Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 07:57
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 07:47 Altså bestemor Duck referansen din var ganske tatt på kornet. Så der fortjener du Creds. For øvrig må du aldri glemme at jeg har dobbelt så mange bimmere som deg og dobbelt så mange bimmer HK som deg. :knegg

Nå synes jeg du skal slutte å sitte foran PC'en og heller gå ut å vaske motorsykkelen din :D
Har ingen betydning for meg hvem som har flest BMW'er. Bare jeg har den reneste motorsykkelen :lol
Tar du fra meg den, så har jeg ikke mer og leve for.

Må komme meg ut i garasjen ja... :knegg
Vel du hadde den skitneste motorsykkelen i vinter :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 mar 2019, 12:14
Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 07:57
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 07:47 Altså bestemor Duck referansen din var ganske tatt på kornet. Så der fortjener du Creds. For øvrig må du aldri glemme at jeg har dobbelt så mange bimmere som deg og dobbelt så mange bimmer HK som deg. :knegg

Nå synes jeg du skal slutte å sitte foran PC'en og heller gå ut å vaske motorsykkelen din :D
Har ingen betydning for meg hvem som har flest BMW'er. Bare jeg har den reneste motorsykkelen :lol
Tar du fra meg den, så har jeg ikke mer og leve for.

Må komme meg ut i garasjen ja... :knegg
Vel du hadde den skitneste motorsykkelen i vinter :D
Vinteren teller ikke... det vet du vel :lol

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 12:20
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 12:14
Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 07:57
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 07:47 Altså bestemor Duck referansen din var ganske tatt på kornet. Så der fortjener du Creds. For øvrig må du aldri glemme at jeg har dobbelt så mange bimmere som deg og dobbelt så mange bimmer HK som deg. :knegg

Nå synes jeg du skal slutte å sitte foran PC'en og heller gå ut å vaske motorsykkelen din :D
Har ingen betydning for meg hvem som har flest BMW'er. Bare jeg har den reneste motorsykkelen :lol
Tar du fra meg den, så har jeg ikke mer og leve for.

Må komme meg ut i garasjen ja... :knegg
Vel du hadde den skitneste motorsykkelen i vinter :D
Vinteren teller ikke... det vet du vel :lol
Jeg finner uansett grunn til å påpeke at motorsykkelen din har vært skitnere enn min (med meget god margin) i fire måneder, dvs 1/3 av året. Skamme seg!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 27 mar 2019, 13:43
Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 12:20
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 12:14
Bjerknez skrev: 27 mar 2019, 07:57
Stian87 skrev: 27 mar 2019, 07:47 Altså bestemor Duck referansen din var ganske tatt på kornet. Så der fortjener du Creds. For øvrig må du aldri glemme at jeg har dobbelt så mange bimmere som deg og dobbelt så mange bimmer HK som deg. :knegg

Nå synes jeg du skal slutte å sitte foran PC'en og heller gå ut å vaske motorsykkelen din :D
Har ingen betydning for meg hvem som har flest BMW'er. Bare jeg har den reneste motorsykkelen :lol
Tar du fra meg den, så har jeg ikke mer og leve for.

Må komme meg ut i garasjen ja... :knegg
Vel du hadde den skitneste motorsykkelen i vinter :D
Vinteren teller ikke... det vet du vel :lol
Jeg finner uansett grunn til å påpeke at motorsykkelen din har vært skitnere enn min (med meget god margin) i fire måneder, dvs 1/3 av året. Skamme seg!
Nå synes jeg du bare snakker tull :dontknow

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Ny MC tilværelse

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg siste dag på jobben på sykehuset. Det er derfor også siste dag jeg kommer til å pendle med motorsykkel noenlunde fast. Jeg kommer delvis til å savne det å kjøre motorsykkel til jobb, samtidig som jeg må innrømme at det å kjøre E6 ikke er det mest spennende. Det blir således adskillig mindre motorsykkelkjøring enn det jeg har kjørt til nå, en og annen kveldstur og kanskje en lengre tur en gang i blant. Med små barn er det litt begrenset hvor mye fritid jeg har til å kjøre motorsykkel, det må gjerne avveies mot andre hobbyer, trening og sosialt samvær.

Jeg kommer til å savne følelsen av å sette seg på motorsykkelen om morgenen, det er en fantastisk frihetsfølelse sammenliknet med å ta toget. Jeg husker særlig de første gangene jeg kjøre til jobb via gamle Mossevei. Det var i mars 2017, 2 plussgrader og strålende sol. Fantastisk. Samtidig ser jeg frem til komforten ved en bil, og at det er mindre mas med kjøredress og annet utstyr. Jeg ser også frem til å forbinde motorsykkel med penværskjøring i større grad enn det jeg gjør nå. :D

Så får vi se hva jeg gjør med sykkelen etter hvert. Jeg beholder den i hvertfall denne sesongen, så må jeg nesten vurdere hva slags behov jeg får fremover. Jeg må si at jeg er blitt veldig glad i bimmern, det er en fantastisk sykkel som virkelig er en del av meg når jeg kjører. Jeg kunne aldri tenke meg å bytte den ut med en sykkel man sitter mer oppnå en i. :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Blitt en stund siden jeg var innom her nå. Den siste tiden har gått med til ny jobb, og det stjeler det meste av overskuddet ved siden av ungene. Jeg hadde imidlertid fri mandag 19. April som viste seg å være en knallfin dag. Dagen ble benytter i salen på bimmern, helt fantastisk å kunne kjøre midt på dagen med 20 pluss og sol :thumleft

Jeg har fått brukt bimmern litt i forbindelse med pendling de siste dagene sa vi har hatt kurs på Grønnland politistasjon. Jeg har heldigvis fått noen hyggelige kollegaer som var mer enn behjelpelige med å la meg parkere sammen med noen gule og svarte GS’er :knegg regner med at bimmern min er blitt noe stresset av selskapet, men den stod trygt da :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av FredrikE24 »

Herlig å få kjørt litt! Jeg er helt enig, morgenen er best når man får kjøre litt motorsykkel. Særlig tidlig på våren. Cruise mot byn og bare dra inn vårlufta!

Jeg har ikke kjørt bil/buss/tog siden Januar(kjørte bil en ukes tid), og jeg savner overhodet ikke bilen.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

FredrikE24 skrev: 16 mai 2019, 22:28 Herlig å få kjørt litt! Jeg er helt enig, morgenen er best når man får kjøre litt motorsykkel. Særlig tidlig på våren. Cruise mot byn og bare dra inn vårlufta!

Jeg har ikke kjørt bil/buss/tog siden Januar(kjørte bil en ukes tid), og jeg savner overhodet ikke bilen.
Enig i det, men det var veldig digg å sette seg i en oppvarmet bil da det lå snø i hagen forrige uke. Men frihetsfølelsen ved å kjøre MC er det lite som slår :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Jeg driver for tiden og vurderer om jeg skal selge sykkelen. Det blir svært lite kjøring for tiden, mellom jobb som krever mye av ettermiddagen min, unger, trening og annet blir det lite kjøring. Jeg har ikke kjørt mc på en måned nå, og det var i forbindelse med jobb. Det nærmer seg snart to mnd siden sist joyride.

Har jeg for lite tid akkuratt nå? Bør jeg eventuelt vurdere en rimeligere sykkel?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av AJ »

Som travel småbarnsfamilefar har du antakelig ikke tid, men jeg tør likevel foreslå at du tar deg tid til en luftetur i morra og stikker innom Randsfjord MC.
Roe ned her et par timer sammen med andre MC-folk for deretter å kuske tilbake til hverdagen ;) .
Kanskje det nettopp er et slikt pusterom du fortjener å gi deg selv i den travle familie- og jobbsituasjonen du er i nå?

Også kommer du til at, joda! selvfølgelig beholder jeg sykkelen! Eller kanskje rett og slett bytte den inn i en som ber om kosekjøring når anledningen byr seg.
En Moto Guzzi V7 kunne jo vært noe for deg, vettu ;) . En trivelig sykkel som passer utmerket i urbane strøk :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 15 jun 2019, 22:06 Jeg driver for tiden og vurderer om jeg skal selge sykkelen. Det blir svært lite kjøring for tiden, mellom jobb som krever mye av ettermiddagen min, unger, trening og annet blir det lite kjøring. Jeg har ikke kjørt mc på en måned nå, og det var i forbindelse med jobb. Det nærmer seg snart to mnd siden sist joyride.

Har jeg for lite tid akkuratt nå? Bør jeg eventuelt vurdere en rimeligere sykkel?
Old man says.....

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din. Ikke fordi jeg er småbarnsforelder, men fordi refleksjonen ligner.
Jeg er i andre ytterkanten av problemstillingen. Bestefar :lol

Men greia er at jeg kjører ikke så mye lenger. Har for mye annet å pusle med. Det er kort sagt javli travelt å være pensjonist. Man driver med så mye at tida ikke strekker til, og så blir det lite kjøring.

For 3 år siden bestemte jeg meg for at jeg måtte ha meg noen hjul igjen, etter 6 år uten. Tenkte at en litt eldre rimelig sak til 30-40k var greia, den ville ikke være noe problem, selv om den ble lite brukt. Men så ble det litt wheeling og dealing, og så satt jeg plutselig der med en alt for dyr mc. Jeg hadde mista målet mitt litt av syne, for å si det sånn.

Så da var det bare å feste grep. Bilder, annonse på Finn, og solgt på 2 dager. Tjente til og med en del på den.

Så var det tilbake til manuskriptet igjen. En rimelig mc, som ikke representerte hverken dårlig samvittighet, ei heller en form for kapitalreserve. Kjøpte en 2001 mod K1200LT, med 150k på telleren. 39 lapper.

Den er ikke så veldig fin. Og den krever at jeg må skru og fixe litt, kjøpe noen brukte deler, overhale ABS osv osv. Men selv når jeg har gjort det, så er den fremdeles rimelig. Og jeg fristes ikke til å selge den, for jeg får ikke noe særlig for den. I dag tror jo ikke folk at en mc-motor kan gå flere hundre tusen km. Så selv om jeg ville selge, så ville det bli vanskelig. Ergo kan den bare stå, og så har jeg den når jeg skal på en sjelden tur, forumtreff eller lignende :)

Når du først har begynt å tenke i de baner, så selg, og kjøp deg en rimelig sykkel. Om noen skarve uker så flyter Finn over av gode tilbud. Noen har kjørt seg lei, noen syntes ikke det var så moro som de trodde, noen vil heller putte pengene i noe annet, noen har fått kjærringa på nakken etter en mislykket tur eller to, og så skal sykkelen bare selges, mens det enda er litt igjen av sesongen. Kjøper du en rimelig mc, så slipper du å føle på at det står en haug med penger helt passivt i garasjen, du slipper å ha dårlig samvittighet for det, slipper gnag fra din bedre halvdel, slipper billigere unna med forsikringer, osv osv.

Men om du selger, med hjelm, så kommer du til å angre :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg hatt sykkelen min på service.

Jeg heller stadig vekk mer mot å selge sykkelen og kommer nok til å legge den ut for salg over helgen.

Jeg fikk prøvekjørt BMW R nine T urban GS med vanlige dekk samtidig.
CC695357-A304-4189-BF59-6CCEA4E3B85E.jpeg
Det er samme motor i denne som i de andre R nine T variantene. Jeg hørte litt med selgeren hva som er de faktiske forskjellene, ut over at R nine T er mer påkostet mtp dempere og bremser er den ganske lik R nine T Pure og scrambler, der er det mest utseende som skiller. Den dyrere modellen har også omdreininger, men hvem bryr seg om det? Modellene er ellers ganske basic, med speedometer, varme i håndtakene osv. Ellers var det en helt annen kjøreopplevelse, ikke like spiss og kirurgisk som S1000R, mer brumming, mer sjel i motoren, men samtidig mer krevende. Utrolig artig sykkel å kjøre.

En skal ikke se bort i fra at en av disse modellene blir min neste sykkel. Likte nok sittestillingen på scrambler bedre enn urban GS som ble litt oppreist.
50B9FFB9-14A1-42AE-827F-36D8309870C5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Spennende...

Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?

Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22
Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Det klarer selv min 25 år gamle 90 hesters Triumph uten problemer :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 01 aug 2019, 12:37
Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22
Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Det klarer selv min 25 år gamle 90 hesters Triumph uten problemer :twothumbs:
Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi. :knegg

Svar