Jeg er vel ikke helt der Men jeg siger heller ikke forbi
Stians logg - Ducati Diavel
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.Bjerknez skrev: ↑01 aug 2019, 12:22 Spennende...
Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
Motoren var mer karaktersterk, bråkete og mer rampete enn en firesylinder. Det var fryktelig uvant når man er vant til fire sylindre og quickshift. Blir litt hopping og lugging, men set gikk seg til. Mer vanesak. Ingen ting å utsette på motorlyden, den var gøyal. Oppsummert krever motoren mer konsentrasjon av deg som fører, noe jeg synes er positivt. Det er massevis av muskler i nedre registeret, men de forsvinner litt etterhvert uten at jeg fikk prøvd å dra ut i det røde (uten omdreininger var det litt vanskelig å vite hvor var også) jeg kjørte den ikke i 120, så det er vanskelig å svare på, men jeg savnet ikke noen hk i det hele tatt. Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om å kjøre fort på motorvei heller da. Uansett en toyota yaris eller en vw polo kan også kjøre fort på motorveien.
Jeg er litt spent på bagasjeløsninger osv. Man bør kunne dra på litt tur om sykkelen skal være aktuell. Uansett er det fantastisk gøyale sykler som har masse sjel, et stykke unna andre bimmere. Enorm forskjell fra min nåværende sykkel.
Jeg ser ikke helt poenget med å velge den dyreste modellen. Ja den har bedre bremser og dempere, men mtp ytelsen har de andre sykler mer enn nok. Som selgeren sa: poenget er at den skal være toppspekket.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Altså, frese forbi en bil som ligger i 120, type powerwheelie, det betyr at når framhjulet har god kontakt igjen, så snakker vi 150. Spørsmålet blir således hvor mange ganger man skal miste lappen, før man lærer ....
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Det du nevner om sittestillingen sier meg at denne kanskje ikke er like "rett opp og ned" som jeg først annslo. Selv om den er mer oppreist enn S1000R selvsagt. Hvis sittestillingen blir som feks. på Speed Triple RS så ser jeg ikke noe poeng i å velge R NineT.Stian87 skrev: ↑01 aug 2019, 13:00Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.Bjerknez skrev: ↑01 aug 2019, 12:22 Spennende...
Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
Motoren var mer karaktersterk, bråkete og mer rampete enn en firesylinder. Det var fryktelig uvant når man er vant til fire sylindre og quickshift. Blir litt hopping og lugging, men set gikk seg til. Mer vanesak. Ingen ting å utsette på motorlyden, den var gøyal. Oppsummert krever motoren mer konsentrasjon av deg som fører, noe jeg synes er positivt. Det er massevis av muskler i nedre registeret, men de forsvinner litt etterhvert uten at jeg fikk prøvd å dra ut i det røde (uten omdreininger var det litt vanskelig å vite hvor var også) jeg kjørte den ikke i 120, så det er vanskelig å svare på, men jeg savnet ikke noen hk i det hele tatt. Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om å kjøre fort på motorvei heller da. Uansett en toyota yaris eller en vw polo kan også kjøre fort på motorveien.
Jeg er litt spent på bagasjeløsninger osv. Man bør kunne dra på litt tur om sykkelen skal være aktuell. Uansett er det fantastisk gøyale sykler som har masse sjel, et stykke unna andre bimmere. Enorm forskjell fra min nåværende sykkel.
Jeg ser ikke helt poenget med å velge den dyreste modellen. Ja den har bedre bremser og dempere, men mtp ytelsen har de andre sykler mer enn nok. Som selgeren sa: poenget er at den skal være toppspekket.
At man har muskler nok i hastigheter under 100km/t er jeg dog overbevist om. Jeg er mest spent på om den blir "masete" i høyere hastigheter og mister posten fort. Jeg er selvsagt klar over at jeg ikke må sammenligne den med S1000R.
Jeg husker jeg kjørte BMW R1200RS som jo hadde den oppdaterte motoren til denne med 15HK'er mer samt mer moment. Jeg opplevde motoren som frisk, men at den mistet pusten fort. Kanskje fordi jeg forventet mer av slik type sykkel som 1200RS som jo en en sportstourer. I en R NineT er nok ikke kravende det samme, men allikevel vil jeg på en måte ikke "kjede meg" på sykkelen.
Så jeg sier tusen takk for informasjonen, men om jeg ble noe klokere vet jeg jammen ikke. Man må vel bare få fingern ut av ræva og få prøvekjørt den selv :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
150?? Må du ikke være beskjeden
Har mistet førerkortet totalt 2 ganger nå i løpet av 25 år. En gang når jeg var 20 år og en gang når jeg var 41 år. Så nå er det 20 år til neste gang
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Ja, i utgangspunktet en fin sykkel, men jeg synes ikke en slik type sykkel kler en bokser motor. Dessuten er den svindyr.FredrikE24 skrev: ↑01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Jeg er selvsagt klar over at jeg ikke får noen S1000R killer. Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Vel... Hvis du har forventninger om bortimot power-wheelies ved forbikjøringer i 120km/t + ,så trur jeg kanskje ikke en slik type boxer-BMW er helt det rette for deg men Men er greit drag i disse :)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Ta utsagnet met en klype salt, men jeg vil liksom at det "skjer noe"
Uansett, så får jeg nok bare prøve den selv. Er vel egentlig ikke noe mer å synse om dette
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Må ikke regne med at du blir så fryktelig klok, sykler må kjøres dessuten finnes det sikker drøssvis med tester som gir mer og bedre info enn fra meg
Jeg synes det er vanskelig å beskrive sittestilling. Det var mer behagelig og mindre aggressivt enn S1000R, og Urban GS var mer oppreist enn Scrambler
Jeg synes det er vanskelig å beskrive sittestilling. Det var mer behagelig og mindre aggressivt enn S1000R, og Urban GS var mer oppreist enn Scrambler
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Sted: Ski
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Hadde tenkt til det, men ble ikke tid til det. Liker den nye looken godt. Men den nye prisen er ikke så hyggeligFredrikE24 skrev: ↑01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.
Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Synes det kravet blir litt før dumt hvis du nå ikke skal ha en 1290, Tuono, S1000R eller RR sykler.
Er vel ikke helt der som gleden og mengden av motorsykkelkjøring er i Norge?
Viktigere er vel håndtering i svingete veier i +-80kmt og forbikjøring på disse veiene?
Klart hvis det er viktig for deg på veien til Høk så for all del
misspelling with autocorrect
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Overraskende ofte egentlig...hakhap skrev: ↑01 aug 2019, 18:30Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Synes det kravet blir litt før dumt hvis du nå ikke skal ha en 1290, Tuono, S1000R eller RR sykler.
Er vel ikke helt der som gleden og mengden av motorsykkelkjøring er i Norge?
Viktigere er vel håndtering i svingete veier i +-80kmt og forbikjøring på disse veiene?
Klart hvis det er viktig for deg på veien til Høk så for all del
misspelling with autocorrect
Nå har jeg vel ikke satt noe konkret krav her. Jeg vil egentlig bare vite hva slags krefter det er i sykkelen i disse hastighetene, og da er det jo kun en prøvekjøring som må til. Så enkelt er det.
Gleden for min del dukker opp når jeg får det som jeg vil ha det. Ikke hvordan flertallet definerer gleden. Det bryr meg mindre
Håndtering på svingete vei er også viktig ja, men der tror jeg de fleste sykler duger som har nok nedleggsvinkel og kjøres riktig. Derfor er dempere viktig for min del. Ved siden av at jeg sitter riktig med tanke på ryggen.
Du følger ikke så godt med ser jeg. Kan ikke huske sist jeg var på Høk. Eller kjørte i nærområdet, bare for å kjøre. Det er sommerturen som er viktig for meg og da er sittestilling viktig. Å banke E6 er til tider helt innafor for min del. Sikkert fordi jeg i dag har en sykkel som er potent i disse hastighetene enn på landeveien. Hvordan i huleste skal jeg få brukt 165 HK. på landeveien?
Mulig du klarer å utnytte det fulle potensialet til sykkelen din på landeveien, men det klarer ikke jeg vertfall. Men du er så klart helt sikkert langt mer erfaren enn meg. Du er sikkert også flinkere til å kjøre generelt da jeg mener å ha lest at du har vert på bane en del ganger.
Dette er uansett ingen konkurranse og jeg mener det viktigste er at man har en aykkel man trives med mentalt og fysisk. Det være seg om man kjører til Høk, eller drar til Alpene.
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!
Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).