Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Snikendeugle skrev: 02 aug 2019, 20:12
Stian87 skrev: 02 aug 2019, 18:08 Haster ikke med å selge for min del, mer det at jeg føler sykkelen fortjener noe bedre og at lommeboken blir mer glad i meg. Men om jeg ender opp med en R nine T blir ikke lommeboken nevneverdig glad
Vuedert R Nine T Racer? 😍
Mister kanskje en del av normale R Nine T sin komfort men...

Digger BaronVonGrumble sin render av en modifisert Racer.
https://www.instagram.com/p/ByQUf8FHBTB ... yep0znl1y4
Den er drit nice. Men du kan vel bare drite i å kjøre noe særlig km med den 😛
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Snikendeugle »

Spørs nok litt. Kanskje den har litt av sportsligheten men komforten tilnærmet en S1000RR som ikke skal være så ille.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 02 aug 2019, 19:10 Då er alle 3 i S1000R trehytteklubben på vei å selge ser det ut til. :)


Blir det en ny R Mine T hytteklubb isteden?


Uansett spent på hva du ender opp med

misspelling with autocorrect
Hadde dte ikke vert for ryggen, hadde jeg glatt bestilt S1000R for tredje gang. Denne sykkelen har alt, ferdig snakka. SKal man prøve og få noe som er mest mulig likt for en lavere pris så vil man slite.

Tuonoen er nok muligens minst like god, men den koster så vidt jeg vet vesentlig mer. Ikker verdt det i mine øyne. SuperDuke 1290R er også et monster, men da med en helt annen karakteristikk, men også denne blir svindyr når alt er krysset av. Prismessig ligger Bimmern bra ann i det segmentet tror jeg.

Men jeg har jo kjørt samens med såpass mange på tur nå de siste årene at jeg skjønner at antall hester ikke spiller noen trille på norske landeveier. Cutless med sin 690 SMC kjører lett fra meg på svingete veier på Fosen. Der blir Bimmern for "tung" og flakke rundt. Så klart tar jeg han på rettstrekkene uten problemer, men da ryker jo også førerkortet fort.

Så jeg tror jeg vil ha noe som er midt i mellom. Heftigere bunndrag i steden for den sinnsyke toppeffekten. Samtidig som man har krefter nok til å ha det litt gøy i høyere hastigheter.

Sikler veldig på Speed Triple RS kjenner jeg. Merker at det TFT displayet er noe som frister. Men da går jeg litt i mot meg selv med tanke på hva jeg prioriterte (sittestilling) selv om denne er hakket bedre på Speed Triple RS. XSR900 er dte mest bunnsolide valget. Det får jeg det akkurat som jeg vil. Det eneste jeg må takke nei til er cruice kontrol. Ellers er alt på plass.

Jeg har ikke utelukket R NineT ennå, men det irriterer meg at jeg må helt til Sandefjord for å prøvekjøre en og selv der har dem ikke modellen jeg er ute etter. Men tenker litt på at hvis R Nine T plutselig kommer med 1250 motoren så føler jeg meg litt snytt hvis jeg kjøper den i dag.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av xyvind »

Sitter fortsatt og dingler med beina oppe i BMW-trehytta jeg! jeg skal ikke selge. Men jeg bytter den nok ut med noe annet snart. Holder på og sjekker noen alternativer i all hemmelighet. Gidder ikke skrive så mye om det, for så interessant er det vel ikke for noen andre enn meg selv?
Jeg har ikke rukket å følge med så mye på forumet de siste ukene, men både trist og spennende at Stian og Bjerknez skal selge og prøve noe annet! Håper dere er såpass smarte at dere holder dere til BMW, som tross alt er de feteste og beste motorsyklene () håper det er takhøyde for slike påstander her
Jeg er jo ikke kjørelei, som Bjerknez, ei heller i samme båt som Stian. Er utrolig fornøyd med min S1000R og føler at vi virkelig har funnet tonen denne sesongen. Men jeg har vært ganske lei av de småturene i nærområdet en god stund nå, og livssituasjonen endret seg såpass drastisk her i sommer, så jeg tror jeg skal skaffe meg noe mer turvennlig og kjøre flere og lengre turer siden jeg har fått såpass mye mer «alenetid» dette er ikke noe som haster, men skjer det så skjer det!
Takk for lånet av tråden din, Stian

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev:
hakhap skrev: 02 aug 2019, 19:10 Jeg har ikke utelukket R NineT ennå, men det irriterer meg at jeg må helt til Sandefjord for å prøvekjøre en og selv der har dem ikke modellen jeg er ute etter. Men tenker litt på at hvis R Nine T plutselig kommer med 1250 motoren så føler jeg meg litt snytt hvis jeg kjøper den i dag.
Du kan jo dra til Oslo da som ER mye kortere Bilde så kan du jo kjøpe den eventuelt et annet sted!



Sent from my iPhone using Tapatalk
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Ikke noe problem Øyvind :D Skjønner godt at du fortsatt vil ha bimmern det er jo en kanonsykkel.

Klart det er interessant hva du lukter på, du har jo generert noen klikk oppgjennom med hva slags sykkel du er interessert i 😊
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Audi Mannen »

Dansekris skrev: 02 aug 2019, 11:34
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:58
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:52
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
Mester er og ta i, men føler vel jeg har en viss forståelse av emnet ja. Skjønner godt at du ble overrasket, men hvis du som sagt leser det som står nederst i annonsen med store bokstaver så ser du hvorfor :thumleft
Men det er jo ingen god unnskyldning. Da burde du heller ha ventet, eller bare brukt fem minutter ekstra på å ta noen skikkelige bilder.

Og hva er dette med annonseselgere? Det er da virkelig et 2009-problem. Aldri noensinne blitt kontaktet av en annonseselger.

Annonseselgere kan jeg bekrefte ikke er 2009 problem... de er riktig så freidige og ringer ganske ofte. Jeg solgte en bil for ikke lenge siden og fikk 4 henvendelser på 3 dager av slike "krapyl". Skjønner godt at noen kan gå på limpinnen når slike ringer. Noen av de er rimelig flinke i ordlaget.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 05 aug 2019, 14:08
Dansekris skrev: 02 aug 2019, 11:34
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:58
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:52
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
Mester er og ta i, men føler vel jeg har en viss forståelse av emnet ja. Skjønner godt at du ble overrasket, men hvis du som sagt leser det som står nederst i annonsen med store bokstaver så ser du hvorfor :thumleft
Men det er jo ingen god unnskyldning. Da burde du heller ha ventet, eller bare brukt fem minutter ekstra på å ta noen skikkelige bilder.

Og hva er dette med annonseselgere? Det er da virkelig et 2009-problem. Aldri noensinne blitt kontaktet av en annonseselger.

Annonseselgere kan jeg bekrefte ikke er 2009 problem... de er riktig så freidige og ringer ganske ofte. Jeg solgte en bil for ikke lenge siden og fikk 4 henvendelser på 3 dager av slike "krapyl". Skjønner godt at noen kan gå på limpinnen når slike ringer. Noen av de er rimelig flinke i ordlaget.
Jeg er nok en av dem som som er relativt "flink" i ordlaget da jeg i ung alder selv klarte meg rett så bra som pågående telefonselger. Denne gangen var det gøy, men det var fordi man ikke forsto bakdelene med dette. Man solgte sand i Sahara og tjente gode penger.

De som driver slike byråer er veldig flinke til å legge til rette for unge mennesker og få dem til å trives. Man blir skjermet for alle klager (er en egen avdeling som tar seg av slikt) Man får høre på høy musikk i bakgrunnen (noe ungdoman lika), man får "gratis" frokost og lunsj, man blir bedt med på "gratis" helgeturer med fyll og fanteri og man kan gå rundt i moderne lokaler og gjøre hva man vil bare man ringer og selger. Vil man slappe av og spille Billiard etc. så kan man også dette.

Jo mer man selger jo flere interne goder får man.

Uansett, en ytterst skitten bransje som jeg i dag ville vært veldig flau av å jobbe i.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Hansien »

Stian87 skrev: 02 aug 2019, 16:58 Lettere å berherske seg med mindre hk vettu :D
Egentlig ikke. Adferd og holdninger endrer seg ikke så mye bare fordi man har mindre hester.. Det tar bare litt lengre tid. :D
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

Da har det kommet litt flere bilder :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg prøvekjørt nye Ducati DiavelS. Diavelen har fått ny motor, nytt display og quickshift opp og ned. Jeg har tidligere prøvesittet den, men aldri kjørt en.

Jeg har alltid elsket utseende på de syklene, og har hatt lyst på en selv i flere år. Diavelen er ganske langt unna S1000R i kjørestil, sitteposisjon, motor og utseende. Ducati selv kaller Diavel en sportscruiser, og jeg må si meg enig. Når du setter deg på og kjører i gang er det fryktelig uvant med bredt bakdekk og ganske smalt framdekk. Sykkelen føles fryktelig vinglete de første meterne før du venner deg til det. I krypkjøring er det også litt uvant, både på grunn av motoren og dekkene.

Men på landveien gjør sykkelen seg virkelig. Du kan ligge å cruise på rette strekninger, sykkelen går som en pil, utrolig god stabilitet. Sykkelen er også overraskende svingvillig, det var null problem å ta selv krappe svinger med god fart. I tillegg er det et voldsomt drag i sykkelen som ikke stopper, med over 160 hk er det null problem å dra fra det meste.

Man sitter utrolig behagelig på sykkelen, setet er mykt, i tillegg til at man sitter med ganske rette bein, og armene rett foran deg, som på en cruiser. Sykkelen har virkelig både sportslige egenskaper og cruiserfølelsen.

I tillegg er sykkelen nydelig å se på, det er virkelig en sykkel som skiller seg ut og som utseendemessig er noe av det penere der ute. Sykkelen har også selvsagt Ducatilyd og sjel.

Avgjort en sykkel som kan være en aktuell kandidat. Personlig liker jeg nok den sorte fargen som var på forrige modell best
B7E55889-F44B-4CC2-A632-AF945B9EDA36.jpeg
9706906D-4B54-4A51-8BBA-B5D9E3244D4D.jpeg
66034D37-ACDA-43A1-B8E0-11E41B09C240.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Snikendeugle »

Garantert sykkelen jeg MINST forbinder med Ducati.
Kule og særegne da. Ser ut som en komfortmaskin av rang 😁

Enig med fargen. Grå/sølv ser ut litt billig ut 🤔
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av overlay »

Dette er en sykkel jeg gjerne kunne hatt i garasjen. :twothumbs:
Liker dog linjene på XDiavel bedre ;)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av haakeik »

Stian87 skrev: 09 aug 2019, 20:12 "I dag har jeg prøvekjørt nye Ducati DiavelS. Diavelen har fått ny motor, nytt display og quickshift opp og ned"
"Sykkelen er også overraskende svingvillig, det var null problem å ta selv krappe svinger med god fart. I tillegg er det et voldsomt drag i sykkelen som ikke stopper, med over 160 hk er det null problem å dra fra det meste"
"Avgjort en sykkel som kan være en aktuell kandidat"
Fin sykkel er det, men jeg får ikke logikken til å stemme helt i forhold til tidligere uttalelser :lol :scratch

Sitat: I forbindelse med kjøp av bil nr 2 syntes jeg det ble litt voldsomt med en så dyr sykkel også
Sitat: Jeg kjører mye mindre enn før, jeg har ikke hatt noen lengre turer i år og kjører ikke lenger frem og tilbake til jobb
Sitat: Jeg er helt avhengig av sertifikat i jobben min, det tar seg dårlig ut om jeg kjører for fort, og i verste fall kan det få konsekvenser for jobben.
Sitat: Jeg jobber i politiet
Sitat: S1000R er overkill i forhold til mitt kjøremønster
Sitat: Jeg er derfor kommet til st jeg må ha noe annet, med mindre motor, helst rimligere (men det blir det sikkert ikke)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Bimmern ute for salg!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 09 aug 2019, 22:51
Stian87 skrev: 09 aug 2019, 20:12 "I dag har jeg prøvekjørt nye Ducati DiavelS. Diavelen har fått ny motor, nytt display og quickshift opp og ned"
"Sykkelen er også overraskende svingvillig, det var null problem å ta selv krappe svinger med god fart. I tillegg er det et voldsomt drag i sykkelen som ikke stopper, med over 160 hk er det null problem å dra fra det meste"
"Avgjort en sykkel som kan være en aktuell kandidat"
Fin sykkel er det, men jeg får ikke logikken til å stemme helt i forhold til tidligere uttalelser :lol :scratch

Sitat: I forbindelse med kjøp av bil nr 2 syntes jeg det ble litt voldsomt med en så dyr sykkel også
Sitat: Jeg kjører mye mindre enn før, jeg har ikke hatt noen lengre turer i år og kjører ikke lenger frem og tilbake til jobb
Sitat: Jeg er helt avhengig av sertifikat i jobben min, det tar seg dårlig ut om jeg kjører for fort, og i verste fall kan det få konsekvenser for jobben.
Sitat: Jeg jobber i politiet
Sitat: S1000R er overkill i forhold til mitt kjøremønster
Sitat: Jeg er derfor kommet til st jeg må ha noe annet, med mindre motor, helst rimligere (men det blir det sikkert ikke)
:lol :lol :lol :lol :lol

Er helt klart noe med argumentrekken som skurrer her altså :lol

Svar