Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser til stadighet at mine motstandstråder mot GS blir besvart med videoer og kommentarer om hvor fort man kan kjøre på enn GS. Det handler svært lite om fart og nedlegg. Det går mest på utseendet for min del.

Jeg hadde sikkert kost meg veldig på en GS, men problemet er at jeg vil ikke bli sett når jeg kjører GS.

Hvis en herremann på GS tar en streetfighter med respekt for seg selv på yttern, så sier dte mer om sjåførene enn motorsyklene mener jeg. Uten at jeg sier at en GS er noen sinke i trafikken av den grunn.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Snikendeugle »

Delte bare videoen fordi jeg synes den var kul med GS i action. Det er min mening, og hva andre måtte mene er helt likegyldig, for å låne den strofen ;)

Men nok GS-kupping i tråden nå, det forstår jeg :prop:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kgjersda »

Noe interesse på sykkelen?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 07 aug 2019, 08:32 Delte bare videoen fordi jeg synes den var kul med GS i action. Det er min mening, og hva andre måtte mene er helt likegyldig, for å låne den strofen ;)

Men nok GS-kupping i tråden nå, det forstår jeg :prop:
Dette er min tråd og her kan alt diskuteres :thumleft

Det er ingen tvil om at de fleste sykler, uansett utseende og kubikk kan hamle opp med en hvilken som helst annen sykkel hvis sjåføren er god nok. Jeg vil ikke ha mest mulig motor fordi jeg tror jeg kjører fortere, men jeg vil ha mest mulig motor fordi jeg vil ha det gæy på sykkelen samt føle at jeg har litt/en del til overs.

Jeg er helt overbevist om at en dyktig sjåfør på en GS hadde kjørt fletta av meg uansett hvilken sykkel jeg hadde. Det er ikke det det går på :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 07 aug 2019, 08:35 Noe interesse på sykkelen?
Litt usikker på hva du mener, men jeg kan sikkert komme med noen positive ord om GS hvis du ønsker det.

Greit nok, sykkelen er ikke pen, men kjøper man en godt utstyrt modell så har man en meget oppegående tursykkel med godt renome, god sittestilling og plass til det meste. Det er uten tvil en veldig god sykkel å kjøre.

Jeg har ikke kjørt GS, men jeg har kjørt Triumph Explorer 1200. Flott sykkel å kjøre dette også.

Vindskjerm og utseende er nok mine to største ankepunkter. Vindskjerm gjelder dog alle sykler. :thumleft

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kgjersda »

Bjerknez skrev: 07 aug 2019, 10:39
kgjersda skrev: 07 aug 2019, 08:35 Noe interesse på sykkelen?
Litt usikker på hva du mener, men jeg kan sikkert komme med noen positive ord om GS hvis du ønsker det.

Greit nok, sykkelen er ikke pen, men kjøper man en godt utstyrt modell så har man en meget oppegående tursykkel med godt renome, god sittestilling og plass til det meste. Det er uten tvil en veldig god sykkel å kjøre.

Jeg har ikke kjørt GS, men jeg har kjørt Triumph Explorer 1200. Flott sykkel å kjøre dette også.

Vindskjerm og utseende er nok mine to største ankepunkter. Vindskjerm gjelder dog alle sykler. :thumleft
Ser jeg bare skrev halve tanken min :crazy:

Har du fått noen interessenter for S1000R-en? Ser både din, Stian sin og en del andre ligger ute. Lurer på hvor attraktive de er på markedet.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 07 aug 2019, 10:41
Bjerknez skrev: 07 aug 2019, 10:39
kgjersda skrev: 07 aug 2019, 08:35 Noe interesse på sykkelen?
Litt usikker på hva du mener, men jeg kan sikkert komme med noen positive ord om GS hvis du ønsker det.

Greit nok, sykkelen er ikke pen, men kjøper man en godt utstyrt modell så har man en meget oppegående tursykkel med godt renome, god sittestilling og plass til det meste. Det er uten tvil en veldig god sykkel å kjøre.

Jeg har ikke kjørt GS, men jeg har kjørt Triumph Explorer 1200. Flott sykkel å kjøre dette også.

Vindskjerm og utseende er nok mine to største ankepunkter. Vindskjerm gjelder dog alle sykler. :thumleft
Ser jeg bare skrev halve tanken min :crazy:

Har du fått noen interessenter for S1000R-en? Ser både din, Stian sin og en del andre ligger ute. Lurer på hvor attraktive de er på markedet.
Ahaa :knegg

Det begynte bra med en del henvendelser. Jeg har ett par som ligger på "vent" og har fått 4-5 skambud som ikke er besvart. Ellers er det en del spørsmål etc.

Ligger litt på etterskudd med bilder også, men har endret førstebildet om ikke annet. De siste dagene har det vert stille. Ingen hast for min del. Blir den ikke solgt så slipper jeg å styre med et evt. sykkelkjøp til neste år :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Stian87 »

kgjersda skrev: 07 aug 2019, 10:41 Ser jeg bare skrev halve tanken min :crazy:

Har du fått noen interessenter for S1000R-en? Ser både din, Stian sin og en del andre ligger ute. Lurer på hvor attraktive de er på markedet.
Er en del som titter, men ikke så mange henvendelser. Noen som driver og spør, og noen raringer som ringer, noen skambud og et mer seriøst men som ble for lavt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Tester mine loddeferdigheter i furteboden :roll
14C365D7-F6A8-4491-89A7-4E54BFEB7B05.jpeg
057769BF-2EEC-4CEC-A4BA-783B2B438834.jpeg
79013AF6-E223-4B3D-B759-29CCA4204137.jpeg
F79C6C49-904E-4521-ACE4-839CDB759BCD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av simpson »

Har du store planer om noe spesielt?
Ser du har litt mere ledninger på benken enn bare til å teste ferdigheter.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kgjersda »

Bjerknes planlegger kanskje å lage armbånd til alle oss her inne? Jeg tar gjerne blå og rød kombinasjon :D
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 08 aug 2019, 06:05 Har du store planer om noe spesielt?
Ser du har litt mere ledninger på benken enn bare til å teste ferdigheter.
Haha, nei, egentlig ikke. Men ledninger er alltids kjekt og ha. Koster jo slikk og ingenting på Biltema :thumleft

Derimot har jeg planer om å bygge meg en ny arbeidsbenk og rive ut den gamle som du ser på bildet. Planen er å lage en større benk i to tom fire uten ben som går ned til gulvet. Den skal altså kun festes til vegg, slik at jeg har plass under benken til andre ting.

Hvordan dette skal gjøres aner jeg ikke, men har noen ideer. Jeg er så absolutt ingen snekker. Men hvorfor betale flerfoldige tusen for en solid benk når jeg kan lage en selv for rundt 500 kroner?

Oppå benken skal jeg lime en metallplate midt på. Jeg tenker at en dybde på rundt 80-90cm. og en bredde på ca. 2.5 meter gir meg litt albueplass. Benken jeg har i dag funker, men den er litt provisorisk satt opp og er støet opp med noen planker etc.

Jeg synes bare det er artig og pusle litt med slikt. Jeg tror ingen snekker vil ansette meg etter å ha sett benken, men det er ikke målet heller. Men trenger neppe være noen rakettforsker for å lage en enkel arbeidsbenk som kommer til og overleve huset. Det er jo bare å bruke grove materialer, mange store skruer og noen minutter på Youtube.

Tenkte å lage den slik som dette, bare mye større. Se ca. 05:40 ut i videoen.

Sist redigert av Bjerknez den 08 aug 2019, 07:06, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 08 aug 2019, 06:54 Bjerknes planlegger kanskje å lage armbånd til alle oss her inne? Jeg tar gjerne blå og rød kombinasjon :D
Haha, Det kan jeg gjerne lage. 500 spenn pr. stk. Bare å bestille :twothumbs:

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Flattop »

Bjerknez skrev: 08 aug 2019, 07:02
simpson skrev: 08 aug 2019, 06:05 Har du store planer om noe spesielt?
Ser du har litt mere ledninger på benken enn bare til å teste ferdigheter.
Hvordan dette skal gjøres aner jeg ikke, men har noen ideer. Jeg er så absolutt ingen snekker. Men hvorfor betale flerfoldige tusen for en solid benk når jeg kan lage en selv for rundt 500 kroner?
Hos jernvarebutikker, byggshop'er så finner du gjerne hyllekonsoller f.eks fra byggmax:

Bilde

Skru denne på veggen så slipper du noen støtteben ned til gulvet.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men jeg har litt lyst til å bygge dette selv jeg da. Så har jeg noe å pusle med. Det jeg derimot er usikker på er hva slags bordplate jeg skal kjøpe. Kan jo bare lage bordplate av tofire plank selvsagt, men tror jeg vil ha noe som ser LITT penere ut. Sponplate blir vel for skralt vil jeg tro. Skal tåle litt dette bordet. Med 60cm. dybde har man mye å velge mellom, men jeg vil gjerne ha 90cm. dybde og da begrenser det seg litt...

Noen ideer?

Svar