Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 03:14
FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.
Den heter R1250RS nå, det er den modellen Fredrik snakker om. Motoren er helt ny og den har fått et oppgradert utseende.

Spørs hva du mener med det rette utstyret, hvis du skal ha alle de dyreste pakkene blir det jo dyrt. Men med valg av sort farge og en del utstyr jeg selv ville hatt ligger den på 229’
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 02 aug 2019, 06:28
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 03:14
FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.
Den heter R1250RS nå, det er den modellen Fredrik snakker om. Motoren er helt ny og den har fått et oppgradert utseende.

Spørs hva du mener med det rette utstyret, hvis du skal ha alle de dyreste pakkene blir det jo dyrt. Men med valg av sort farge og en del utstyr jeg selv ville hatt ligger den på 229’
Du har nok rett. Jeg ser nå at R1250RS har fått TFT display. Men jeg ser også at lyktene forran har blitt mindre. Jeg likte fronten på den gamle mye bedre. Jeg synes egentlig ikke den er så veldig tøff med den nye fronten. Så kommer problematikken min rundt vindskjermer da...

Tror jeg takker nei takk til denne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Her er forskjellene:

R1200RS:
BMW R1200rs 15 01.jpg
R1250RS:
maxresdefault.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 06:52 Du har nok rett. Jeg ser nå at R1250RS har fått TFT display. Men jeg ser også at lyktene forran har blitt mindre. Jeg likte fronten på den gamle mye bedre. Jeg synes egentlig ikke den er så veldig tøff med den nye fronten. Så kommer problematikken min rundt vindskjermer da...

Tror jeg takker nei takk til denne.
Synes den er nice jeg. Er sånn halvbegeistret for den fargen, men synes hele sykkelen har fått set et sportslig løft.

Uansett. Nå har jeg lagt ut bimmern min for salg, jeg har tvilt meg frem til dette punktet. Men legger den ut, ser om jeg får noen tilbud og så tar jeg det derfra.

Hva betalte du forresten på service du hadde i sommer? Min service i går kom på 1800 kr :D :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Jøss... skal du ha ny sykkel eller skal du være uten?

Jeg synes vertfall utseendet (fronten) på den gamle var mye tøffere. Den var mer lik S1000RR. Den nye ser liksom litt "snillere" ut, så den likte jeg ikke. Men bra dem fikk montert et skikkelig TFT display i vertfall :)


Jeg hadde vanlig års service i juli på Speed MC og den kostet 2.795,-

1.800 var da en usedvanlig god pris... Hvor var det?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av gsx750_80 »

Stian87 skrev: 02 aug 2019, 10:16
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 06:52 Du har nok rett. Jeg ser nå at R1250RS har fått TFT display. Men jeg ser også at lyktene forran har blitt mindre. Jeg likte fronten på den gamle mye bedre. Jeg synes egentlig ikke den er så veldig tøff med den nye fronten. Så kommer problematikken min rundt vindskjermer da...

Tror jeg takker nei takk til denne.
Synes den er nice jeg. Er sånn halvbegeistret for den fargen, men synes hele sykkelen har fått set et sportslig løft.

Uansett. Nå har jeg lagt ut bimmern min for salg, jeg har tvilt meg frem til dette punktet. Men legger den ut, ser om jeg får noen tilbud og så tar jeg det derfra.

Hva betalte du forresten på service du hadde i sommer? Min service i går kom på 1800 kr :D :thumleft
Antar sykkelen er i topp stand, men hvorfor legge ut bilder som enten viser et lite utsnitt av sykkelens komponenter, evt "amputerer" deler av sykkelen? Var ikke et eneste bilde som viste sykkelen fra noen av sidene, feks.
https://www.finn.no/mc/all/search.html? ... ar_to=2017
(Samme gjaldt en rød og svart, av samme type, til salgs et annet sted på østlandet..)
Dårlige blder, lite egnet til å selge MC, spør du meg.. (noe du antakelig ikke gjør. ;-) )
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakfull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
https://www.finn.no/mc/all/search.html? ... ar_to=2017
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:52
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
Mester er og ta i, men føler vel jeg har en viss forståelse av emnet ja. Skjønner godt at du ble overrasket, men hvis du som sagt leser det som står nederst i annonsen med store bokstaver så ser du hvorfor :thumleft

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:58
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:52
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
Mester er og ta i, men føler vel jeg har en viss forståelse av emnet ja. Skjønner godt at du ble overrasket, men hvis du som sagt leser det som står nederst i annonsen med store bokstaver så ser du hvorfor :thumleft
Men det er jo ingen god unnskyldning. Da burde du heller ha ventet, eller bare brukt fem minutter ekstra på å ta noen skikkelige bilder.

Og hva er dette med annonseselgere? Det er da virkelig et 2009-problem. Aldri noensinne blitt kontaktet av en annonseselger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 02 aug 2019, 11:34
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:58
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:52
gsx750_80 skrev: 02 aug 2019, 10:42
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 10:39 Er nok mine du sikter til.

Hvis du leser nederst i annonsen så står det at bildene ble tatt i hui og hast for å legge ut annonsen og at nye bilder kommer. Ble litt bråbestemt at jeg skulle legge den ut.
Klart jeg sikter til din. Det finnes jo knapt noe mer interessant i norsk mc-verden enn hva Bjerknez foretar seg til enhver tid. ;-)
For å være litt mer konstruktiv: Du er vel en mester i polering og detailing, og jeg har sett andre foto av deg som jeg synes er svært gode.
Hjemmesiden har også svært smakull layout, så du forstår deg på å skape gode visuelle uttrykk.
Derfor ble jeg overrasket av å se så elendige bilder i en salgsannonse - unnskyld uttrykket.
Det samme gjaldt annonse fra Stian87.
Mester er og ta i, men føler vel jeg har en viss forståelse av emnet ja. Skjønner godt at du ble overrasket, men hvis du som sagt leser det som står nederst i annonsen med store bokstaver så ser du hvorfor :thumleft
Men det er jo ingen god unnskyldning. Da burde du heller ha ventet, eller bare brukt fem minutter ekstra på å ta noen skikkelige bilder.

Og hva er dette med annonseselgere? Det er da virkelig et 2009-problem. Aldri noensinne blitt kontaktet av en annonseselger.
Sikkert ingen god unskyldning, men nå er det vel uansett slik at det kun er meg dette evt. går ut over. Jeg valgte å legge ut annonsen fremfor å vente til over helgen for å få tatt nye bilder. Jeg har nå vertfall fått en del hendvendelser og to av dem er litt hengende.

Jeg tror folk flest ikke tenker så mye på dette med bilder, men selvsagt er dte bedre med flottere bilder. Det skal som sagt fikses i løpet av helgen.

Det med annonseselgere har du sikkert rett i . Men det står nå engang der og jeg tror ikke at denne linjen med tekst vil ødelegge et evt. salg. :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Snikendeugle »

Blir vel hyperkupping av tråden her (sorry, Stian!), men jeg føler at jeg får mye ut av teksten på en annonse i kombinasjon med bilder. Her har selger mulighet til å forklare at sykkelen er godt vedlikeholdt og "cared for" ved å liste alle ettermarkedsdeler som er montert, gjerne med produktnummer og evt. andre deler som ikke er montert slik som andre med-entusiaster setter pris på.

Annonser hvor det kun står to linjer om at sykkelen er pen og service er tatt er ofte uinterssante og gir bare et inntrykk av at selger ikke bryr seg så mye om sykler, vedlikehold (og bling ;)). Skepsis vokser.

Et fint eksempel er min egen annonse for Duke 690-en jeg solgte i 2015 og annonsen som dukket opp for samme sykkel ett år senere :[-X .

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=62775896

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=80501655
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Det går bra. Skulle bort i helgen så måtte legge den ut nå. Har flere bilder, men de kom dessverre ikke med.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar