Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 05 aug 2019, 21:12 Slutt å toill!

Nå må du finne deg en sykkel du sitter godt på, slik at vi kan utforske sverige neste sommer.

351AB06A-378A-4701-A931-6EEE86C77996.jpeg
Haha, akkurat nå sitter det langt inne. Men ja, sittestilling er nok første prioritet ved neste valg av sykkel ja. Jeg vil påstå at det muligens er ryggen som har en delskyld her. Å kjøre langt er ikke lenger en glede og aktiv kjøring gjør at jeg stivner fort fordi jeg er redd for dumper i veien som gjør at ryggplagene dukker opp.

Jeg må rett og slett innse at mine "racing" dager er over på motorsykkel. Det er en del andre ting jeg også må innse når det kommer til ryggen. Den blir ikke bedre. Det er ikke ILLE, men er sittestillingen feil og jeg ikke får tatt i mot med beina så vil det bare bli slitsomt.

Jeg tror rett og slett jeg må tenke helt nytt. Men jeg kan på min fars grav love at jeg aldri kommer til å kjøpe noen traktor. Selv om dette nok hadde gagnet ryggen min. Da kjøper jeg meg heller en motorisert rullestol. Gode sykler å kjøre, helt sikkert, men dette har lite med hva JEG forbinder med MC livet og gjøre.

Da vil jeg i såfall heller ha noe som er retro og da sikter jeg i retning Triumph eller BMW. Men akkurat nå, så legger jeg sykkelkjøp helt på hylla. Enten så får jeg et kick når bimmern faktisk blir solgt, eller så vil jeg føle at det er helt greit uten sykkel. Vi får se :thumleft

Du gikk jo selv ett år eller to uten sykkel, og det så jo ut til at dette gjorde susen for din del :knegg

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Duke944 »

Takker for omtalen AJ; dog ikke søtti ennå, men pensjonist, ja. Liker gruskjøring og ikke minst god asfalt. Men det må svinge - og jeg må sitte godt. Enig med Cutless der. I Spania bor jeg i et område hvor det er uendelig mye gode svinger på asfalt. Hadde først en foroversykkel; det ble slitsomt. Bytta til en Multistrada 1100; styreforhøyer og mjukt oppsett på Öhlinsen. Funker dramatisk bra. På grus; DRZ 400, en gammal traver som er umulig å ødelegge. I sum: disse to kjøremåtene har gitt mitt MC-liv en ny giv. Og AJ, V85TT og Ducati Desert Sled er ganske like sykler, både i vekt og ydelse. Men med mer elektromikk på Guzzien. Jeg vil helst ikke ha allverdens hjelpemidler, liker best å kjøre sjøl. Likevel, verd å prøve!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av xyvind »

Hvorfor har du så mye imot traktorer, B?
Jeg synes de nyere GS Adventure er fete. Kvikkshift opp og ned, mye komfort, heftig styling, lange turer og nye eventyr osv.. jeg er ikke i tvil i hvert fall.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 06 aug 2019, 09:35 Hvorfor har du så mye imot traktorer, B?
Jeg synes de nyere GS Adventure er fete. Kvikkshift opp og ned, mye komfort, heftig styling, lange turer og nye eventyr osv.. jeg er ikke i tvil i hvert fall.
Ja, dette har jeg lurt på også. En del ganger, faktisk... :scratch .
Også den konsekvente bruken av ordet "traktor"... :eh .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Som jeg har nevnt tidligere så tviler jeg ikke på at traktorer (som er min samlebetegnelse på høyreiste doninger med sidevesker som ikke ser spesielt bra ut, selv om noen ser bedre ut enn andre) er gode å kjøre og alt det der. Det er ikke det det går på i det hele tatt.

Jeg forstår også hvorfor enkelte velger slike. Tro det eller ei :)

Men en "traktor" er mer et slags verktøy hvor komfor og funksjon kommer forran utseende. For min del kan jeg ofre ganske mye for å slippe å kjøre en slik type sykkel, nettopp fordi jeg føler en slik type sykkel er ganske sjeleløs, vanlig, ikke fult så pen, stor etc. Jeg vet ikke, men den fungerer litt på samme måte som en traktor på en gård. Den er meget anvennelig og enkelte klarer seg ikke uten (på en gård), men jeg vil på en måte heller dra plogen med en Hummer... selv om den ikke er like godt egnet. Hvis dere forsto denne noe enkle metaforen...

Det skal sies at enkelte traktorer er tøffere enn andre. Ducati Multistrada og 1290 Super Adventure ser ikke så ille ut, men det er fortsatt en traktor.

Da vil jeg mye heller ha en sykkel ala R Nine T med tøffe sidevesker (ikke tåppbåks) i skinn. Føler liksom jeg kjører en "tøffere" og mer spesiell sykkel. Så får det heller være at jeg ikke får med meg fire brett med ØL i toppboksen, primusutstyr og firemannstelt i den ene sideboksen og matrasjon for en uke i den andre.

Føler jeg er mer på tur hvis jeg ikke har med meg all verden. Bare sittestillingen er god og jeg kan være stolt av sykkelen jeg kjører ut fra egne preferanser så skal jeg nok komme meg like langt avgårde på tur som de med den dyreste GS'en, tror jeg. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av xyvind »

Jeg er også lei av de korte turene i nærområdet, lei av mengden luft som treffer meg på transportetapper, lei av den spisse knevinkelen.. jeg har innsett at jeg skal over på tursykkel og kjøre lengre turer, ta av på mindre fjellveier, prøve noe nytt. Men jeg elsker jo å være ute på den måten da, også er vi jo forskjellige osv...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av AJ »

Min assosiasjon til den øvrige motoriserte verden er heller SUV enn traktor...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 06 aug 2019, 10:10 Jeg er også lei av de korte turene i nærområdet, lei av mengden luft som treffer meg på transportetapper, lei av den spisse knevinkelen.. jeg har innsett at jeg skal over på tursykkel og kjøre lengre turer, ta av på mindre fjellveier, prøve noe nytt. Men jeg elsker jo å være ute på den måten da, også er vi jo forskjellige osv...
Mengden luft er jeg ikke lei, men knevinkel (grunnet ryggen) og turer i nærområdet er noe som hemmer meg ja. Hadde jeg hatt frisk rygg, så hadde jeg skrevet under kontrakten på enda en S1000R, garantert. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 06 aug 2019, 10:14 Min assosiasjon til den øvrige motoriserte verden er heller SUV enn traktor...
Joda... det var bare for å tegne et bilde :)

Men kan godt sammenligne litt med SUV også. Mange kjører SUV. SUV er litt inn. Men det er ytterst få som lar julene på dyre SUV'er føle grusveier og ulent terreng.

Eneste fordelen men en sykkel ala GS1200 etc. er at disse er såpass ufine i utgangspunktet at det ikke gjør noe å klaske på toppbokser og sidevesker etc.

En Toyota Landcruiser med skiboks på taket er det liksom ingen som slenger øynene på, men man slenger ikke skiboks på en Porche 911 feks. Det ville sett rart ut.

Mange rare retorikker fra min side her nå, men dere spurte om hvorfor jeg ikke likte traktorer og jeg prøver i beste evne og forklare det. Dette går uansett på smak og behag. Hva andre velger å gjøre er meg revnende likegyldig. Bare jeg slipper å eie en slik type sykkel selv. :)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av kgjersda »

Bilde
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg tipper det går mer på trangen til å spytte inn "traktor-sammenligningen" i hver bidige tråd disse sykkeltypene nevnes enn hva du liker og ikke liker :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 10:29 Jeg tipper det går mer på trangen til å spytte inn "traktor-sammenligningen" i hver bidige tråd disse sykkeltypene nevnes enn hva du liker og ikke liker :)
Da tipper du feil :thumleft

Jeg ble spurt i min egen tråd om hvorfor jeg ikke liker "traktorer" og da prøver jeg i beste evne og forklare det. Men hvem bryr seg vel egentlig om hva jeg mener? Det viktigste er vel at man selv trives på tur med den sykkelen man har?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 06 aug 2019, 10:29 Bilde
Tøff bil med passende skiboks. Hadde dette vert en firkantet alluminiumkasse med hengelås derimot.... :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av xyvind »

Synes det er synd at du sier du er så lei av motorsykkel. Selv kan jeg ikke forestille meg hvordan det hadde vært å være uten sykkel. Føler bare at det er meg. Jeg er en motorsykkel-type. Jeg hadde blitt deprimert uten motorsykkel.
Sier igjen at vi er forskjellige, og at vi må akseptere det. Men heng deg gjerne på lengre turer neste år hvis du skulle ombestemme deg og gå for en ordentlig tursykkel man trenger ikke kjøpe den dyreste og nyeste, og det finnes mange pent brukte fullspekka tursykler til en overkommelig pris.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Bimmern selges!

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 06 aug 2019, 11:04 Synes det er synd at du sier du er så lei av motorsykkel. Selv kan jeg ikke forestille meg hvordan det hadde vært å være uten sykkel. Føler bare at det er meg. Jeg er en motorsykkel-type. Jeg hadde blitt deprimert uten motorsykkel.
Sier igjen at vi er forskjellige, og at vi må akseptere det. Men heng deg gjerne på lengre turer neste år hvis du skulle ombestemme deg og gå for en ordentlig tursykkel BildeBilde man trenger ikke kjøpe den dyreste og nyeste, og det finnes mange pent brukte fullspekka tursykler til en overkommelig pris.
Deprimert er jeg vertfall ikke. Jeg tar dette med knusende ro. Overraskende rolig kanskje...?

Tror dette ordner seg jeg. Pleier jo å gjøre det for kjekke guter :knegg

Svar