. Venn med noen år i salen (eller en sal i det hele tatt) er værre. Kjenner i grunn bare én person jeg kan kjøre sykkel med, og han er på ferie :P
Er vel en del folk som kjører forbi Gjøvik, og kan dra deg med oppover :)
Kunne ha gjort det jeg, men skal ikke returnere før onsdag kveld.....
Dele på oppgaven, kan det være en mulighet?
TGR på vei oppover og under treffet (siden han allerede har tilbudt seg... ;) ) mens jeg eller en annen tar på seg oppgaven hjem igjen.
Fortsatt lusikker på når og hvor jeg kjører til treffet.
Hjemturen skjer på E-6'en.

Har for øvrig aldri vært ledsager på MC, så passelig usikker på hvordan dette er. Spesielt dette med kommunikasjon... :-k .
Men det er kanskje ingen stor utfordring med radiosett, for alt jeg vet :dontknow ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 14 aug 2019, 14:34
TGR skrev: 14 aug 2019, 13:34
VindR skrev: 14 aug 2019, 13:32
Audi Mannen skrev: 14 aug 2019, 13:23 L på ryggen og en god venn med noen år i salen med radio løser mye.
L på ryggen kan skaffes. Radio kan nok også skaffes, burde skaffet meg det etterhvert uansett til senere bruk også. Venn med noen år i salen (eller en sal i det hele tatt) er værre. Kjenner i grunn bare én person jeg kan kjøre sykkel med, og han er på ferie :P
Er vel en del folk som kjører forbi Gjøvik, og kan dra deg med oppover :)
Kunne ha gjort det jeg, men skal ikke returnere før onsdag kveld.....
Dele på oppgaven, kan det være en mulighet?
TGR på vei oppover og under treffet (siden han allerede har tilbudt seg... ;) ) mens jeg eller en annen tar på seg oppgaven hjem igjen.
Fortsatt lusikker på når og hvor jeg kjører til treffet.
Hjemturen skjer på E-6'en.

Har for øvrig aldri vært ledsager på MC, så passelig usikker på hvordan dette er. Spesielt dette med kommunikasjon... :-k .
Men det er kanskje ingen stor utfordring med radiosett, for alt jeg vet :dontknow ?
Det kunne jo vært en mulighet det også, men det blir helt opp til de som evt. melder seg da. Jeg kan jo skjønne hvis folk er skeptiske til å skulle stå ansvarlig for en uten førerkort og er redde for å få turen "ødelagt" fordi de ikke kan kjøre som de vil. Jeg hater også å lage masse ekstra styr og jobb for folk.

Kravene er vell bare at ledsageren skal ha hatt førerkortet sammenhengene i 5 år, begge må bruke vest med 'L' på og det må være kommunikasjon. Intercom er jo det beste, men det er også godkjent å bruke handsfree på tlf. En må bare ha muligheten til å kommunisere. Så skal vell egentlig ledsageren bare "være der" og forklare hvis noe blir gjort helt galt og komme med tips ved behov/ønske. Etter 17 år på veien så tror (og håper) jeg at jeg ikke skal være så altfor ille å ha med seg, selv om lite av den tiden er på to hjul :P

Si ifra hvis denne diskusjonen skal tas et annet sted. Føler at jeg driver å kaprer tråden her :-# :x
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

Jeg har gjort dette én gang tidligere. Dvs, jeg har lært opp 2 døtre på mc, men det var i forrige årtusen, uten krav til kommunikasjon :crazy:

Men jeg har altså gjort det én gang i moderne tid, med kommunikasjon. Slikt utstyr har ikke jeg, så fikk låne noe lurvete greier som funka dårlig. Men vi kjørte jo "lovlig" i det minste.

Men da blir det litt opp til VindR å skaffe utstyr, altså vest med L og noe kommunikasjonsgreier som kan brukes. :twothumbs:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

VindR skrev: 14 aug 2019, 14:48 Det kunne jo vært en mulighet det også, men det blir helt opp til de som evt. melder seg da. Jeg kan jo skjønne hvis folk er skeptiske til å skulle stå ansvarlig for en uten førerkort og er redde for å få turen "ødelagt" fordi de ikke kan kjøre som de vil. Jeg hater også å lage masse ekstra styr og jobb for folk.

Kravene er vell bare at ledsageren skal ha hatt førerkortet sammenhengene i 5 år, begge må bruke vest med 'L' på og det må være kommunikasjon. Intercom er jo det beste, men det er også godkjent å bruke handsfree på tlf. En må bare ha muligheten til å kommunisere. Så skal vell egentlig ledsageren bare "være der" og forklare hvis noe blir gjort helt galt og komme med tips ved behov/ønske. Etter 17 år på veien så tror (og håper) jeg at jeg ikke skal være så altfor ille å ha med seg, selv om lite av den tiden er på to hjul :P

Si ifra hvis denne diskusjonen skal tas et annet sted. Føler at jeg driver å kaprer tråden her :-# :x
Denne tråden har bare godt av å bli kapret, alt for lite aktivitet i den, så fint at den ligger høyt oppe :lol
Jeg har hatt lappen sammenhengende siden 1969, så den biten er grei. Du er jo en voksen person med trafikk-erfaring, så da har jeg bare ett krav, og det er at du kjører som folk :twothumbs:

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

TGR skrev: 14 aug 2019, 14:51 Jeg har gjort dette én gang tidligere. Dvs, jeg har lært opp 2 døtre på mc, men det var i forrige årtusen, uten krav til kommunikasjon :crazy:

Men jeg har altså gjort det én gang i moderne tid, med kommunikasjon. Slikt utstyr har ikke jeg, så fikk låne noe lurvete greier som funka dårlig. Men vi kjørte jo "lovlig" i det minste.

Men da blir det litt opp til VindR å skaffe utstyr, altså vest med L og noe kommunikasjonsgreier som kan brukes. :twothumbs:

Denne tråden har bare godt av å bli kapret, alt for lite aktivitet i den, så fint at den ligger høyt oppe :lol
Jeg har hatt lappen sammenhengende siden 1969, så den biten er grei. Du er jo en voksen person med trafikk-erfaring, så da har jeg bare ett krav, og det er at du kjører som folk :twothumbs:
Tusen takk for tilbudet! Tror nok ikke dette blir noe problem for deg da. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å ikke ligge forran og irritere deg for mye :P

Da må jeg bare være sikker på at jeg har følge ned igjen til Gjøvik, så skal jeg få bekreftet om jeg kommer meg oppover den helgen. Hvis dette blir aktuelt, så skal ikke vester bli noe problem. Det har de på Biltema her til noen få kroner. Så skal jeg få skaffet noe å prate gjennom også.

Jeg skal kjøre så godt som folk som jeg klarer :twothumbs: Venter heller med å legge til uvaner til etter at lappen er i boks ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

VindR skrev: 14 aug 2019, 15:26 Tusen takk for tilbudet! Tror nok ikke dette blir noe problem for deg da. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å ikke ligge forran og irritere deg for mye :P

Da må jeg bare være sikker på at jeg har følge ned igjen til Gjøvik, så skal jeg få bekreftet om jeg kommer meg oppover den helgen. Hvis dette blir aktuelt, så skal ikke vester bli noe problem. Det har de på Biltema her til noen få kroner. Så skal jeg få skaffet noe å prate gjennom også.

Jeg skal kjøre så godt som folk som jeg klarer :twothumbs: Venter heller med å legge til uvaner til etter at lappen er i boks ;)
Du skal i hvert fall ikke ligge foran og tenke på at jeg kanskje blir irritert :[-X
Full fokus på egen kjøring, godt innafor egen mestringsgrense. Jeg kjører en svær stressless, så meg behøver du ikke bekymre deg for :lol

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

TGR skrev: 14 aug 2019, 15:33
VindR skrev: 14 aug 2019, 15:26 Tusen takk for tilbudet! Tror nok ikke dette blir noe problem for deg da. Hvis det blir aktuelt, så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å ikke ligge forran og irritere deg for mye :P

Da må jeg bare være sikker på at jeg har følge ned igjen til Gjøvik, så skal jeg få bekreftet om jeg kommer meg oppover den helgen. Hvis dette blir aktuelt, så skal ikke vester bli noe problem. Det har de på Biltema her til noen få kroner. Så skal jeg få skaffet noe å prate gjennom også.

Jeg skal kjøre så godt som folk som jeg klarer :twothumbs: Venter heller med å legge til uvaner til etter at lappen er i boks ;)
Du skal i hvert fall ikke ligge foran og tenke på at jeg kanskje blir irritert :[-X
Full fokus på egen kjøring, godt innafor egen mestringsgrense. Jeg kjører en svær stressless, så meg behøver du ikke bekymre deg for :lol
Se der, du har jo "mentor-stillingen" på plass allerede :twothumbs:

Har akkurat fått sjekket at helgen er ledig, og det er den. Så da kan det hende det blir tur ja, så fort jeg veit jeg ikke blir stående fast oppi der :D
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av TGR »

VindR skrev: 14 aug 2019, 15:41 Se der, du har jo "mentor-stillingen" på plass allerede :twothumbs:
Gammal instruktør. Ligger i ryggmargen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 14 aug 2019, 15:41 Har akkurat fått sjekket at helgen er ledig, og det er den. Så da kan det hende det blir tur ja, så fort jeg veit jeg ikke blir stående fast oppi der :D
Om ingen andre stiller så skal jeg sørge for å ledsage deg tilbake til Gjøvik på søndag. En rolig stressfri hjemreise fra et treff jeg er sikker på blir en hyggelig opplevelse for deg og selvfølgelig også oss andre, som har møtte hverandre før.

Også må jeg jo legge til at jeg synes det er stas at du hopper i det slik det ser ut til at du kommer til å gjøre. Veldig bra!
Og skulle det komme skjær i sjøen som gjør at du likevel ikke får tatt turen, så vil det by seg gode muligheter senere til både å kjøre turer og delta på treff med folk her inne på MCsiden.no :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av Rha »

Fint. En Yamaha til :thumleft
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Snart klart for MCsidens treff august 2019 på Gullvåg Camping i Trøndelag!

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 14 aug 2019, 15:50
VindR skrev: 14 aug 2019, 15:41 Har akkurat fått sjekket at helgen er ledig, og det er den. Så da kan det hende det blir tur ja, så fort jeg veit jeg ikke blir stående fast oppi der :D
Om ingen andre stiller så skal jeg sørge for å ledsage deg tilbake til Gjøvik på søndag. En rolig stressfri hjemreise fra et treff jeg er sikker på blir en hyggelig opplevelse for deg og selvfølgelig også oss andre, som har møtte hverandre før.

Også må jeg jo legge til at jeg synes det er stas at du hopper i det slik det ser ut til at du kommer til å gjøre. Veldig bra!
Og skulle det komme skjær i sjøen som gjør at du likevel ikke får tatt turen, så vil det by seg gode muligheter senere til både å kjøre turer og delta på treff med folk her inne på MCsiden.no :thumleft .
Tusen hjertelig takk for det. Setter utrolig stor pris på dette altså! Takker ja til tilbudet, så lenge jeg ikke er til for mye bry :)

Jeg tenkte at jeg like gjerne kunne hoppe ut i det, så lenge det løste seg med ledsager. Det er litt dette som er grunnen til at jeg tar lappen også. Friheten, turer, samholdet, det sosiale aspektet, det inkluderende miljøet, osv. Jeg har alltid hørt at det er noe helt eget med miljøet rundt motorsykler, og jeg kan se at dette stemmer her (på en positiv måte ;)). Samtidig så er jo dette en fin anledning til å få kjørt litt ekstra før oppkjøringen også, og bli kjent med flere folk i miljøet.

Da ser det ut til at det meste er på plass. Da skal jeg bare få ordnet meg en sengeplass på campingen og et par intercom'er, så er jeg klar for tur :twothumbs: :D Får kanskje se etter noe mer å pakke i enn kun tankveska også :P
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Svar